سیاست / شناسه خبر: 84667 / تاریخ انتشار : 1400/10/26 11:49
|

پتروشیمی ها به جنوب استان بوشهر توجه بیشتری داشته باشند

بوشهریها| امام جمعه موقت دیر گفت: پتروشیمی های مستقر در پارس جنوبی به مردم شهرستان های جنوبی استان بوشهر توجه بیشتری داشته باشند.

بوشهری ها / حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با اشاره به معرفی نماینده استاندار در شورای راهبردی پتروشیمی‌ها، اظهار داشت: بحث محرومیت زدایی ما، پیوست‌های اجتماعی شرکت‌ها و حمایت از عمران و آبادانی شهرستان‌های جنوبی استان به همین مقوله مهم بر می‌گردد.

امام جمعه موقت بندر دیر با اشاره به اعتراض‌ها در فضای مجازی به این انتصاب، افزود: ما برای شخص آقای استاندار روز اول هم عرض کردیم به عنوان یک فرد مؤمن، بسیجی، انقلابی و یادگار دفاع مقدس احترام قائل هستیم ولی اتفاقاً به چنین افرادی که توقع داریم درجا اعتراض و انتقاد می‌کنیم چون تریبون نمازجمعه جای بیان مشکلات مردم است.

وی ادامه داد: همیشه مرسوم بوده در بین شهرستان‌های جنوبی، عسلویه به دلیل داشتن بیشترین پتروشیمی‌ها، فرماندار عسلویه هر کسی و در هر دولتی بوده به عنوان نماینده استاندار در شورای راهبردی پتروشیمی‌ها معرفی می شده است.

سعیدی عنوان کرد: آیا گرد و غبار و آلودگی و دود و گاز و آلایندگی، گرانی زمین و مسکن، زندگی و مایحتایج و کمبودها و مشکلات آب که به تبع هجوم صنایع و کارگران و شاغلین آنها است برای چهار شهرستان جنوبی باشد و ما تحمل می‌کنیم آن وقت برای مشخص کردن نماینده در شورای راهبردی در جنوب استان قحط الرجال است، واقعاً نیرویی نبود که از یکی از شهرستان‌های دیگر که فاصله زیادی با جنوب دارد نماینده معرفی می‌کنید.

وی افزود: من فریاد این مردم را می گویم؛ در فضای مجازی غوغا است و مردم علیه این اقدام اعتراض دارند. مردم ما همین الان از گذشته نگران هستند و می‌گویند گاهی وقت‌ها بودجه چهار شهرستانی که گرفتار این همه مشکلات هستند با یک شهرستانی در جای دیگری از استان برابری نمی‌کند و بودجه آن شهرستان بیشتر است.

امام جمعه موقت دیر یادآور شد: بخش عظیمی از تصمیم گیری هایی که در شورای راهبردی انجام می‌شود اقتصادی و برگرداندن پول‌های برحسب درآمد پتروشیمی‌ها به استان است قطعاً زمینه این است.

وی خاطرنشان کرد: حتی در سفر اخیر دولت بودجه یکی از شهرستان‌ها از این چهار شهرستان جنوبی بیشتر بود، تحلیل این است که شما از بودجه نفت برخوردار هستید دیگر اینجا چیزی اختصاص نمی‌دهیم؛ دقیقاً نیروی انسانی کم بود که این بودجه‌ها و درآمدها را هدایت کند که تکمیل شد.

وی تاکید کرد: بنده از زبان این مردم خیلی مخلصانه و ارادتمندانه عرض می‌کنم جناب آقای استاندار در این تصمیم خود حتماً بازنگری کنید که مردم ما گلایه مند هستند.

سعیدی خاطرنشان کرد: همین الان پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی شرکت‌ها نسبت به شهرستان‌ها خصوصاً شهرستان دیر به صورت رضایت بخش نیست و گاهی صد در صد محروم شده است که امیدواریم استاندار هم در معرفی نماینده تجدید نظر کنند و هم با اختصاص اعتبارات بیشتر حسن نیت خود را نشان دهند.

لزوم توجه به مسئله فرهنگ

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر غیرت دینی، گفت: ما بر حسب وظیفه در سطح شهر و شهرستان با تشکیل جلساتی خصوصاً مهم‌ترین جلسه فرهنگی شهرستان یعنی شورای فرهنگ عمومی که مسئولین زیادی در آن عضو هستند و مشارکت دارند، مسائل بررسی می‌شود که از جمله آنها بحث حجاب و عفاف است و رعایت این مسائل و با ارائه راهکارهای تشویقی و روی خوش نشان دادن و هدایتگری و رفیقانه برخورد کردن معضلات و آسیب‌های حوزه عفاف و حجاب برطرف شود.

امام جمعه موقت دیر اضافه کرد: در کنار اینها کارهایی است که ممکن است سختگیرانه باشد و مسئولیت آن را به یک نهاد یا مجموعه واگذار کرده باشند که باید خیلی موشکافانه، با بصیرت و هوشیاری و جلوگیری از دفع نیروها و جذب بیشتر آنها به طرف دین و انقلاب و نظام کار خود را انجام دهند.

وی با تشکر از تلاش‌های دستگاه‌ها، بیان داشت: اگر قرار است یک مجموعه‌ای موقع برخورد کاری را انجام دهد نباید به نحوی باشد که کسی را متهم کند و بگوید فلان جا در فلان جلسه فلان شخص این گونه گفته است؛ نباید بخاطر یک امر به معروف یا کار فرهنگی نسبت به یک جایگاه و مجموعه‌ای برای مردم ذهنیت درست کرد.

سعیدی ابراز کرد: وقتی امام جمعه ما در همه خطبه‌ها و جلسات به بحث عفاف و حجاب اشاره می‌کند و به همه نزدیک ترین افراد خودش دستور می‌دهد شماها باید بیشتر تلاش کنید قطعاً به سایر نیروها هم در شورای فرهنگ عمومی توصیه‌هایی خواهد شد که ممکن است وظیفه آنها کار اجرایی باشد.

وی عنوان کرد: طرف برای رفتن در میدان و کار اجرایی انجام دادن باید شجاعت داشته باشد و بگوید من در دفاع از خون شهدا و آرمان‌های انقلاب و امام و منویات مقام معظم رهبری که به صورت جمعی تصمیم گرفته شده مأمور هستم این وظیفه را انجام دهم نه اینکه کار را انجام دهد و هم اینکه احساس کند مورد سوال قرار می‌گیرد، بگوید این دستور امام جمعه است در حالی که کار را باید صحیح، درست، با بصیرت و ارشاد و نرمی و تلطیف انجام داد.

وی گفت: اینکه ما نتوانیم کار خود را توجیه کنیم و فرد یا مجموعه‌ای را رودر روی مردم قرار دهیم کار صحیحی نیست، امیدواریم مجموعه‌ای که خودشان هم می‌دانند رئیس آن مجموعه وارد شود و جبران کند و به نحو مطلوب کار را هم انجام دهد.

امام جمعه موقت دیر خاطرنشان کرد: اگر لازم شد این هم ما اتمام حجت می‌کنیم کسی نمی ترسد که عده‌ای حرف بزنند که فلانی گفت نه امام حسین (ع) گفته بالاتر از این می‌خواهید پیامبر (ص) وقتی این دین را آورد فرمود باید این ارزش‌ها اجرا شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید با هدایت و ارشاد و اگر لازم شد برخورد محترمانه و حفظ حقوق دیگران باشد اما شجاعانه بگوییم طبق وظیفه عمل می‌کنیم.

سعیدی تاکید کرد: ما می‌گوئیم مردم هم می‌گویند بی عفتی و بی بند و باری و نقض ارزش‌ها در جامعه ما پذیرفتنی نیست و از طرفی ما نباید خود را در برابر ناهنجاری‌ها ببازیم و خون شهدا و ارزش ایثار و شهادت را به این چیزها آلوده نمی‌کنیم.

وی با تسلیت وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها، گفت: مادران و همسران شهدا با الگوگیری از این بانوی گرانقدر فرزندان و همسران خود را فدای اسلام و انقلاب کردند.

خطیب جمعه دیر با اشاره به سالروز فرار شاه خائن از ایران، بیان کرد: در کنار هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، حمایت مردم همواره پای انقلاب اسلامی بوده و ما بایر از ظلم به مردم پرهیز کنیم.

وی با اشاره به دسیسه‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی گفت: باید امیدواریم در جامعه ترویج کنیم، همه می‌دانیم مشکلات است اما باید منطقی و اندیشه اسلامی و حساب و کتاب در جامعه قضاوت و صحبت کرد.

کلیدواژه

پ پتروشیمی

جنوب استان بوشهر

امام جمعه موقت دیر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی