سیاست / شناسه خبر: 85944 / تاریخ انتشار : 1401/1/14 09:24
|

یک دسر خوشمزه خانگی با دستوری بسیار آسان

بوشهری ها / ذدسر ها پودینگ ها و ژله ها آنقدر متنوع اند و با مواد مختلف تهیه می شوند که یادگیری همه آنها برای ما میسر نیست. شاید برای شما هم جالب باشد که با مواد بسیار ساده تر مثل نشاسته هم بشود دسری لذیذ تهیه کرد.

 

مواد لازم برای تهیه دسر نشاسته

نشاسته: ۳ قاشق غذاخوری،

شکر: ۳ قاشق غذاخوری،

شیر: ۲ لیوان پر،

گلاب: یک قاشق غذاخوری،

کره: ۱ قاشق غذاخوری،

وانیل: نوک قاشق چایخوری،

زعفران دم کشیده: ۲ قاشق غذاخوری.

طرز تهیه دسر نشاسته

طرز تهیه دسر نشاسته

ابتدا شیر سرد را در یک قابلمه ریخته و با شکر و نشاسته خوب مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید و مرتب آن را هم بزنید تا ته نگیرد.

وقتی گرم شد، کره، وانیل، زعفران و گلاب را اضافه کنید و با حرارت ملایم بجوشانید تا غلیظ شود.

می‌توانید به جای زعفران، از پودر کاکائو استفاده و دسر شکلاتی تهیه کنید.

بعد از آماده شدن دسر را در ظرف‌های تک‌نفره بریزید و در یخچال بگذارید و در صورت تمایل روی دسر را با پودر پسته یا خلال بادام یا ترافل رنگی تزیین کنید.

بد نیست خواص نشاسته در طب سنتی را بدانید

ترکیب آن با سفیده تخم مرغ و کشیدن آن روی چشم برای تسکین چشم درد و سوزش چشم عالی می باشد. ترکیب جوشانده آن با نبات یا روغن بادام برای درمان نفث الدم، خشونت، سرفه گرم، درد سینه، قطع خون در هنگام بواسیر، حیض و اسهال مفید می باشد. ترکیب آن با سرکه برای درمان خناق و ورم گرم موثر می باشد. ترکیب آن با آب و مالیدن آن بر روی محل گزیدگی نیش مار برای مار گزیدگی عالی است. نشاسته همچنین تاثیر قابل توجهی روی سلامت روده، کاهش قند خون، افزایش حساسیت به انسولین، چربی خون و وزن بدن دارد.

خواص نشاسته

با توجه به خواص فراوان نشاسته مصرف این ماده غذایی بویژه در سه ماهه اول بارداری باعث ایجاد نقص لوله های عصبی و نخاعی می شود و به همین دلیل ممکن است باعث سقط جنین شود. به همین جهت از مصرف آن در دوران بارداری اکیدا خودداری کنید

کلیدواژه

خواص نشاسته

طرز تهیه دسر نشاسته

دسر خوشمزه خانگی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی