سیاست / شناسه خبر: 62265 / تاریخ انتشار : 1399/7/12 13:29
|
به همت قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی درتنگستان

یادواره شهدا دفاع مقدس در جوار قبور شهدای گمنام شهر اهرم برگزار شد

بوشهریها| دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در یادواره شهدا اهرم گفت: در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت قرادادی با کمیته امام محقق شده است ;که طی آن 313 تبلت خریداری شده بین دانش آموزان م

بوشهری هادبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر دریادواره شهدای تنگستان که به همت قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی مستقر در شهر اهرم برگزار شده بود گفت: خانواده های  شهدا فقط باخود قابل مقایسه هستند و با هیچ قشری دیگر نمی توان آنها را مقایسه کرد.

عبدالرضا مطاف در ادامه به تشریح اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان بوشهر پرداخت و ابراز داشت: اقدامات خوبی از طرف مردم استان جهت تکمیل و بازسازی حرمهای مطهر در کشور عراق صورت گرفته  و مردم تا بحال توفیق ساخت 3ضریح خیمه گاه حسینی در کربلا را داشته اند که اگر بخواهیم نام ببریم باید از خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع)، ساخت ضریح خیمه گاه اباعبدالله الحسین (ع) و خیمه گاه حضرت قاسم(ع) نام برد.
وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده باید به کمک های نقدی و غیرنقدی،سازندگی و کارهای عمرانی همچنین اعزام نیروی کاربه تعداد 1200نفر از نیروهای متخصص وعادی در اقشار مختلف در عراق اشاره کرد.

عبدالرضا مطاف گفت: امسال با ایجاد شرایط کرونا توفیق انجام وظیفه مواکب خودمان جهت زوار اباعبدالله الحسین(ع) توسط خود عراقیها و بدون حضور ایرانیها انجام میشود.و وکالت دادیم و با تابلو و نام و نشان استان بوشهر با تابلو شهید سلیمانی انجام وظیفه می کنند.
این مقام مسئول در پایان گفت: امسال این مجموعه مواکب در درون کشور و استان بوشهر فعال هستند و  از 2 اسفند سال گذشته تاکنون رسیدگی به وضعیت نظافت شهرها کمک های مؤمنانه فعال هستند.

مطاف بیان داشت: در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت قرادادی با کمیته امام محقق شده است که به تعداد یاران آقا امام زمان313 تبلت خریداری شد و به دانش آموزانی که معسر هستند داده خواهد شد.
امام جمعه شهر اهرم نیز در این آیین به اهمیت مسئله نماز وشهادت پرداخت و گفت: آن  رابطه ای که شهداداشتند واین عظمت روخلق کردندوجایگاهی که شهید پیدا می کند ارتباطش با خداوند تبارک و تعالی است و ارتباط معنوی است که به وسیله نماز برقرار میشود.

حجت الاسلام پهلوزاده ضمن اشاره به رابطه تنگاتنگ شهدا با خدای تبارک و تعالی به خصوص در موقع عبادت و راز و نیاز گفت: جایگاه نماز درنزدشهداء بسیار بالا بوده است و همه از مولی متقیات امیرالمومنین(ع) که در نماز شهید شدند و نیز از امام حسین علیه السلام که در شب عاشورا وقت می گیرند و به عبادت و نماز میپردازند و ظهر عاشورا نسبت به مسئله نماز و اقامه نماز حساس هستند تاسی گرفته اند.

امام جمعه شهر اهرم در پایان ابراز داشت: عزت خاک کربلا بخاطر وجود مبارک آقا امام حسین(ع) است .

وی با تأکید بر اینکه نماز همواره انسان را به مخلوق نزدیک می کند و عزت و قدرت آفرین است بیان داشت: ان شا الله بتوانیم در مسئله نماز و تبعیت از ولایت، مقید باشیم و دیگران را به این امر تشویق کنیم.

در پایان مراسم پرچم متبرک ضریح امام حسین(ع) در میان جمع گردانده شد و از خانواده معظم شهدا تقدیرشد.

گفتنی است به چند تن از همسران شهدای حادثه ناوچه کنارک استان نیز که دراین یادواره حضور داشتند به پاس احترام هدایایی اهداشد.

 

 

کلیدواژه

عبدالرضا مطاف

امام جمعه شهر اهرم

یادواره شهدای تنگستان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی