سیاست / شناسه خبر: 128908 / تاریخ انتشار : 1401/9/23 22:41
|

کارگاه های آموزشی در 220 روستاهای استان برگزار شد/ اشتغال جوانان در پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی استان با اخذ مدرک در 5 حوزه مختلف

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بزرگترین چالش در استان عدم تطابق بین نیاز بنگاه های اقتصادی و نوع ارائه آموزش در دانشگاه ها است.

بوشهری ها / اسماء بوستانی: مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بزرگترین چالش در استان عدم تطابق بین نیاز بنگاه های اقتصادی و نوع ارائه آموزش در دانشگاه ها است.

عبدالمجید دراهکی 23 آذرماه در نشست شورای مهارت شهرستان دشتستان اظهار کرد: افراد جویای کار می توانند با شرکت در دوره های آموزشی جوشکاری، برق صنعتی، لوله کشی صنعتی  و ابزار دقیق و اخذ مدرک از اداره فنی و حرفه ای در پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی استان بکار گرفته شوند.

دراهکی از برگزاری دوره های آموزشی مختلف و متعدد برای سربازان خبر دادو عنوان کرد:  یکی از بزرگترین جامعه هدف ما سربازان مستقر در یگان های نظامی هستند که پس از گذراندن دوره مقدس سربازی باید وارد بازار کار شوند.


وی با بیان اینکه مهارت آموزی در نیروهای مسلح یک رکن اصلی در وظایف آنها است ادامه داد: کارگاه های آموزشی برای توانمند سازی نیروهای سرباز در تمامی یگان های نظامی استان بوشهر که حداکثر 50 نفر سرباز در آنجا مستقر هستند، برگزار شده است.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان از برگزاری دوره های آموزشی در 220 روستای استان خبر داد و افزود: کارگاه های آموزشی مختلفی بصورت سیار و مستقر در حوزه های مورد درخواست دهیاران در روستاهای استان درحال برگزاری است.

 دراهکی افزود: 70 درصد توانمند سازی و آموزش مددجویان کمیته امداد برعهده فنی حرفه ای است،سازمان فنی حرفه ای با همکاری بخش خصوصی برای متقاضیان بیکاری که با مدرک های مختلف در جامعه بدون داشتن مهارت قادر به کسب یک شغل در بنگاه های اقتصادی نیستند، آموزشهایی درنظر گرفته است.

وی از انعقاد قرارداد 10 ساله با اداره کل آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد: معرفی مدارس کاردانش و هنرستان ها به منظور ارائه آموزش و توانمندسازی باید از سوی اداره کل آموزش و پرورش انجام شود که خوشبختانه تاکنون در اکثر شهرستان ها بجز دشتستان تعامل برقرار و آموزش ها ارائه شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: 1800 نفر افراد بیکار در بنیاد شهید شناسایی شده که درحال ساماندهی و توانمندسازی آنها هستیم تا در یگانهای مختلف استفاده بکار گرفته شوند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان دشتستان در این نشست بیان کرد: از سال 1401 تاکنون 270 هزار نفرساعت دوره های مختلف آموزشی در سراسر این شهرستان برگزار شده است.

هادی توسلی با اعلام اینکه مهارت آموزی برای سربازان در حوزه های مختلف نیز برگزار شده است عنوان کرد: این دوره های آموزشی در زندان ها، پادگان ها و روستاها برگزار شده است.

توسلی با تاکید بر لزوم انتخاب نماینده از طرف بخشداران در هر بخش عنوان کرد: هر بخشدار یک نماینده جهت هماهنگی های لازم برای سهولت در برگزاری دوره های آموزشی مختلف به اداره فنی و حرفه ای معرفی کند.

 

 

 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

فنی و حرفه ای

اشتغال جوانان

عبدالمجید دراهکی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی