اقتصاد / شناسه خبر: 54 / تاریخ انتشار : 1395/11/22 14:21
|
با حضور معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری:

بهره برداری از سامانه اطلاعات مکانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

در آئینی با حضور معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، سامانه اطلاعات مکانی(GIS) در منطقه ویژه پارس افتتاح شد.

بوشهری هادر آئینی با حضور معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، سامانه اطلاعات مکانی(GIS) در منطقه ویژه پارس افتتاح شد. مهندس مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در آئین افتتاح سامانه اطلاعات مکانی اظهار داشت: این سامانه امکان ذخیره‌سازی، بازیابی، بهنگام‌سازی، پردازش، تحلیل، مدل‌سازی، ارائه و نمایش اطلاعات مکان مرجع منطقه ویژه پارس را فراهم می‌سازد.  وی بیان کرد: همچنین امکان طراحی و پیاده‌سازی کاربردهای مورد نیاز سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه، مدیران را قادر می‌سازد که به صورت سیستماتیک، مجموعه فعالیت‌های تحت امر خود را مدیریت و اجرا کنند.

 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس ادامه داد: در فاز عملیاتی این سامانه، نسبت به جمع‌آوری و آماده‌سازی نقشه‌های استان بوشهر در مقیاس 1:250000 و 1:25000جمع‌آوری و آماده‌سازی نقشه‌های منطقه ویژه در مقیاس‌های 1:5000 و 1:1000 در مناطق پارس 1و 2و 3 با حدود بیش از هزار و 500 لایه از داده‌های مکانی و توصیفی اقدام شد. وی از ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در تولید و ذخیره‌سازی داده‌های مکانی و توصیفی منطقه ویژه پارس به عنوان یکی از اهداف این طرح نام برد و افزود: ایجاد زمینه برای استفاده از داده‌های مکانی دقیق و صحیح در انجام فرایندهای روزمره سازمان منطقه ویژه و شرکت‌های اصلی مستقر در منطقه از دیگر اهداف این طرح است.

 مهندس یوسفی ادامه داد: ایجاد بستری برای بهنگام‌سازی مداوم تغییرات و پایش میزان تغییرات، ایجاد ابزارهایی برای تصمیم‌سازی صحیح و سریع، ایجاد بستری برای مدیریت بحران منطقه ویژه و ایجاد بستری برای اعمال و نظارت ملاحظات پدافند غیرعامل منطقه ویژه از دیگر اهداف این طرح بوده است.   وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در ایجاد بستر مناسب برای تبادل و اشتراک‌گذاری داده‌های مکانی در سطح منطقه ویژه و سازمان‌های بالادستی در وزارت نفت و استان بوشهر، گفت: ایجاد بستری برای تحقق SIDوزارت نفت نیز هدف دیگر اجرای این طرح است.

کلیدواژه

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

معاون وزیر نفت

حبیب الله بیطرف

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی