سیاست / شناسه خبر: 128829 / تاریخ انتشار : 1401/7/16 13:07
|

بیانیه خانه مطبوعات کشور در خصوص اتفاقات اخیر

خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در ارتباط با حوادث اخیر بیانیه ای صادر کرد.

بوشهری ها /خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در ارتباط با حوادث اخیر بیانیه ای صادر کرد.
 

در این بیانیه آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثه تاسف‌باری که چندی پیش برای‌ مرحومه مهسا امینی رخ داد هرچند بطور طبیعی موجبی برای اندوه بود اما مطالبه بحق جامعه برای رسیدگی به علل و عوامل وقوع حادثه، به سرعت مورد سوءاستفاده معاندان قرار گرفت.‌ این موضوع باعث شد تا بار دیگر دشمنان قسم خورده‌ انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از سوژه‌های تکراری و ماهی‌گیری از آب گل آلود و به بهانه‌ اتفاق رخ داده اخیر، پیاده نظام خود را وارد میدان کرده و عملیاتی سراسر آشوب، اغتشاش، تخریب و تهدید را به راه اندازند.
متأسفانه دامنه‌ این حرکات خشونت بار؛ مقدسات مذهبی و ملی، نماد‌ها و اصول قطعی انقلاب اسلامی و حتی پرچم ملی کشور را دربر گرفت. در این فضای بی‌نظمی و رعب و وحشت، علاوه بر خسارت‌های فراوان وارده بر اموال عمومی، تعدادی از جوانان محافظ و مدافع امنیت این مرز و بوم، در راه مقابله با این حرکات هنجارشکنانه جان خود را فدا کردند.
آنچه عیان است بخشی از جامعه به وقایع پیش و پس از مرگ مرحومه مهسا امینی معترض، و مطالباتی داشته است، که دولت مؤظف به شنیدن صدای معترضین و پاسخگویی به آنان است. معترضین نیز که مطالبه‌گری حق آنان است، باید بپذیرند که پیگیری و تحقق مطالباتشان از طریق راه‌های قانونی دست‌یافتنی، و "آتش‌افروزی" و "خشونت خیابانی" مصداق "اعتراض" نیست.
 
خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور بر این باور است که معترضین، فرزندان ایران اسلامی بوده و اعتراض و مطالبه‌گری حق آنان است، اما معتقد است که اعتراض نباید جای خود را به اغتشاش دهد، و رفتاری که حق و حقوق دیگران را پایمال، زندگی مردم را مختل، کار و کاسبی آنان را معطّل، اموال عمومی را تخریب و روال عادی زندگی، کار و تحصیل را متوقف کند، از اساس محکوم است.
متأسفانه عده‌ای معاند و متخاصمِ خارج‌نشینِ فرصت‌طلب، با جنگ‌افروزی رسانه‌ای و با هدف تجزیه‌طلبی، تفرقه‌افکنی و بر هم زدن آرامش مردم، قصد دارند به ایرانِ عزیزمان خسارت وارد، و ضربه بزنند. 
 
خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور ضمن دعوت معترضین به آرامش و پیگیری مطالبات خود از طریق راه‌های قانونی، و پرهیز از گرفتاری در دام اغتشاش، آتش‌افروزی و خشونت‌ خیابانی:
۱. از رسانه‌های کشور می‌خواهد ضمن محکوم کردن اهداف شوم و پلیدِ جریانات تجزیه‌طلبِ ستیزه‌جو و متخاصم، با هُشیاری تمام، اقدامات آنان را خنثی و جنگ رسانه‌ای دشمن را مدیریت کنند.
 
۲. از دولت و حاکمیت می‌خواهد، فضایی برای رسیدگی به خواسته‌های قانونی معترضین ایجاد، و مطالبات آنان را پیگیری نماید. 
 
۳. برای اتحاد و همبستگی بیشتر، و جلوگیری از فضاسازی رسانه‌های معاند، خبرنگاران بازداشت شده در اتفاقات اخیر را با تمهیدات لازم آزاد نماید.
 

بی‌تردید، آرامش جامعه و در نهایت سربلندی ایران اسلامی با همدلی، همبستگی، وحدت، گذشت و مهربانی مهیا خواهد شد.

 

کلیدواژه

خانه

رسانه

مطبوعات بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی