سیاست / شناسه خبر: 62767 / تاریخ انتشار : 1399/9/22 12:38
|
معاون اقتصادی رییس‌جمهوری:

۱۹۰۰ میلیارد تومان به واحدهای فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا اختصاص می‌یابد

بوشهریها| معاون اقتصادی رییس جمهوری از اختصاص مبلغ یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به واحدهای فرهنگی و هنری آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.

بوشهری ها / «محمد نهاوندیان» روز شنبه در نشست خبری افزود: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد پس از واحدهای گردشگری و ورزشی که پیش از این از تسهیلات کرونایی برخوردار شده بودند، وام‌هایی در اختیار واحدهای فرهنگی و هنری آسیب‌دیده از جمله ناشران، کتاب‌فروشان، تولیدکنندگان لوازم صمعی و بصری، مراکز فرهنگی در حوزه قرآن و عترت و غیره قرار داده شود.

وی بیان‌داشت: مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت این تسهیلات تا پایان دی‌ماه است که مطابق دستورالعملی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده، به تصویب رسید.

اشتغالزایی از اهداف طرح بازآفرینی است - تجارت‌نیوز

معاون اقتصادی رییس جمهوری خاطرنشان‌کرد: بانک‌های عامل تا پایان اسفندماه موظف به پرداخت این تسهیلات هستند که بازپرداخت آنها پس از مهلتی سه ماهه به واحدها، از خرداد ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به تصمیم دیگر امروز این ستاد درخصوص تولید اتوبوس در کشور اشاره کرد و گفت: حداکثر کردن داخلی‌سازی در این صنعت با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار است تا قطعات مورد نیاز به سرعت طی سه تا چهار ماه آینده وارد کشور شود.

نهاوندیان ادامه‌داد:‌ در این زمینه بین وزراتخانه‌های صنعت، نفت و کشور هماهنگی‌های لازم انجام شده و امید می‌رود با مصوبه امروز رونقی را در تولید اتوبوس‌های داخلی شاهد باشیم تا به افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی در این روزهای کرونایی منجر شود.

یازدهم آذر ماه امسال بانک‌مرکزی اعلام‌کرد: از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مربوط به کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا، ۳۶۵ هزار و ۸۴۱ واحد معادل حدود ۷۰ درصد واحدها تسهیلات مذکور را دریافت کرده‌اند.

کلیدواژه

«محمد نهاوندیان»

معاون اقتصادی رییس جمهوری

تولید اتوبوس در کشور

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی