سیاست / شناسه خبر: 73890 / تاریخ انتشار : 1400/9/2 11:40
|
نماینده دشتستان درمجلس:

ارز ترجیحی یکی از ریشه های توزیع رانت است

بوشهریها| نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارز ترجیحی یکی از ریشه های توزیع رانت در کشور است چراکه عده‎ای به جای اینکه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را صرف تامین کالای اساسی و دارو کنند آن

بوشهری ها / ابراهیم رضایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: ارز ترجیحی یک مسئله اساسی در اقتصاد کشور است و به شخصه طرفدار حذف این ارز هستم.

وی بیان کرد: چنانچه قرار است یارانه ای نیز به شکل کنونی ارز ترجیحی به مردم برسد اشتباه است و این مهم در تجربه چند سال گذشته نیز مشخص شده است.

رضایی ادامه داد: با این شرایط باید به شیب و شکلی که منجر به آسیب ندیدن مردم باشد یارانه‎ها ساماندهی شود که یک نمونه از آن نیز یارانه حاصل از ارز ترجیحی است.

وی اظهار کرد: در طرح دو فوریتی مجلس برای حذف ارز ترجیحی نیز این بود که اختیار این موضوع در بودجه ۱۴۰۰ به دولت داده شده تا بدون اجازه از مجلس اجرایی کند که تحقق این موضوع به منزله یک جراحی بزرگ برای اقتصاد کشور است.

رضایی افزود: با این حال پیرامون حذف ارز ترجیحی اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد که برای نمونه باید برای قیمت نان و داروها چه تدبیری کرد تا آسیبی متوجه مردم و بویژه قشر ضعیف نباشد.

وی ادامه داد: بهتر است در حذف ارز این کار با نهایت پختگی و همراه با پیوست های مختلفی، فرهنگی، رسانه ‏ای و همراه با آگاه کردن مردم باشد تا این جراحی اقتصادی به بهترین شکل ممکن اجرایی خواهد شد.

نماینده دشتستان درمجلس: ارز ترجیحی یکی از ریشه های توزیع رانت است

وی افزود: تنها راه علاج مشکلات از جمله در حوزه معیشت و اقتصاد استقرار روحیه و تفکر انقلابی و بسیجی است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: با انقلابی شدن هر سه قوه هیچ بهانه ‏ای برای کار نکردن وجود ندارد  و باید همگان مجدانه و به دور از اختلاف‎ها برای حل مشکلات مردم پیشگام شوند.

رضایی اظهارداشت: برای قضاوت پیرامون عملکرد دولت کنونی هنور زود است چرا که بودجه امسال توسط این دولت نوشته نشده و باید حداقل یک سال به دولت فرصت داد و سپس نسبت به قضاوت عملکرد دولت پرداخته شود.

نماینده دشتستان درمجلس: ارز ترجیحی یکی از ریشه های توزیع رانت است

وی تاکید کرد: مدیران ارشد دولت از جمله معاونان وزیر، رئیسان سازمان‎ های  بزرگ هر چه زودتر انتخاب شوند تا حساب کار نمایندگان بدست‌شان بیاید و بتوانند برای حل مشکلات مردم پیشگام شوند.

 نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در تشریح عملکرد خود در ۱.۵ سال گذشته اظهارداشت: در راستای تحقق مطالبات مردم در حل مشکلات آبرسانی، برق‌رسانی، مشکلات آنتن‌دهی اینترنت، و موارد گوناگونی در زمینه تذکرات افزایش قیمت خودرو، نهاده‌های دامی و زیرساخت‌های مناطق محروم به مسئولان ذیربط ارائه شد.

رضایی توسعه زیرساخت‌های راهسازی و تسریع در اجرای خط راه‌آهن بوشهر به شیراز را یکی از اولویت‌ها دانست و اضافه کرد: یکی از مشکلات در زیرساخت‌ها راه‌های مواصلاتی از جمله پروژه بزرگراه است که در این راستا محورهای جاده‌ای در دشتستان از جمله برازجان وضعیت مناسبی ندارد.

رضایی ادامه داد: عمده بزرگراه‎ های استان بوشهر از جمله دالکی - کنارتخته و برازجان -  اهرم یا متوقف است و یا با حداقل نیرو کار می‎کنند که باید برای شتاب بخشی به این پروژه ها پیگیری لازم انجام شود.

وی افزود: ۲ معضل اساسی در دشتستان بیکاری و کم آبی در بخش‎ های شرب و کشاورزی است که خواسته اصلی خانواده ‏ها برای اشتغال نیز بیشتر متاثر از مشکل کم آبی است.

رضایی همچنین دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران را به ضرر مجلس، دولت و مردم دانست و گفت: دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب و یا عزل مسئولان و مدیران خلاف قانون است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است،  عنوان کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید انتصاب مدیران مسیر قانونی خود را بدون دخالت نمایندگان مجلس طی کند.

نماینده دشتستان درمجلس: ارز ترجیحی یکی از ریشه های توزیع رانت است

رضایی با بیان اینکه کم آبی بر کیفیت خرمای دشتستان نیز تأثیر منفی گذاشته است، افزود: سرعت بخشی در اجرای سد دالکی به عنوان بزرگ‏ترین پروژه آبی استان می تواند بخشی از این مشکلات را رفع کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با عملکرد مجلس نیز اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته تمام نمایندگان روی سقوط بورس و ریزش‎ های آن حساس و پیگیر هستند تا مانع از تضییع حق مردم و از دست رفتن سرمایه‎ ها آنان شوند.

وی گفت: تاکنون برای انتصاب هیچ فردی رایزنی نداشتم و تنها به معرفی شاخص ‎های مورد نیاز برای انتخاب مدیری شایسته و توانمند اشاره کردم.

وی افزود: شهرستان دشتستان نیز از لحاظ نیروی انسانی ظرفیت بسیار بالایی دارد که انتظار می‌رود در ادامه انتصاب‎ها این ظرفیت بخوبی دیده شود.

رضایی بیان کرد: همگان باید از استاندار ولایی و انقلابی استان حمایت کنند تا بتواند در مسیر حل مشکلات مردم موفقیت لازم را کسب کند.

وی افزود: حل مشکلاتی همچون کم آبی، بیکاری، فقر و آسیب ‎های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت مدیران ارشد استان بوشهر باشد چراکه مردم در این حوزه ‎ها رنج می ‏برند.

کلیدواژه

ابراهیم رضایی

اقتصاد کشور

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی