سیاست / شناسه خبر: 149996 / تاریخ انتشار : 1402/4/29 12:02
|
رئیس شورای اسلامی روستای دهقائد؛

مسئولین استان تبدیل روستای دهقائد به شهر را در اولویت قرار دهند/اعتبار روستای دهقائد یک سوم اعتبار شهری است که جمعیت آن برابر جمعیت این روستا است

بوشهری ها /اسماء بوستانی: رئیس شورای اسلامی روستای دهقائد گفت: جمعیت روستای دهقائد از بسیاری از شهرهای استان بیشتر است،

بوشهری ها /اسماء بوستانی: رئیس شورای اسلامی روستای دهقائد گفت: جمعیت روستای دهقائد از بسیاری از شهرهای استان بیشتر است، مسئولین استان تبدیل روستای دهقائد به شهر را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

محمد مهدی احمدزاده ۲۹ تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دهقائد یکی از بزرگ ترین روستاهای استان بوشهر است، عنوان کرد: با وجود روستا بودن دهقائد، اعتبار این روستا برابر یک سوم شهری هست ک تعداد جمعیت آن برابر یا حتی کمتر از روستای دهقائد است.

احمدزاده با بیان اینکه از شورای سوم تا کنون در خصوص تبدیل روستای دهقائد به شهر مصوبه داشته ایم، بیان کرد: در شورای سوم جلسه ای در این خصوص برگزار شد، فرمانداری مصوبه ای را در خصوص این موضوع به استانداری تحویل داد اما متاسفانه با وجود مخالفت های محدود افراد انجام این امر مهم  به تاخیر افتاد و عمر آن دولت به پایان رسید.

وی افزود: مخالفین این امر مهم مسئولین بومی استان بودند که دلیل مخالفت خود را الحاق این روستا  به شهر برازجان و بزرگ تر شدن شهر برازجان که مرکز این شهرستان است اعلام کردند. اما وزارت کشور دلیل مخافت خود با شهر شدن این روستا را نزدیکی این روستا به برازجان اعلام کرده است.

رئیس شورای اسلامی روستای دهقائد ادامه داد: این در صورتی است که بسیاری از شهرهای استان بوشهر مانند بنک و بردستان و مابقی روستاهای استان که فاصله کمتری نسبت به روستای دهقائد به شهر دارند تبدیل به شهر شوند اما برای  روستای دهقاید این بهانه وجود دارد.

 

---

وی با اعلام اینکه شعار اکثر کاندیداهای شورای روستای دهقائد تبدیل این روستا به شهر بود، ادامه داد: اگر شوراها در هر موضوعی با یکدیگر اختلاف نظر دارند اما در این خصوص کاملا با یکدیگر متحد هستند.

رئیس شورای اسلامی روستای دهقائد جمعیت این روستا را ۱۲ هزار نفر بیان کرد و افزود: با الحاق این روستا به شهر برازجان، شورای اسلامی این روستا برداشته می شود ، این موضوع خود مشکلاتی را برای مردم این روستا به وجود می آورد. در حال حاضر شورای اسلامی روستا بسیاری از مشکلات مردم را رفع می کند.

وی افزود: با الحاق این روستا به شهر برازجان مشکلاتی از جمله خدمات دهی به مردم این روستا برای برازجان نیز پیش خواهد آمد و مشکلات زیادی بر دوش شهرداری، شورا و ادارات شهر برازجان خواهد افتاد.

رئیس شورای اسلامی روستای دهقائد ادامه داد: جلسه ای در این خصوص با شهرداری و شورای اسلامی برازجان برگزار شد، اعلام کردند که در حال بررسی های فنی هستند تا نظر نهایی خود را اعلام کنند.

احمد زاده با اشاره به انجام فعالیت های متعدد فرهنگی در دوره های مختلف در این روستا، افزود: از دوران دفاع مقدس تاکنون مردم این روستا برای اعتلای نام دهقائد، نظام و انقلاب تلاش کرده اند.

وی با اعلام اینکه مردم روستای دهقائد در حال حاضر از حق و حقوق عادی خود محروم هستند، ادامه داد: اعتبارات و ارزش افزوده بسیار اندکی به این روستا تعلق می گیرد که پاسخگوی نیاز ها و توسعه این روستا نیست.

وی مساحت این روستا را 280 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: اعتبار سال گذشته این روستا 20 میلیارد تومان بوده که اگر تبدیل به شهر شود سه برابر این اعتبار به دهقائد تعلق خواهد گرفت. بسیاری از شهرهای استان که جمعیت آن ها از روستای دهقائد کمتر است از اعتبارات بسیار بیشتری بهره مند هستند اما روستای دهقائدد در این خصوص مورد ظلم واقع شده است.

احمدزاده با تاکید بر نظارت مسئولین مربوطه بر این موضوع عنوان کرد: مستقل شدن این روستا و تبدیل آن به شهر هیچ مشکلی برای شهر برازجان به وجود نخواهد آورد بلکه تبدیل دهقائد به شهری مستقل و استقرار ادارات مربوطه در این شهر باعث سهولت در انجام امورات ادارات و خدمات رسانی به مردم خواهد بود.

 

 

 

کلیدواژه

دهقائد

محمد مهدی احمدزاده

روستای دهقائد

تبدیل روستا به شهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی