سیاست / شناسه خبر: 129033 / تاریخ انتشار : 1401/11/21 11:52
|
مدیرعامل آب منطقه ای استان؛

بند محور ۱۰ شبانکاره جهت جلوگیری از سیلاب اجرایی شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: پروژه بند محور ۱۰ شبانکاره جهت جلوگیری از سیلاب، ذخیره و تغذیه آبخوان اجرایی شده است.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: پروژه بند محور ۱۰ شبانکاره جهت جلوگیری از سیلاب، ذخیره و تغذیه آبخوان اجرایی شده است.

محمدی روز جمعه در دهمین روز از دهه فجر در آیین افتتاح محور بند ۱۰ شبانکار ارتفاع این بند را ۱۳ متر از پی و ۱۶ متر از بستر اعلام کرد و افزود: این بند با حجم ذخیره ۳۰۰ هزار مترمکعب آب، دارای دو عدد لوله در دو تراز مختلف است که  قادر به تخلیه سیلاب در پشت بدنه به مرور است و شدت سیلاب را کاهش می دهد.
 
محمدی با اعلام اینکه این بند همزمان با کنترل سیلاب های مخرب، آب را به صورت کنترل شده به پایین دست هدایت می کند، عنوان کرد: باعث کاهش خسارت ناشی از سیلاب نیز می شود.
 
وی افزود: برای کنترل سیلاب های شدید و خسارت بار این منطقه و ذخیره سازی رواناب های ارزشمند که قابلیت تغذیه منابع آب زیرزمینی و استفاده در کاربری های مختلف از جمله کشاورزی را دارد، مطالعات گسترده ای در مسیل های مذکور انجام شد.
 
مدیرعامل آب منطقه ای استان در خصوص میزان سیلاب این مسیل ها بیان کرد: میزان سیلاب این مسیل ها در بارش های شدید به حدی زیاد است که موجب بروز خسارت زیادی به جاده های اصلی و روستایی، زمین های کشاورزی، تخریب زهکش ها و کانال های آبیاری و زهکشی شبانکاره، خطوط لوله آب شرب و شبکه برق رسانی می شود.
 
وی اعتبار این پروژه را ۱۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: حجم ذخیره و کنترل سیل این بند ۳۰۰ هزار متر مکعب، ارتفاع از بستر رودخانه ۱۳ متر و ظرفیت تخلیه سرریز ۱۹ مترمکعب در ثانیه است.

کلیدواژه

دشتستان

شبانکاره

بندآبخیز

آب منطقه ای

دهه فجر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی