سیاست / شناسه خبر: 73861 / تاریخ انتشار : 1400/8/29 13:36
|
مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری بوشهر:

تجلیل از فرهیختگان نهادینه شود

بوشهریها| مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: تجلیل از مقام معلمان، پژوهشگران، نویسندگان و همه فرهیختگان سیره و روش بزرگان دین اسلام است که باید در کشور نهادینه شود.

بوشهری ها / محمد مظفری روز شنبه در آیین تجلیل از حسین جواهری نویسنده و پژوهشگر بندرریگی و رونمایی از کتاب "چکیده‌های خامه"  اثر جدید این نویسنده افزود: کتاب باید به عنوان چراغ  راه بشر در همه عرصه‌های زندگی شهروندان حضور داشته باشد و مطالعه آن باید به عنوان یک وظیفه در فرهنگ ما وارد و پذیرفته شود.

وی گفت: فعالیت‌ها و ایجاد زیر ساخت‌ها حوزه کتاب اگر منجر به بالا رفتن سرانه مطالعه مردم نشود ارزشش را از دست می‌دهد.

 مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اظهارداشت:  خدمات ارزشمند استاد حسین جواهری در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، تالیف‌های ارزشمند در حوزه علوم پایه و کتاب‌های درسی گنجینه گرانبهایی برای نظامی آموزشی ایران است.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری بوشهر: تجلیل از فرهیختگان نهادینه شود

مظفری  گفت: اشراف و تسلط استاد جواهری، به علوم مختلف از جمله علوم پایه، ادبیات فارسی و امه، تاریخ شفاهی و سیاسی ایران و فرهنگ ملل از ایشان چهره‌ای دانشمند ساخته است.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود: استاد جواهری، گنجینه‌ای بزرگ است که جامعه دانش آموزی، دانشجویی و نظام پژوهشی استان بوشهر باید از تجربیات ایشان بیش از پیش استفاده کند.

حسین جواهری پژوهشگر و نویسنده بندرریگی نیز در این آیین با برشمردن مقام علم گفت: معلمان مرا در مسیری قرار دادند که امروز خداوند را بابت آن شاکرم.

وی افزود: کتاب "چکیده‌های  خامه " شامل بیش از ۲ هزار  مصراع گمشده ابیات معروفی است که در مثال‌های روزانه ما فقط  مصراعی از آن گفته می‌شود و مصراع دیگر  بطور معمول مغفول می‌ماند.

جواهری با بیان اینکه این مطالب را در ۵۳ قسمت در هفته نامه صدای بندر و در مدت چند سال به جامعه ادبی استان بوشهر عرضه داشته‌ام، گفت:  خوشحالم که حاصل این پژوهش  را  امروز در کتابی ۸۰۰ صفحه‌ای  تقدیم علاقه‌مندان می‌کنم.

آیین تجلیل از استاد جواهری به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر، کتابخانه عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرریگ و موسسه فرهنگی فرتورگران لیان و انتشارات هلیله با حضور علاقه‌مندان و دوستداران کتاب در کتابخانه عمومی شهید فولادی این شهر برگزارشد.

بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

کلیدواژه

حسین جواهری

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر

محمد مظفری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی