سیاست / شناسه خبر: 97560 / تاریخ انتشار : 1401/4/5 11:36
|

حوزه هنری استان بوشهر ظرفیت خوبی برای تبلیغ دین است

بوشهریها| مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: حوزه هنری استان بوشهر ظرفیت بالایی در زمینه هنر دارد که می‌توان با همکاری بیشتر طلاب و هنرمندان گام مؤثری در معرفی و شناخت استان برداشت.

بوشهری ها /

حوزه هنری استان بوشهر ظرفیت خوبی برای تبلیغ دین است
حجت‌الاسلام رضا خدری در دیدار با رئیس حوزه هنری استان بوشهر و کارکنان این حوزه بابیان اینکه تجربه‌هایی که در این نهاد انقلابی ایجادشده، بسیار حائز اهمیت است، افزود: اندیشه دینی اندیشه شیعه است و هنر هیچ‌گاه از دین جدا نبوده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به تولیدات مکتوب و تصویری حوزه هنری استان بوشهر خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان بوشهر ظرفیت بالایی در زمینه هنر دارد که می‌توانیم با همکاری بیشتر طلاب و هنرمندان گام مؤثری در معرفی و شناخت استان برداشت.

حجت‌الاسلام خدری یادآور شد: اگر هویت بخشی به سرزمینمان داشته باشیم، مردم نیز از تاریخشان لذت می‌برند و خیلی از آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سرود سلام فرمانده در استان بوشهر ضمن اشاره به هنر متعهد افزود: جامعه با رویکرد هنری می‌تواند به بالندگی برسد و این دست‌های کوچک دهه نودی پیام مهمی دارد.

حوزه هنری استان بوشهر ظرفیت خوبی برای تبلیغ دین است

استفاده از ظرفیت هنری برای انتشار معارف حوزوی

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به شناخت نامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر یادآور شد: کتاب «امامان جمعه بوشهر از گذشته تابه‌حال» از مجموعه شناخت نامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر مجموعه‌ای است که با تشکیل شورای علمی و در مجلدات مختلف، با موضوعات متنوع درباره پیشینه هنری، فرهنگی و تمدن استان بوشهر توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر تهیه و توسط آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، دکتر پورات معاون سیاسی امنیتی استاندار رونمایی شد که دیگر مجموعه نیز در حال انتشار است.

امید پارسایی فر تصریح کرد: باید از ظرفیت هنری برای انتشار معارف حوزوی و طلاب پژوهشگر استفاده کرد.

در این دیدار، حامد بردستانی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه، مهدی نعمتی، معاون آموزشی و پژوهشی، امید ماندگار، معاون تهذیب، مرتضی زارع، معاون امور طلاب، احمد پور بهی حراست حوزه هنری، اصغر زارعی سرپرست معاونت فرهنگی و تنی چند از کارشناسان حوزه هنری استان بوشهر درباره برنامه‌ها و اقدامات هر دو نهاد بحث و گفتگو شد.

کلیدواژه

مدیر حوزه علمیه استان

حوزه هنری

حجت‌الاسلام رضا خدری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی