سیاست / شناسه خبر: 86791 / تاریخ انتشار : 1401/2/24 08:24
|

تفریح پرخطر بوشهری‌ها در فصل گرم سال

بوشهریها| یکی از تفریحات پرطرفدار بوشهری‌ها، استفاده از ساحل و شنا در آب دریا است که به خاطر آلودگی‌های موجود در شناگاه‌ها، یکی از تفریحات پرخطر محسوب می‌شود.

بوشهری ها /

تفریح پرخطر بوشهری‌ها در فصل گرم سال/ شناگاه‌ها سالم‌سازی شوند
دریا و ساحل یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان بوشهر است که از شمال تا جنوب این استان را تحت پوشش قرار داده است که به عنوان یکی از مهمترین قابلیت‌های گردشگری محسوب می‌شود.

در بوشهر که از نظر زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری با کمبودهای فراوانی روبرو است، وجود دریا و ساحل می‌تواند بسیاری از این کمبودها را جبران کند و محل مناسبی برای تفریح و گذران اوقات فراغت مردم محسوب می‌شود.

مردم در ایام مختلف سال با حضور در کنار دریا از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند ولی هر ساله با شروع فصل گرم سال، حضور مردم بوشهر در سواحل این شهر افزایش می‌یابد و بسیاری از افراد به شنا در دریا می‌پردازند.

سواحل بوشهر به خاطر ورود آلودگی‌های متعدد به دریا با مشکلات فراوانی روبرو است و بسیاری از نقاط ساحلی این شهر از نظر سلامت وضعیت مناسبی ندارند.

ورود فاضلاب‌های خانگی به دریا در نقاط مختلف شهر بوشهر باعث شده تا بسیاری از شناگاه‌های بوشهر پرخطر و بحرانی معرفی شوند و مردم بوشهر برای شنا در این مناطق با خطر سلامتی روبرو باشند.

نیمی از شناگاه‌ها پرخطر هستند

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر پیش از این اعلام کرده بود که از شش شناگاه شهر بوشهر نیمی از آنها بحرانی و پرخطر هستند.

به گفته صادق پورسالم، مناطق ساحلی بوشهر که محل ورود فاضلاب خام شهری است به محل شناگاه پرخطر و بحرانی تبدیل شده چراکه بار میکروبی دارد و سبب بروز بیماری‌های میکروبی از جمله گوارشی، روده‌ای و پوستی می‌شود.

تفریح پرخطر بوشهری‌ها در فصل گرم سال/ شناگاه‌ها سالم‌سازی شوند

وی با تاکید بر وصل شدن همه فاضلاب‌های خانگی به شبکه فاضلاب افزود: با توجه به تسهیلات فراهم شدن صاحبان منازل لازم است فاضلاب واحد مسکونی خود را به شبکه فاضلاب متصل کنند تا شاهد بروز مشکلات در ساحل و محیط بهداشتی نباشیم.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر با بیان اینکه کمیته پایش ساحل بوشهر با حضور اعضا وضعیت شناگاه‌های پاک و ناسالم را مشخص می‌کند گفت: در این راستا شهرداری با پرچم گذاری یا نصب دیگر علائم، سالم یا ناسالم بودن شناگاه را برای مردم و استفاده کنندگان از ساحل بوشهر مشخص می‌کند.

محل شنای مناسب در بوشهر فراهم شود

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار داشت: با آغاز فصل گرما یکی از تفریحات بوشهری‌ها شنا در دریا است و ممنوع کردن شناگاه‌ها به دلیل آلودگی باعث عدم استفاده از شناگاه‌ها نشده است.

عبدالخالق برزگرزاده اضافه کرد: انتظار می‌رود ضمن پیگیری سالم سازی شناگاه‌ها، شهرداری سه شناگاه که از آلودگی کمتری برخوردار هستند با سازهای دریایی متحرک تعیین و امکانات اولیه مثل رختکن، دوش و سرویس بهداشتی در آنها ایجاد کند.

وی تاکید کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد تا شهروندانی که قصد استفاده از دریا دارند بتوانند به راحتی از این محل‌ها استفاده کنند و سیما و منظر شهری نیز نازیبا نکند.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: بانوان ما حق دارند از دریا استفاده کنند از این رو درخواست دارم پلاژ بانوان نیز جهت استفاده آنها آماده سازی شود و با شرایط مناسبی در اختیار بانوان قرار گیرد.

با توجه به کمبود زیرساخت‌های تفریحی در شهر بوشهر انتظار می‌رود که مسئولان امر ضمن جلوگیری از ورود آلودگی‌ها به دریا، محل‌های مناسبی را برای شنای خانم‌ها و آقایان در کنار ساحل فراهم سازند.

تأمین سلامت مردم یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در ایجاد زیرساخت‌های ساحلی مد نظر قرار گیرد و سلامت آب دریا با تصمیمات مناسب مد نظر باشند.

کلیدواژه

تأمین سلامت

ساحل و شنا در آب دریا

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی