سیاست / شناسه خبر: 84842 / تاریخ انتشار : 1400/11/3 11:57
|

طرز تهیه کیک گرانولای سیب زمینی شیرین

بوشهریها/

بوشهری ها /

1 فنجان یا 120 گرم

1 قاشق غذاخوری
10 گرم
¼ قاشق چایخوری
1 فنجان یا 130 گرم
1 قاشق چایخوری
1 عدد
40 گرم
100 میلی لیتر
نوک چاقو
کمی به رنگ سیاه
40 گرم

طرز تهیه و دستور پخت:

 ساده و فوق العاده خوشمزه ، این کیک گرانولای سیب زمینی نرم و پف دار با گرانولای ترد پر شده است. این کیک خانگی خوشمزه یک پیچ و تاب ساده کوچک ژاپنی را روی یک دسر کلاسیک قرار می دهد و کیک گرانولا یک کیک دلچسب و خوش عطر است که دارای عناصر شیرین و شور است. برخی از کیک ها دارای یک کیک نرم در قسمت پایین با روکش ترد هستند. این کیک دارای بافت های تردی است که درست داخل آن مخلوط شده است.هر لقمه با بافت های مختلف و طعم های شیرین فراوان پر شده است. این یک کیک عالی برای صرف صبحانه و یک راه سالم برای خوردن دسر برای صبحانه است. این ماده حاوی فیبر ، ویتامین ها و پروتئین زیادی است ، بنابراین در واقع برای شما مفید است.خیلی راحت درست شده و طعمش خیلی خوشمزه بود. این کیک یک میان وعده عالی بعد از ظهر یا صبح برای شما میتواند باشد ،دستورات خانگی بیشتر را سایت مامی فود دنبال کنید.

 کیک گرانولا

مرحله اول تهیه کیک گرانولای سیب زمینی شیرین

در مرحله اول ابتدا فر را با دمای 356 درجه فارنهایت (180 درجه سانتی گراد) روشن و گرم کنید و توی یک قالب مربع 18 سانتی متری را با کاغذ پوستی بپوشانید. برای کیک در ابتدا تمام مواد را درست اندازه گیری کرده و روی پیشخوان قرار دهید تا به دمای اتاق برسد . اول آرد را با قاشق توی فنجان اندازه گیری بریزید و بعد با یک چاقو یا دسته قاشق سطح آرد را صاف کرده و کنار بگذارید. سیب زمینی ، یک قاشق غذاخوری شکر ،کره بدون نمک ، آرد همه منظوره ، دارچین پودر شده ، بیکینگ پودر ، تخم مرغ ، روغن کنجد ، 4 قاشق غذاخوری یا 60 گرم شکر ، شیر  ، گرانول (گرانولا یک غذای صبحانه و میان وعده است که شامل جو دوسر ، آجیل ، عسل یا سایر شیرین کننده ها مانند شکر قهوه ای و گاهی برنج پف کرده ، میوه های خشک ) نمک و دانه کنجد سیاه کمی برای تزیین استفاده کنید.

کیک سیب زمینی

مرحله دوم تهیه کیک گرانولای سیب زمینی شیرین

در یک کاسه آرد همه منظوره را با پودر دارچین و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و بعد الک کنید و کنار بگذارید. سیب زمینی شیرین را بشوریید و به مکعب های 1 سانتی متری خرد کنید. مکعب ها را در یک کاسه به مدت 10 دقیقه در آب خیس کنید. آنها را با یک حوله کاغذی خشک کنید و در یک ظرف مایکروویو قرار دهید. یک قاشق غذاخوری شکر را روی سیب زمینی شیرین بپاشید و به مدت 2 دقیقه در مایکروویو قرار دهید. اگر مایکروویو ندارید همین کار را روی بخار آبجوش یا حرارت کم اجاق گاز انجام دهید ، سپس کره را به ظرف سیب زمینی شیرین اضافه تا با گرمای سیب زمینی ذوب شود و سپس کنار بگذارید.

گرانولا

مرحله سوم تهیه کیک گرانولای سیب زمینی شیرین

تخم مرغ و 4 قاشق غذاخوری (یا 60 گرم) شکر را در یک کاسه بزرگ بریزید و آنها را با همزن دستی بطور یکنواخت هم بزنید. تا کاملا کم رنگ و یکدست مخلوط شود و بعد روغن را هم به ترکیب تخم مرغ اضافه کرده و همه را با همزن بزنید. تا کاملا با هم ادغام شوند. نصف شیر را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید ، سپس نصف مواد خشک الک شده را به کاسه اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و صاف شود.

 کیک سیب زمینی

دوباره بقیه شیر را کم کم اضافه کرده و هم بزنید تا شیر ترکیب شود و سپس تمام مواد خشک الک شده را هم به ترکیب  اضافه کنید. کاملا هم زده تا یک مایه یکدست و صلفی بدست بیاید. 2/3 سیب زمینی شیرین با کره مخلوط شده را با  2/3 گرانولا را هم توی مخلوط خمیری اضافه کنید و  آنها را در مخلوط مرطوب کمی هم بزنید اما زیاد مخلوط نکنید. وقتیکه مایه آماده شد مخلوط را در قالب مربعی آماده شده بریزید و روی آن را از سیب زمینی و گرانولای باقی مانده بریزید و دانه های کنجد سیاه را روی آن بپاشید. قالب را توی فر قرار دهید و به مدت 20 دقیقه ان را بپزید و البته شما میتوانید همین کار را بصورت تکنفره در قالب های کاغذی مافین بریزید و در فر بگذارید تا پخته و آماده شود.

کیک سیب زمینی

مرحله چهارم تهیه کیک گرانولای سیب زمینی شیرین

بعد از اینکه کیک ها پخت آن را از فر خارج کرده و روی قفسه سیمی قرار دهید تا سرد و خنک شود و بعد آن را با انواع نوشیدنی های سرد و یا گرم میتوانید سرو کنید.

یادداشت شما می توانید از روغن دانه کنجد یا روغن دیگر استفاده کنید. شما میتوانید از گرانولای خانگی استفاده کنید و یا از آماده شده فروشگاهی استفاده کنید. اگر میکسر دستی ندارید ، فقط می توانید از ویسک استفاده کنید. سعی کنید خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید. برای امتحان پخت کیک ها میتوانید یک خلال دندان را در مرکز کیک بزنید و اگر از خمیر به آن چسبیده بود بگذارید چند دقیقه دیگر در فر بماند و اگر خمیری نبود قالب را از فر خارج کنید

سیب زمینی شیرین بنفش: سیب زمینی شیرین بنفش نه تنها در کیک بهتر به نظر می رسد ، بلکه طعم ملایم تری نیز دارد. سیب زمینی شیرین معمولی هنوز می تواند به عنوان یک جایگزین خوب عمل کند

شکر: هم برای سیب زمینی شیرین و هم برای کیک به شکر نیاز دارید.

کره: از کره بدون نمک استفاده کنید. من هیچ نمکی به این دستور غذا اضافه نکردم ، دانه های کنجد و گرانول مقدار زیادی نمک اضافه می کنند.

آرد: فقط از آرد همه منظوره استفاده کنید. اگر فاقد گلوتن هستید ، می توانید از آرد پخت همه کاره بدون گلوتن مورد علاقه خود استفاده کنید.

دارچین: شما فقط به دارچین کافی احتیاج دارید تا مقداری طعم به سیب زمینی شیرین اضافه کنید.

بیکینگ پودر: این بسیار مهم است زیرا به کیک کمک می کند بافت سبک تری داشته باشد.

تخم مرغ: اینها به همه مواد کمک می کند تا به هم بچسبند.

روغن کنجد: من طعم روغن کنجد را در این کیک دوست دارم. می توانید روغن زیتون یا روغن آووکادو یا روغن ساده را جایگزین کنید.

شیر: هر نوع شیر موثر است. اگر از شیر غیر لبنی استفاده می کنید ، از نسخه ساده شیرین نشده استفاده کنید.

گرانولا: گرانولای من مخلوطی از آجیل و دانه بود. من ترجیح می دهم خودم تهیه کنم اما اگر وقت ندارید می توانید به راحتی از مغازه خریداری شده استفاده کنید.

دانه های کنجد سیاه: اینها را روی آن بپاشید زیرا ته رنگ نمکی را به کل کیک اضافه می کنند.

کیک سیب زمینی شیرین

منبع:مامی فود

 

کلیدواژه

ساخت سیب زمینی شیرین

طرز تهیه این غذا که فاصولیه

نتایج تفکیکی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی