سیاست / شناسه خبر: 97493 / تاریخ انتشار : 1401/4/2 10:57
|

رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق در استان بوشهر برگزار شد

بوشهریها| رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق در محیط‌های نظامی با همکاری سپاه، وزارت نیرو و وزارت کشور همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر آغاز شد.

بوشهری ها /

رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق در استان بوشهر برگزار شد
 استاندار بوشهر در این رزمایش اظهار داشت: صرفه‌جویی تنها راهکار مهم و مؤثر در وضعیت خشکسالی و شرایط گرما و کاهش آب پشت سدها و کمبود تولید برق است.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به کمبود آب به واسطه ادامه خشکسالی‌ها افزود: مصرف بی‌رویه آب در این شرایط سخت خشکسالی باعث افزایش مشکلات شده است.

وی به مشکلات تأمین برق در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت مصرف در آب و برق در مقطع فعلی اهمیت زیادی دارد و همکاری و مشارکت همگانی در گذر از شرایط کنونی ضروری است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه پایگاه‌های بزرگ نظامی در استان بوشهر مستقر شده و فعالیت دارند، تصریح کرد: بخشی از ظرفیت تولیدی برق و آب در این پایگاه‌ها مصرف می‌شود.

وی افزود: این رزمایش نقش مهمی در کمک و مدیریت مصرف آب و برق در پایگاه‌های نظامی و مراکز انتظامی استان بوشهر ایفا می‌کند.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در سطح ملی برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است که بتواند کمبود برق را برطرف و در تأمین آب هم برنامه‌ریزی کند، کاری که باید در سطح استان بوشهر انجام شود موضوع صرفه‌جویی است.

رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق با همکاری سپاه، وزارت نیرو و وزارت کشور از امروز با رمز «یا علی بن موسی‌الرضا (ع)» به‌صورت ارتباط تصویری آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

این رزمایش با هدف عملی کردن سخن رهبر انقلاب اسلامی برای صرفه‌جویی است که در تمامی پادگان‌ها، ستادها، سپاه‌های استانی و شهرستانی، بسیج‌ها و تمامی محیط‌های نظامی و فرهنگی سپاه اجرا می‌شود تا در بازه اوج مصرف آب و برق یعنی تابستان به پایدار ماندن ذخایر و تولید کمک کند.

سپاه امیدوار است اجرای این رزمایش افزون بر محیط‌های نظامی، با فرهنگ‌سازی، در محیط‌های خانگی پاسداران و بسیجیان هم اجرا شود تا با ۳۰ درصد صرفه‌جوییِ بیشتر موجب امنیت انرژی در کشور شود.

کلیدواژه

رزمایش مشترک صرفه‌جویی

مصرف آب و برق

محیط‌های نظامی

احمد محمدی‌زاده

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی