سیاست / شناسه خبر: 30996 / تاریخ انتشار : 1397/7/4 12:45
|
شهریاری مطرح کرد:

خرید واگن از طریق فاینانس فرصت طلایی برای کشور

بوشهری ها | عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی تولیدکنندگان داخلی قرارداد هایی را با دستگاه دولتی منعقد می کنند تا از اعتبارات دولتی بهره ببرند، اما عملا گاهی اوقات هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

بوشهری ها / سیدکمال‌الدین شهریاری  با اشاره به مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت با اجرای قرارداد وزارت راه و شهرسازی با کشور روسیه درباره واردات 850 هزار واگن قطار شهری و قطار بین شهری، گفت: حمایت از تولید داخل یک اصل اساسی بود که تمام مسئولان باید در جهت تحقق آن عمل کنند، اما متأسفانه همواره تحت شعار حمایت از تولید داخل، بعضی اوقات حواشی ایجاد شده، که نه تنها کمک کننده به کشور نیست، بلکه مشکلات بسیاری را ایجاد میکند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از تولیدکنندگان داخل با ادعای تأمین تجهیزات و نیازهای کشور، قراردادهایی را با دستگاه های دولتی منعقد کرده و اعتباراتی را اخذ کرده اند، اما متأسفانه در اغلب اوقات نتوانسته اند به تعهداتشان عمل کنند، که این مسئله در حوزه های مختلف از جمله صنعت نفت و حوزه حمل و نقل ریلی صورت گرفته است.

وی با اشاره اهمیت اجرای قراردادهایی مانند واردات واگن میان ایران و کشورهای خارجی، گفت: در بسیاری از اوقات، اعتبارات مربوطه برای خرید تجهیزات و محصولات، از طریق اعتبارات خارجی یا فاینانس تأمین می شود و نیازی به تأمین اعتبار در داخل نخواهد بود، همان طوری که از این روش برای خرید هواپیماهای مسافربری استفاده شد.

اجرای قراردادهای میان ایران و کشورهای خارجی از طریق تأمین مالی فاینانس، بسیار مثبت است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اجرای قراردادهای میان ایران و کشورهای خارجی از طریق تأمین مالی فاینانس، بسیار مثبت است، زیرا عملا هیچ فشاری بر دولت برای تأمین منابع مالی نمی آید و از این طریق می تواند اعتبارات را در نقاط ضروری دیگر استفاده کرد.

تولیدکنندگان برای بهره مندی از اعتبارت دولتی قرارداد می بندند، اما گاها تعهدات را عملی نمی کنند

شهریاری افزود: در شرایط کنونی تولیدکنندگان داخلی به حدی از نظر نقدینگی در ضعف قرار دارند که عملا به علت این مسائل در تولید محصولات خود با مشکلات بسیاری رو به رو هستند، از این رو با دادن وعده تأمین نیازهای داخلی، قرارداد هایی را با دستگاه دولتی منعقد می کنند تا از اعتبارات دولتی بهره ببرند، اما عملا گاهی اوقات هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

باید از هر زمانی برای تأمین فاینانس جهت تأمین تجهیزات استفاده کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه در شرایط کنونی، فرصت برای اجرای قراردادهای خارجی و وارد کردن تکنولوژی های جدید مانند واگن بسیار محدود است، افزود: تمام دستگاههای دولتی باید از این فرصت استفاده کنند، از این رو ما باید در هر زمانی از منابع خارجی برای تأمین تجهیزات استفاده کنیم و قطعا این موضوع یک فرصت است که باید بهره برد./

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کلیدواژه

سید کمال الدین شهریاری

850 هزارواگن قطار شهری

نماینده مردم دشتی و تنگستان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی