سیاست / شناسه خبر: 73789 / تاریخ انتشار : 1400/8/12 11:39
|

رئیس دانشگاه پزشکی: بوشهر آبی کرونایی باقی ماند

بوشهری ها / رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مطابق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این استان هیچ گونه تغییر وضعیت و رنگ کرونایی نداشته و در زمان حاضر بوشهر و سیست

بوشهری ها / رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مطابق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این استان هیچ گونه تغییر وضعیت و رنگ کرونایی نداشته و در زمان حاضر بوشهر و سیستان و بلوچستان تنها استان‌های کشور هستند که در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.

دکتر سعید کشمیری  افزود: براین اساس ۶۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی و ۴۰ درصد نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ورودی روزانه ناشی از کرونا به بیمارستان‌های استان بوشهر به ۳۵ نفر رسیده و تعداد کل بستری‌های بیمارستانی نیز به ۱۰۰ نفر است.

کشمیری اضافه کرد: همچنین شمار مبتلایان روزانه به کرونا در استان بوشهر به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد آلودگی و گردش ویروس در این استان در پایین است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر بیمارستان‌های شهرستان‌های دشتستان، دشتی، جم، دیر، عسلویه و کنگان که در وضعیت آبی قرار دارند کمترین بستری‌های ناشی از کرونا دارند و بیشترین شمار بستری‌های ناشی از کرونا در شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آخرین آمارها ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این استان یک نوبت و ۵۵ درصد نیز هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به تزریق روزانه ۱۲ تا ۱۵ هزار دز واکسن در استان بوشهر انتظار می‌رود تا پایان آبان ماه ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این استان هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کنند.

کشمیری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۸هزار و ۹ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲هزار و یک نفر نیز براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

ایرنا

 

کلیدواژه

استان بوشهر

کرونا

رنگبندی کرونایی

سعید کشمیری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی