سیاست / شناسه خبر: 61744 / تاریخ انتشار : 1398/9/9 19:36
|
رییس اداره بهزیستی دشتستان؛

ترس مردم از انجام آزمایش HIV مسبب انتقال این بیماری است

بوشهری ها / اسماء بوستانی: رییس اداره بهزییستی شهرستان دشتستان گفت: عدم آگاهی و اطلاع فرد از سلامت خود و ترس از انجام آزمایش HIV باعث می شود فرد سالیان متوالی بیماری را همراه خود داشته باشد و از روی ن

بوشهری ها / اسماء بوستانی: رییس اداره بهزییستی شهرستان دشتستان گفت: عدم آگاهی و اطلاع فرد از سلامت خود و ترس از انجام آزمایش HIV باعث می شود فرد سالیان متوالی بیماری را همراه خود داشته باشد و از روی ناآگاهی ناقل بیماری به آحاد جامعه باشد.

به گزارش بوشهری ها، حمید انصاری در گفتگو با بوشهری ها به مناسبت روز جهانی مبارزه با ایدز اظهار کرد: این ویروس تاکنون جان میلیون ها انسان در سطح جهان را گرفته است، به صورتی که تاکنون درمان قطعی که باعث ریشه کنی این بیماری شود یافت نشده است.

وی شعار روز جهانی ایدز که دهم آذرماه است را آگاهی، پیشگیری، آزمایش و درمان، همه در یک کشتی نشسته ایم؛ اعلام کرد و افزود: این ویروس از سه راه عمده تماس جنسی بدون پیشگیری با فرد مبتلا، استفاده از سرنگ های مشترک و انتقال ویروس از مادر به فرزند چه در جنین و چه در شیردهی صورت می گیرد؛ از تاریخ ۹ تا ۱۳ آذرماه در سطح شهرستان، اورژانس های اجتماعی، شبکه بهداشت و موبایل وند به صورت داوطلبانه و رایگان از افرادی که تمایل به انجام تست این بیماری دارند تست می گیرند.
انصاری با بیان اینکه درمان دارویی، مشاوره و خدمات به این بیماران به صورت رایگان انجام می شود ادامه داد: تیم سیار موبایل وند به صورت سیار در سطح شهرستان از معتادین مبتلا به مواد مخدر، چه تزریقی و چه غیرتزریقی تست می گیرد و در صورت مثبت بودن نتیجه،  این افراد برای درمان به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می شوند.

وی ادامه داد: فعالیت های آموزشی و روانشناختی برای این افراد در نظر گرفته می شود، نحوه تعامل آن ها با جامعه به آن ها آموزش داده می شود؛ نسبت به جلوگیری از انتقال بیماری اقدامات کنترلی مورد نیاز به آن ها آموزش داده می شود تا شاهد حداقل آسیب از طرف این افراد در جامعه باشیم.

رییس اداره بهزیستی دشتستان با اشاره به حمایت از مبتلایان این ویروس عنوان کرد: در مراکز ترک اعتیاد نیز این تست ها انجام می شود، مبتلایان از خدمات آموزشی، درمانی، روانشناختی و حمایتی برخوردار می شوند.

انصاری با اعلام اینکه در ۶ ماهه اول سال ۹۸ حدود ۳۱۷ نفر مورد آزمایش و تست HIV قرار گرفتند بیان کرد: این بیماری هر چه زودتر تشخیص داده شود مراحل درمان آن آسان تر خواهد بود، به صورتی که اگر این ویروس در بدن فرد زود تشخیص داده شود مراحل درمان آن آسان تر و به طبع عمری طبیعی و نرمال خواهد داشت.

وی دلیل فاصله گرفتن افراد جامعه از تست و آزمایش این ویروس را ترس از بدنامی اعلام کرد و ادامه داد: افراد باید با آگاهی سازی پیش روند، درصد بالایی از افراد جامعه از وجود این ویروس در بدن خود اطلاعی ندارند و از ترس اینکه دیگران متوجه بیماری آن ها شوند از انجام تست خودداری می کنند که این امر بسیار خطرناک است.

 

کلیدواژه

روز جهانی مبارزه با ایدز

بهزیستی دشتستان

حمید انصاری

دشتستان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی