سیاست / شناسه خبر: 149738 / تاریخ انتشار : 1402/4/17 19:02
|

اولین نشست همایش دشتستان، آینده و پیشرفت بااصحاب رسانه برگزار شد+ جزئیات نشست

بوشهری ها /اسماء بوستانی: شهردار برازجان در نشست خبری اولین همایش دشتستان، آینده و پیشرفت گفت: توسعه و پیشرفت هر جامعه مرحون فعالیت های علمی نخبگان و فرهیختگان آن جامعه است. اگر خواستار پیشرفت شهرمان هستیم،

بوشهری ها /اسماء بوستانی: شهردار برازجان در نشست خبری اولین همایش دشتستان، آینده و پیشرفت گفت: توسعه و پیشرفت هر جامعه مرحون فعالیت های علمی نخبگان و فرهیختگان آن جامعه است. اگر خواستار پیشرفت شهرمان هستیم، باید آسیب شناسی کنیم و راه های رفع این آسیب ها را تشخیص و اقدامات لازم جهت رفع این آسیب ها را به صورت تخصصی در دستور کار قرار دهیم.

مرتضی قدوسی 17 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به رضایتمندی مردم در حوزه های مختلف شهری عنوان کرد: اکنون به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان، همایشی در راستای توسعه و پیشرفت این شهرستان برگزار می شود. در این همایش مسئولیت پشتیبانی، اجرایی و دبیر اجرایی حوزه معماری و مبلمان شهری را عهده دار هستیم.

قدوسی با اعلام اینکه نقش رسانه‌ها در این همایش بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: رسانه‌ها در این همایش مطالبه‌گری و به چالش کشیدن مسائل اجتماعی را دنبال کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان اظهار کرد: اولین همایش علمی دشتستان، آینده و پیشرفت در ۴ محورهای اصلی مبلمان شهری، انرژی، کشاورزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 21 و 22 تیر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با حضور اصحاب رسانه و نخبگان علمی دانشگاه برگزار خواهد شد.

اشکان معصومی با بیان اینکه در این همایش هر نخبه می تواند بحث علمی خود را جهت تبادل نظر اعلام کند، افزود: تلاش خواهیم کرد بدنه اتصال نخبگان از بین نرود و دبیرخانه، دبیرخانه‌ای دائمی باشد و در آبان ماه با استارت آپ‌ها و همایش‌هایی با موضوعات دیگرنیز در خدمت شهروندان عزیز خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در این نشست ضمن تشکر از فعالیت های ارزشمند اصحاب رسانه  در خصوص مبارزه با بیماری کرونا ، عنوان کرد: در این راستا رسانه‌ها انتقادهای سازنده‌ای داشتند که با دل و جان انتقادهای آنها پذیرفته شد.

ماریا خویشدوست از راه اندازی کمپین «کمکم کن» برای اولین بار در دشتستان در این همایش خبر داد و در این خصوص بیان کرد:  این کمپین برای رفع مشکلات فردی است. به صورتی که افراد با تماس با شماره‌هایی که از طرف شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در اختیار آن ها قرار داده می شود می‌توانند مشکلات خود را با مشاورین و روانشناسان ما در میان بگذارند.

خویشدوست هدف از برگزاری این کمپین را جلوگیری از افسردگی در افراد دارای مشکل اعلام کرد و ادامه داد: در این کمپین مشاوره‌های لازم در خصوص پیشگیری از افسردگی در فرد، طی تماس فرد  با روانشناس در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده کشاورزی شهرستان دشتستان در این نشست استان بوشهر را مهم‌ترین استان در تولید محصولات خارج از فصل اعلام کرد و افزود: این استان در تولید خرما و غلات و غیره حرف اول را می‌زند و دشتستان نیز قطب کشاورزی استان بوشهراست.

عبدالعلی حسامی یکی از حوزه‌هایی که بیشترین اشتغال را دارد حوزه کشاورزی اعلام کرد، و ادامه داد: در خصوص دفع آفات و بیماری‌های گیاهی و مدیریت آن مشکلاتی وجود دارد که در این همایش این محورها مورد گفتگو قرار خواهند گرفت.

حسامی با اعلام اینکه این همایش پاسخگوی تمام مشکلات نخواهد بود، افزود:  این همایش‌ها باید به سمت و سویی پیش رود که بیشتر تخصصی شود. اکنون در حوزه کشاورزی با مشکلاتی چون بازاریابی محصولات، تولید بذر اصلاح شده، پرورش زنبور عسل، مصرف سموم و دفع آفات و بیماری ها و مدیریت آن مواجه هستیم.
 

 

کلیدواژه

همایش علمی

دانشگاه آزاد

دشتستان

شهرداری برازجان

شبکه بهداشت و درمان

دانشکده کشاورزی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی