سیاست / شناسه خبر: 139100 / تاریخ انتشار : 1401/12/20 13:50
|

با توجه به ضرورت انجام تعهدات شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی؛ برخی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس تاکنون موفق به پرداخت قدرالسهم خود به شورا نشده اند

پیام عسلویه: شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس در حالی در طول سال جاری خدمات ماندگاری به محیط پیرامونی و استان بوشهر داشت

بوشهری ها /پیام عسلویه: شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس در حالی در طول سال جاری خدمات ماندگاری به محیط پیرامونی و استان بوشهر داشته است، که برخی شرکت‌های پتروشیمی منطقه، نسبت به تعهد خود در خصوص قدرالسهم تعیین شده برای آنان در کمک به توسعه منطقه و استان بوشهر تا کنون توفیق پرداخت نداشته‌اند.

 
به گزارش پیام عسلویه، چندین سال است که شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس به منظور انجام امور مشترک این صنایع در استان، و همچنین سامان دادن و اجرای تعهدات خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شکل گرفته است، که از ابتدای سال جاری شیوه حمایت‌های این مجموعه تغییر، و روند کار و کمک‌ها، شتاب بیشتری به خود گرفته است. 
رشد سه برابری بودجه این مجموعه نسبت به سال گذشته، و افزایش چندین برابری انجام، تخصیص و اجرای تعهدات به نسبت سال ۱۴۰۰، گواهی برای اقدامات مطلوبی است که در این شورا انجام شده است. همچنین مبنای کمک‌های شورای راهبردی نیز از هزینه‌های جاری به هزینه‌ کردهای سرمایه‌ای که حمایت‌ها را عمر و ماندگاری بیشتری می‌دهد، تغییر یافته است؛ که از جمله این اقدامات می‌توان به تکمیل پروژه آبرسانی جم و سد اخند که از پروژه‌های زیربنایی جنوب استان است و سال‌ها معطل بودجه و ردیف اعتبار مانده بود، اشاره کرد. 
 
با این حال و کمتر از ده روز به پایان سال، حدود دو سوم بودجه پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۱ محقق و تخصیص یافته، ولی علیرغم خدمات‌ ارزنده‌ای که این مجموعه داشته است، برخی تعهدات معطل پرداخت قدرالسهم برخی اعضای شورای راهبردی است. 
آنچه که عیان است شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس تلاش دارد بقیه تعهدات خود را با جذب قدرالسهمی که شرکت‌های پتروشیمی در تعهد دارند، انجام و پرداخت نماید. 
گزارش‌های رسیده به پیام عسلویه حاکی از آن است که برخی از پتروشیمی‌های منطقه نسبت به پرداخت حق‌السهم خود به شورای راهبردی تعلل می‌کنند، و عملاً این عدم همراهی سبب می‌شود تا انجام، تکمیل و اتمام پروژه‌ها و برنامه‌هایی که شورا تحقق آن را به مردم منطقه و استان تا پایان سال وعده داده است، محقق و میسّر نشود. 
بدون شک، مشارکت در طرح آبرسانی سیراف به جم، سد اخند، کمک‌های دوره‌ای متعدد به حوزه بهداشت و درمان استان، مشارکت در فعالیت‌های آموزش و پرورش و حوزه ورزش، آزادسازی زندانیان نیازمند و فعالیت‌های درخشان در حوزه فرهنگ و هنر و غیره، از اقدامات به یاد ماندنی این شورا در سال جاری است، که بدون شک با مشارکت مدیران عامل تمامی شرکت‌ها در فعالیت‌های این شورا، می‌تواند با هم‌افزایی بیشتر، رضایتمندی بیشتری در استان بوشهر به همراه داشته باشد.
لازم است مدیران عاملی که تا کنون نتوانسته‌اند قدرالسهم شرکتهای خود را برای کمک به منطقه و استان بپردازند، شورای راهبردی را در روزهای پایانی سال همراهی کنند، تا شیرینی بیشتر و بهتری از خدمات ارزنده آنان برای مردم خوب و فهیم استان زرخیز بوشهر به عنوان میزبانان عالیقدر صنعت، به یادگار بماند.

کلیدواژه

شورای راهبردی

شرکت های پتروشیمی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی