سیاست / شناسه خبر: 86783 / تاریخ انتشار : 1401/2/21 12:00
|

قناری و جوجه قناری چند؟

بوشهری ها / البته در این بازار قیمت‌های عجیبی هم از سوی برخی آگهی دهندگان ارائه شده است. مثلا یک آگهی دهنده که ساکن شیراز است برای قناری نر مست دهن دار و رنگ طلایی خود قیمت ۱۶ میلیون تومان را پیشنهاد داده است. علی به ما می‌گوید که قناری او مست کشیده و بلندِ رسمی است. همچنین دهن زنگی و صدای بلندی دارد. او مدعی است که قیمت قناری او بیش از این‌ها است، اما قیمت را پایین‌تر اعلام کرده تا بتواند قناری را به فروش می‌رساند.

                                                   قناری و جوجه قناری چند؟

به گزارش بوشهریها به نقل از تابناک قناری یکی از پرنده‌های پرطرفدار در ایران است. شاید به همین دلیل است که تعداد پرورش دهندگان و فروشندگان این پرنده زیبا در طول سال‌های اخیر با افزایش چشمگیری روبرو شده است. البته این مسئله را می‌توان به راحتی و با یک جستجوی ساده در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین مشاهده کرد.

 در این رابطه ما یکی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین را مورد بررسی قرار دادیم. در طول یک ساعت و به شکل متوسط حدود ۶۰ آگهی منتشر شد. حالا این عدد را اگر در ۲۴ ساعت شبانه روز ضرب کنیم، آن وقت می‌بینم که مجموع آگهی‌ها به یکهزار و ۴۴۰ می‌رسد. حالا در نظر بگیرید که چند پلتفرم وجود دارد و مجموع آگهی‌ها چه اندازه بالا است.
 

در مورد نژاد قناری‌های موجود در ایران نیز می‌توان به اسامی بسیار زیادی اشاره کرد. اما عمده آن‌ها از نوع رسمی بلند، موزاییک، گلاستر، یورکشایر، استافورد، اسکات فنسی، برنی، بوردر، لیزارد، کرست، لانکشایر و... هستند.

حالا به بازار آنلاین خرید و فروش قناری برگردیم. اگر قصد خرید این پرنده را دارید، می‌توانید در گام اول بدون پرداخت هزینه بدون موارد واگذاری بگردید. در واقع تعدادی از آگهی دهندگان به دلایل مختلف قصد واگذاری سرپرستی این پرنده زیبا و خوش صدا را دارند؛ بنابراین اگر خوش شانس باشید، می‌توانید با پیدا کردن یکی از این آگهی دهندگان در پلتفرم ها، به شکل مجانی سرپرستی یک قناری را برعهده بگیرید.


برای خرید قناری از پلتفرم‌های آنلاین نمی‌توانید به قیمت ثابتی برسید. اما کف قیمت آگهی دهندگان برای فروش یک قناری ۲۳۰ هزار تومان است. اما به شکل متوسط آن‌ها بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان قیمت می‌دهند. سقف قیمت فروشندگان نیز به یک میلیون تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

البته در این بازار، قیمت‌های عجیب و بالا هم از سوی برخی آگهی دهندگان ارائه شده است. مثلا یک آگهی دهنده که ساکن شیراز است برای قناری نر مست دهن دار و رنگ طلایی خود قیمت ۱۶ میلیون تومان را پیشنهاد داده است. علی به ما می‌گوید که قناری او مست کشیده و بلندِ رسمی است. همچنین دهن زنگی و صدای بلندی دارد. او مدعی است که قیمت قناری او بیش از این‌ها است، اما قیمت را پایین‌تر اعلام کرده تا بتواند قناری را به فروش می‌رساند.

از او می‌پرسیم، قناری با ویژگی‌های پرنده او وجود دارد. اما قیمت شان یک شانزدهم پیشنهاد او است. علی از کوره در می‌رود و می‌گوید اگر چنین قیمت‌هایی وجود داشته، پس چرا سراغ او رفته ایم. بعد هم گفتگو را حذف می‌کند و می‌رود.

در این میان قناری‌هایی که با نژاد‌های دیگر همچون سهره ترکیب شده اند، هم وجود دارند که متوسط قیمت شان بالاتر از قناری است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که فروشندگان برای سهره قناری‌ها بین ۱ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان قیمت می‌دهند. در مواردی این قیمت تا ۱۲ میلیون تومان هم می‌رسد.

در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن همدان است، برای سهره قناری لر خوان خود ۱۲ میلیون طلب کرده است. او گفته که سهره قناری اش سالم است و آواز‌های منحصر به فردی سر می‌دهد. این فروشنده تاکید کرده که پرنده اش را به شرط می‌فروشد؛ بنابراین خریدار می‌تواند یک روز تمام پرنده را از نظر صدا و سلامت تست کند.

قناری و جوجه قناری چند؟

افزایش تعداد پرورش دهندگان قناری باعث شده تا عرضه جوجه قناری در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین افزایش پیدا کند. در چنین شرایطی فروشندگان در مورد قیمت رقابت بسیار سختی دارند و فضا برای خرید ارزان مشتریان فراهم است.

در حال حاضر کف قیمت جوجه قناری در بازار از ۴۰ و ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۵۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. اما با ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می‌توانید یک جوجه سرحال و زیبا تهیه کنید. البته این بدان معنا نیست که جوجه قناری با قیمت بالاتر در بازار وجود ندارد. در واقع در مواردی قیمت یک جوجه قناری حتی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان هم می‌رسد. اما در واقع خریدار چندانی برای آن‌ها وجود ندارد.

البته توجه داشته باشید که پرورش دهندگان جوجه‌های قناری سهره را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند. متوسط قیمت این جوجه به یک تا دو میلیون تومان هم می‌رسد.

در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن قرچک در تهران است، یک جفت سره قناری دهندار رحمتی را به قیمت ۴ میلیون تومان می‌فروشد.

منبع:تابناک

کلیدواژه

قناری

قیمت پرنده

قیمت قناری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی