سیاست / شناسه خبر: 62186 / تاریخ انتشار : 1399/5/2 00:44
|
به مناسبت هفته فنی و حرفه ای رییس اداره فنی و حرفه ای دشتستان؛

مهارت بدون رسیدن به اشتغال ارزشی ندارد/ مجوز بیمه کارگران ساختمانی صادر می شود+تصاویر

اسماء بوستانی: رئیس اداره فنی و حرفه ای دشتستان گفت: بیشتر آموزشات ما برای بانوان در این مرکز، آموزش مشاغل خانگی است.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: رئیس اداره فنی و حرفه ای دشتستان گفت: بیشتر آموزشات ما برای بانوان در این مرکز، آموزش مشاغل خانگی است.

 
به گزارش بوشهری ها از پیام عسلویه، هادی توسلی با بیان اینکه تمام تلاشمان برگزاری دوره های آموزشی در رشته هایی است که منجر به اشتغال می شوند اظهار کرد: آمار بیکاری هیچ زمان به صفر نمی رسد اما تمام تلاش و توان خود را انجام می دهیم تا بتوانیم بار کوچکی از دوش این شهرستان برداریم.
 
توسلی با اعلام اینکه در سال ۹۸ حدود شش هزار نفر ساعت آموزش داشته ایم، ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه شاید همه آموزش های ما منجر به اشتغال نشود اما در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از هنرجوهای ما شاغل هستند.
 
وی بهترین راه کارآموزی را آموزش در محیط کار دانست و افزود: کارآموزان حتما نباید در مرکز فنی و حرفه ای دوره آموزشی لازم جهت اشتغال را بگذرانند، کارآموزان می توانند در تعمیرگاه ها، بنگاه ها و غیره فعالیت داشته باشند و آموزش های لازم را زیر نظر فنی و حرفه ای ببینند، بعد از آزمون از طرف فنی و حرفه ای به آن ها مدرک داده می شود.
 
رییس مرکز فنی و حرفه ای دشتستان با اشاره به فراوانی آسیب های اجتماعی خواستار تعامل رسانه ها با این مرکز شد و بیان کرد: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی از برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای در رشته های مختلف جوانان را مطلع کنند که در این دوره ها حضور یابند و کمکی به ایجاد اشتغال جوانان شود.
 
توسلی از فعالیت شعبه های فنی و حرفه ای در بخش های سعدآباد، آبپخش و شبانکاره خبر داد و عنوان کرد: مجوز بیمه کارگران ساختمانی به زودی صادر و کارگران ساختمانی نیز در کوتاهترین زمان ممکن بیمه می شوند. 
 
وی آموزشگاه های فعال سطح شهرستان را ۴۰ آموزشگاه اعلام کرد و ادامه داد: در هر آموزشگاه حدود ۴ تا ۵ نفر مشغول به کار هستند که در کل این ۴۰ آموزشگاه ها حدود ۲۰۰ نیرو فعالیت می کند. این آموزشگاه ها نیاز به حمایت دارند؛ اگر سرمایه گذاری در تاسیس آموزشگاه های آزاد تمایل داشته باشد مجوزهای لازم برای ایجاد این آموزشگاه ها را در اختیار آن ها قرار خواهیم داد.
 
هادی توسلی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای سربازان وظیفه اعلام کرد: رشته های آموزشی تعمیر خودرو، برق کشی و لوله کشی برای سربازان در حال برگزاری است، این دوره ها در پادگان ها ۳ نفره و در مرکز فنی حرفه ای ۶ نفره برگزار می شود.
 
رییس بخش فنی و حرفه ای خواهران دشتستان با اعلام اینکه حمایت های زیادی از بانوان دشتستان کرده ایم بیان کرد: بانوان را به صورت ویژه دیده ایم و آموزش های لازم جهت ایجاد اشتغال خانگی در رشته های مختلف به بانوان دشتستان داده شده است؛ از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری دوره های آنلاین آموزشی را برگزار کردیم و کلاس های عملی نیز با رعایت پروتکل بهداشتی و شش نفره برگزار شد.
 
شمیم برازجانی فعالیت بانوان در بالا بردن اعتماد بنفسشان را تاثیر گذار دانست و عنوان کرد: بعد از شش ماه آموزش به بانوان، مشاور این مرکز با آن ها تماس داشته و جهت ایجاد اشتغال اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن ها قرار می دهد.
 
وی از برگزاری کلاس های پرورش قارچ، خیاطی و آموزش صنایع دستی بانوان خبر داد و افزود: بیشتر بانوانی که در این رشته ها آموزش های لازم را دیده اند اکنون وارد بازار کار شده و درآمدزایی می کنند.

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

فنی و حرفه ای

هادی توسلی

شمیم برازجانی

هفته فنی و حرفه ای

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی