سیاست / شناسه خبر: 181599 / تاریخ انتشار : 1403/5/31 09:57
|
در نشست اعضای شورا با مدیر برق برازجان مطرح شد؛

مردم از مسئولین برق نا امید شده اند/مدیر برق برازجان؛ خاموشی ها بر اساس دستورات ملی است

بوشهری ها /اسماء بوستانی: رئیس شورای اسلامی شهر برازجان گفت: در استان بوشهر با توجه به دمای بالای هوا نباید شاهد قطعی برق به صورت مداوم باشیم.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: رئیس شورای اسلامی شهر برازجان گفت: در استان بوشهر با توجه به دمای بالای هوا نباید شاهد قطعی برق به صورت مداوم باشیم.

 محراب بنافی 30 مردادماه در نشست با مدیر اداره برق برازجان، با موضوع وضعیت خاموشی های شهر یکی از مشکلات این روزهای مردم شهر برازجان را خاموشی های مداوم  اعلام و اظهار کرد: مردم از این مشکل به شدت اعتراض دارند و به نمایندگان خود در شورای شهر مراجعه می کنند و انتظار رفع این مشکل را دارند.

 

---

بنافی با بیان اینکه در رفع این مشکل نماینده مجلس باید همکاری های لازم را داشته باشد، عنوان کرد: برخی شهروندان از واریز هزینه کنتور و تاخیر اداره برق در تحویل کنتور به آن ها معترضند. این شهروندان به ناچار از برق همسایه ها استفاده می کنند.  اداره برق نیز آن ها راجریمه می کند.

وی افزود: اگر در اختیار قرار دادن کنتور به این خانوارها خلاف قانون است پس چرا اداره برق هزینه کنتور را از آن ها دریافت کرده و اگر غیر قانونی نیست چرا تاکنون کنتور را در اختیارشان قرار نداده است؟

عضو شورای اسلامی شهر برازجان با بیان اینکه 4 سال است عدم قطعی برق را از مسئولین مربوطه مطالبه می کنیم و وضعیت خاموشی سال به سال بدتر می شود، اظهار کرد: نه تنها مردم بلکه ما نیز از مسئولین حوزه برق نا امید شدیم.

مهدی بهبهانی با اعتراض به قطعی مکرر برق در شهر برازجان عنوان کرد: هیچ توجیحی برای این همه خاموشی آن هم در شهر برازجان با دمای بالای 50 درجه نیست. شاید رفع این مشکل از دست اداره برق خارج شده است، از این رو نماینده مردم به داد شهروندان برسد.

 

---

وی ضمن گلایه از عدم مدیریت اداره برق در خصوص وجود تیر برق در کوچه شورای 5  و دیگر کوچه های شهر افزود:  با وجود چنین مشکلاتی در شهر، شهرداری مشکل را به گردن اداره برق و اداره برق، شهرداری را در این خصوص مقصر می داند و در این بین تنها مردم متضرر می شوند.

بهبهانی افزود: ما صدای مردم را به گوش مسئولین می رسانیم  اما متاسفانه نه پاسخی می دهند و نه مشکلی حل می شود. معتقدم برای یک قطعی دو ساعته برق آن هم در این شهر بسیاری از مسئولین باید استعفا دهند و اعلام کنند که از پس مشکلات برق بر نمی آیند.

وی با اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولین برق به اعضای شورا، خواستار پاسخگویی این مسئولین شد و ادامه داد:  زمانی که به سامانه برق من مراجعه می کنیم  با توجه به اینکه هیچ گونه پیگیری انجام نمی شود اما تیک تایید به نشانه پیگیری مشکل زده می شود. این فعالیت ها باعث نا امیدی مردم می شود.  چنین ضعف ها یی در سیستم وجود دارد. 

عضو شورای اسلامی شهر برازجان استفاده بی رویه شهروندان از ماینر، آن هم در این برهه بحرانی را یکی از دلایل فشار بر روی تجهیزات برق اعلام کرد و در این خصوص گفت: امکان ندارد مردم از ماینر استفاده کنند، میزان برق مصرفی آن ها بالا رود و اداره برق مطلع نشود.

عضو دیگر شورای شهر، عبدالمحمد کاظمی در این نشست با بیان اینکه در این فصل از سال هیچ پاسخی از سمت مسئولین مربوطه قطعی برق را برای مردم توجیح نمی کند، عنوان کرد: مسئولین برق استان و شهرستان موظفند در خصوص وضعیت برق توضیحات لازم را به مردم ارائه دهند.

کاظمی افزود: زمانبندی خاموشی ها از سوی روابط عمومی برق منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد.

 

---

وی با اشاره به اختلافات مابین شهرداری و اداره برق اظهار کرد: مشکلاتی در برخی پروژه ها از جمله پارک کشتکار، فراشبندی و جابجایی تیربرق در سطح شهر وجود دارد و هیچگونه همکاری بین اداره برق و شهرداری وجود ندارد و مشکلات همچنان پابرجا هستند. مردم اختلافات بین این دو نهاد را قبول نمی کنند و از ما که نمایندگان آن ها در شورا هستیم پاسخ و کار می خواهند.

به گزارش بوشهری ها، دیگر اعضای شورا درخواست ها و مطالبات مردمی در حوزه برق را این چنین بیان کردند: عدم روشنایی معابر، حذف تیربرق های چوبی، اعتراض از عدم اطلاع از خاموشی و مدت زمان آن و اختلاف قیمت در قبوض برق.

مدیر امور برق برازجان در این نشست از خاموشی ها در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: تمامی خاموشی های شهر بر اساس دستورات ملی است.  20 تا از خطوط فشار متوسط ما پربار و بحرانی هستند. در شهرستان هزار و 200 ترانس داریم که وظیفه خدمات رسانی به مردم را عهده دار هستند و با استفاده زیاد مردم 560 ترانس جزو ترانس های پربار ما هستند.

حسین شمسی فرد با اعلام اینکه بالاترین آمار ساخت و ساز غیر مجاز درشهر برازجان است، عنوان کرد: تمامی این منازل نیاز به برق دارند  و قانون اجازه همکاری و در اختیار قراردادن برق به ساخت های غیر مجاز را نمی دهد  از این رو ناچارا برق خود را از همسایه ها تامین می کنند، همین امر باعث فشار بر روی تجهیزات ما می شوند.

وی از وجود 16 ترانس پرفشار درمناطق غیر مجاز شهر خبر داد و افزود: حدود 4 هزار و 700 برق غیر مجاز در شهر داریم که ماهیانه 16 میلیارد تومان خسارت به اداره برق وارد می کنند.

شمسی فرد افزود: در فصل تابستان فشار زیادی به نیروگاه های ما وارد می شود. اگر شهروندان رعایت الگوی مصرف را مد نظر قرار دهند قطعا فشار بر روی شبکه ها کمتر و با قطعی برق کمتری روبرو هستیم.

مدیر امور برق برازجان از اعطای پاداش 28 میلیارد تومانی برای مشترکینی که در سال گذشته الگوی مصرف را رعایت کردند خبر داد و افزود: امسال تا این لحظه آخرین پاداش برای این مشترکین 10 میلیارد تومان بوده است.

وی از تداوم خاموشی ها تا 15 مهرماه خبر داد و عنوان کرد: با توجه به بالا بودن دمای هوا و عدم رعایت الگوی مصرف توسط مردم خاموشی ها تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت.

شمسی فرد ادامه داد: برق مصرفی استان بوشهر برابر مصرف تهران است، با اینکه جمعیت استان بوشهر یک چهارم جمعیت تهران است.

وی با اعلام اینکه بنا به برخی دلایل نمی شود زمان قطعی برق را اعلام کرد، ادامه داد: شرایط بار که اضطراری شود به ناچار برای جلوگیری از فروپاشی تجهیزات خاموشی صورت می گیرد. قطعا سازمان برق به دنبال خاموشی نیست.

 

---

 

---

 

 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

اداره برق

برق برازجان

شمسی فرد

شورای اسلامی شهر برازجان

ارسال نظرات

captcha
دانشگاه