سیاست / شناسه خبر: 181584 / تاریخ انتشار : 1403/5/21 10:56
|

شهردار برازجان در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرد؛ از پروژه های دم دستی و کوچک عبور کرده ایم/ کاهش ترافیک و بازیابی هویت دژ/پل شهید رئیسی و احیای ورودی شهر /حفظ سرانه فضای سبز با وجود اقلیم ناسازگار

بوشهری ها /اسماء بوستانی: شهردار برازجان از اجرای سه پروژه بزرگ و مهم این شهر خبر داد و تشریح کرد: ابر پروژه ای که شاید حتی مطرح کردنش هم برای برخی شهروندان ابهام داشته پروژه بزرگ « زیرگذر مجموعه میادین امام خمینی «ره» و شهید چمران» است.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: شهردار برازجان از اجرای سه پروژه بزرگ و مهم این شهر خبر داد و تشریح کرد: ابر پروژه ای که شاید حتی مطرح کردنش هم برای برخی شهروندان ابهام داشته پروژه بزرگ « زیرگذر مجموعه میادین امام خمینی «ره» و شهید چمران» است. 

مرتضی قدوسی ادامه داد: این پروژه در بافت مرکزی شهر است و اجرای این پروژه و بازگشایی گذرها ی این مسیر با تخصیص اعتبارات لازم قریب به ده سال به طول می انجامد.
 
 
کاهش ترافیک و بازیابی هویت دژ
 
 
وی با بیان اینکه هویت دژ با وجود باند سواره رو کمرنگ شده است، افزود: این بنای تاریخی، موقعیتی بسیار استثنایی جهت تبدیل آن به مرکز گردشگری استان است، از این رو اساتید دانشگاهی و اهل فن با نگاه زنده سازی و بازیابی هویت دژ، بر این پروژه تایید کرده اند.
 
شهردار برازجان یکی از اهداف این پروژه را کاهش ترافیک و سهولت در عبور و مرور تا 150 سال آینده دانست و اظهار کرد: تا زمانی که عملیات یک پروژه شروع نشود و فقط در حد طرح بماند هیچ زمان اجرایی نخواهد شد. اعتبار این پروژه بسیار زیاد است اما تا پروژه ای کلنگ زنی نشود مسئولین امر جهت تکمیل آن پروژه تلاش نخواهند کرد.
 
وی ادامه داد: اگر این پروژه شروع شود چه بنده شهردار باشم چه دیگری موظف به اتمام آن هستیم و قطعا مسئولین مربوطه جهت رفاه حال مردم و اتمام پروژه اعتبارات لازم را با آن تزریق خواهند کرد.
 
 
قدوسی این پروژه را در 3 فاز تعریف وعنوان کرد: مطالعات این پروژه انجام شده اکنون نیز در مرحله آزمایشات خاک هستیم. پس از ابلاغ آغاز عملیات اجرایی در فاز نخست، اقدامات لازم جهت انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار صورت خواهد گرفت.
 
 
شهردار برازجان اعتبار برآوردی این پروژه را با توجه به وضعیت اقتصاد و تورم سالانه و‌ مورد انتظار، حدود هزار و 400 تا هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد. 
 
 
 
زیرگذر ناجی دژ
 
 
قدوسی یکی از اهداف اجرایی این پروژه را استحکام کاروانسرا اعلام کرد و در این خصوص افزود: این پروژه مسبب خارج شدن کاروانسرای مشیر الملک از حالت رانشی می شود. اما تصور برخی ها بر این است که زیر گذر در زیر کاروانسرا قرار می گیرد اما با تشریح پروژه به مدیرکل میراث فرهنگی استان، معاونت عمرانی اداره کل میراث فرهنگی و مجموعه استانداری و عدم ایجاد مشکلات قانونی در مسیر اجرای آن، موفق به کسب نگاه مثبت و استقبال آن ها از این پروژه شدیم.
وی ادامه داد: برخی گمانه زنی ها و ذهنیت های منفی حول این پروژه، ناشی از عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات دقیق از این پروژه بود.
 
---
 
 
 
پل شهید رئیسی و احیای ورودی شهر 
 
 
شهردار برازجان یکی دیگر از پروژه های بزرگ پیش روی این مجموعه را « پل و خیابان ارتباطی بلوار کشاورز به میدان شهدای خلیج فارس با نام شهید رئیسی» اعلام کرد و در تشریح این پروژه بیان کرد: اعتبارات لازم جهت اجرای این پروؤه 100 میلیارد تومان است. امید داریم اعتبارات ویژه ای همانگونه که برای اجرایی شدن ساماندهی دره های فصلی اختصاص یافت، به این پروژه بزرگ نیز از سمت استانداری تخصیص یابد.
 
قدوسی یکی از اهداف مهم این پروژه را توجه به مناطق کم برخوردار دانست و افزود: سهولت در عبور و مرور، زینت دادن به ورودی شهر و کاهش ترافیک از دیگر اهداف ما در اجرای این پروژه است.
 
 
از پروژه های دم دستی و کوچک عبور کرده ایم
 
 
وی بالا بردن سطح افکار عمومی را ضروری دانست و عنوان کرد: انتظارات مردم از مسئولین نباید در حد کانیو گذاری یک کوچه باشد و آن را جزو یک پروژه بدانند زیرا این کاربدون وجود شهردار نیز انجام می شود و جزو فعالیت های روزانه شهرداری است. 
شهردار برازجان سومین پروژه بزرگ مد نظر مجموعه مدیریت شهری را « مسقف کردن بازار روز» اعلام کرد و افزود: در تلاش هستیم که تا ابتدای مهر ماه برآورد اولیه این پروژه انجام و وارد فاز اول اجرایی آن شویم.
 
 
 
توسعه شهری هدف مشترک همه ما باشد 
 
 
قدوسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نقطه مشترک همه مردم شهر و مسئولین فارغ از احزاب و گروهای سیاسی، آبادی و توسعه و پیشرفت شهرمان است، اظهار کرد: در رفع مشکلات مردم و منافع شهر باید اختلافات سیاسی کنار گذاشته شود. البته خبرنگاران نیز در قلم زدن، علاقه و تعصب به شهر و دیار خود را مد نظر قرار دهند.
وی با اعلام اینکه بسیاری از رسانه ها انتقادات سازنده خود در خصوص توسعه شهر و رفع مشکلات به ما منتقل می کنند، عنوان کرد: این مشکلات توسط مدیران مربوطه هر حوزه در کوتاهترین زمان رفع می شود اما برخی رسانه ها با قصد و غرض برخی مسائل را به نام انتقاد در تیتر خبری خود جار می زنند که این گونه انتقادات هیچوقت سازنده و در جهت رفع مشکلات شهر و مردم نبوده است.
 
 
شهردار برازجان با بیان اینکه مدعی نبود کم و کاستی در شهر نیستیم، ادامه داد: من به عنوان شهردار برازجان بین انتقاد سازنده و غرض و خصومت تفاوت قائل هستم و زمانی که به رسانه ها به عنوان بازوی تیم کاری خود می نگرم، انتظار ندارم آن رسانه شخصیت حقوقی و کل مجموعه را زیر سوال ببرد.
قدوسی با اشاره به گله مندی یکی از مدیران در جمع رسانه ها در سال گذشته، افزود: یکی از رسانه ها با قصد و غرض این مطلب را تیتر و در فضای مجازی منتشر کرده است. از این رو با رسانه هایی که به فکر توسعه و آبادانی شهر نیستند و به فکر ایجاد حاشیه هستند همکاری نداریم.
 
 
زمان رونمایی از تندیس مرحوم پیرمرادی
 
 
وی از ساخت تندیس خبرنگار فقید مرحوم علی پیرمرادی خبر داد و عنوان کرد: حدود 4 ماه گذشته تصمیم بر ساخت تندیس علی پیرمرادی با هنر دست استاد برجسته کشوری «فرهاد بحرینی» گرفتیم. قرار شد این تندیس در روز خبرنگار بر روی بلواری که به نام « علی پیرمرادی» نامگذاری شده نصب شود اما روند ساخت این تندیس به تاخیر افتاد و ان‌شاءالله تا پایان هفته آینده تندیس مرحوم پیرمرادی در مکان مورد نظر نصب خواهد شد.
 
 
 
سایت پسماند جابجا خواهد شد 
 
 
قدوسی از جابجایی سایت پسماند خبر داد و در این خصوص گفت: آخرین جابجایی این سایت قریب به 40 سال پیش انجام شده بود، از سال گذشته انتقال این سایت در دستور کار قرار گرفت، اکنون مشاور جهت مطالعه و جانمایی انتخاب شده است، مکان های پیشنهادی در جلسه فرمانداری مطرح خواهد شد و پس از انجام استعلامات مورد نیاز جابجایی صورت خواهد گرفت.
 
 
اتلاف سرمایه ها در آرامستان شماره دو
 
 
شهردار برازجان با بیان اینکه اعتبارات هزینه شده در آرامستان شماره دو، انگار در چاه ریخته شده است، افزود: این آرامستان مورد نقد و انتقاد همه مردم قرار گرفته و راضی به دفن میت خود در آن مکان نیستند. 
وی ادامه داد: 2 هزار قبر در این آرمستان با میلیاردها هزینه ساخته شده، اما بیشتر شبیه منطقه توریستی است. حدود 3 رودخانه فصلی نیز از آن مسیر عبور می کنند. از این رو چندین مکان جهت احداث آرامستان جدید در نظر داریم که به زودی اطلاع رسانی خواهیم کرد.
 
 
 
چالش بزرگ شهرداری 
 
 
قدوسی یکی از چالش های بزرگ مجموعه مدیریت شهری را دخالت و اظهار نظر برخی افراد در اجرای پروژه های شهری اعلام کرد و در این خصوص گفت: در هر شهرستان یا شهر دو مدیر ارشد سیاسی و اجرایی وجود دارد. مدیر ارشد سیاسی فرماندار و مدیر ارشد اجرایی، شهردار شهر است که هم در معنا و‌ مفهموم هم روی کاغذ و هم‌ در عمل مدیر ارشد سیاسی به نحو احسن فعالیت خود را انجام می دهد و رئیس دستگاه اجرایی اگر مجری سیاست های دولت و‌فرماندار نباشد در اسرع وقت عذرش را خواسته یا به او گوشزد می کنند و باید دستگاه های اجرایی همراه با مدیر ارشد سیاسی حرکت کنند. 
 
وی افزود: مدیر ارشد اجرایی که شهردار شهر است بعضا در فعالیت های سیاسی دخالت داده می شود. چالشی که بسیار با آن مواجه هستیم به جای اینکه سیاست های کلان در بخش توسعه، آبادانی و عمرانی شهر را شهرداری تعریف کند، همه خود را در تیم مسئله دخالت می‌دهند. این امر بر خلاف سیاست هایی است که باید در زمینه مدیریت اجرایی شهر اعمال شود.
 
 
 
مخالفت ها عامل زمانبر شدن ساماندهی بولوار معلم 
 
 
شهردار برازجان دلیل تاخیر در اتمام پروژه ساماندهی بلوار معلم را بدین صورت توضیح داد: طولانی شدن اتمام پروژه ساماندهی بلوار معلم دلایل مختلفی دارد. چندین ماه درگیر کندن درختان و مخالفت هایی که بابت این موضوع وجود داشت بودیم، همینطورفعالیت هایی از جمله تحویل ابلاغ و آیین نامه این فعالیت نیز زمانبر شد. در آیین نامه تعریف شده که درختان با قطر بیشتر از ۱۰ سانت طبق آئین نامه ترافیکی نباید وسط بلوار کار شود. برای توجیه مخالفین این پروژه ۴ ماه وقت ما به هدر رفت.
 
وی افزود: وارد فصل تابستان شدیم، با توجه به افزایش دما پروژه های ما به کندی در این فصل پیش می روند که البته در حال حاضر شاهد پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصد این پروژه هستیم.
 
 
 
حفظ سرانه فضای سبز با وجود اقلیم ناسازگار
 
 
 
شهردار برازجان یکی از مشکلات حوزه فضای سبز را اقلیم ناسازگار اعلام کرد و افزود: اکنون ۱۵۳ هکتار وسعت فضای سبز شهر ما است که در خصوص نگه داری آن با توجه به اقلیمی که وجود دارد با مشکل روبرو هستیم، عملا این متراژ به عنوان فضای سبزمان تعریف شده ولی فضای سبز نیست. زیرا در فصل تابستان بسیاری از درختان و فضای سبز ما از بین می روند.
وی ادامه داد: با ساماندهی پارک شهید کشتکار، پارک دانش آموز و پارک شهیدان خدادادی در محله حسین آباد به سرانه‌ی فضای سبزمان چیزی افزوده نشده اما همین فضاهای سبز را بازسازی کردیم تا حداقل موفق به حفظ همین سرانه فضاهای سبز شویم.

 

کلیدواژه

شهرداری برازجان

روز خبرنگار

اصحاب رسانه

ارسال نظرات

captcha
دانشگاه