سیاست / شناسه خبر: 86719 / تاریخ انتشار : 1401/2/18 09:50
|

پتروشیمی زاگرس برای اولین بار با ظرفیت ۱۰۰ درصد در مدار تولید قرار گرفت

بوشهریها| پتروشیمی زاگرس پس از تعمیرات اضطراری واحد دوم این مجتمع بزرگ متانول ساز، با تولید روزانه ۱۰ هزار تن متانول با ظرفیت ۱۰۰ درصد در مدار تولید قرار گرفت.

بوشهری ها / به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی زاگرس، این شرکت یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید متانول در جهان می‌باشد و همواره تلاش نموده با تولید محصول با کیفیت و منطبق بر استانداردهای جهانی، این مهم را به همت مدیران و کارشناسان خود به بهترین نحو به انجام برساند.

بنا بر این گزارش به منظور حفظ تولید مستمر و بهینه‌سازی ظرفیت تولید؛ عملیات تعمیر اضطراری راکتور سنتز واحد دوم مجتمع پتروشیمی زاگرس براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ به مدت ۱۹ روز به اتمام رسید و از تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری در مسیر راه‌اندازی و تولید کامل قرار گرفت.
در این تعمیرات اضطراری کلیه روتین‌های مربوط به قطعات صنعتی واحد دوم توسط کارشناسان و مهندسین توانمند پتروشیمی زاگرس مورد بررسی و بروزرسانی قرار گرفت.

شایان ذکر است همزمان با قطعی گاز در زمستان ۱۴۰۰ پس از چهار سال تعمیرات اساسی واحد اول صورت پذیرفت و ظرفیت تولید از ۸۰ درصد به بالاتر از ۱۰۰ درصد رسید و هم‌اکنون پس از تعمیرات اضطراری، واحد دوم این مجتمع نیز با ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی در مدار تولید قرار گرفت تا هر دو واحد مجتمع پتروشیمی زاگرس برای اولین بار از زمان آغاز بهره‌برداری، با ظرفیت کامل در سرویس و مدار تولید قرار گیرد.

همچنین پتروشیمی زاگرس موفق شد در ماه مارس ۲۰۲۲ رکورد فروش و بارگیری را در تاریخ متانول جهان شکسته و مقدار 415 هزار تن بارگیری و فروش متانول را دریک ماه در کارنامه خود ثبت نماید.
افزودنی است شرکت پتروشیمی زاگرس به عنوان بزرگترین مجتمع متمرکز تولیدکننده متانول جهان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه واقع شده است.

 

کلیدواژه

مدار تولید

پتروشیمی زاگرس

شرکت پتروشیمی زاگرس

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی