سیاست / شناسه خبر: 62419 / تاریخ انتشار : 1399/8/19 13:24
|

مشاور سابق بایدن: بایدن در ماه‌های نخست ریاست جمهوری به برجام بازمی‌گردد

بوشهریها| به گفته "آموس هاچسن" بازگشت به برجام از اولویت های اصلی دولت بایدن است.

بوشهری هایک مشاور سابق جوبایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا می‌گوید بازگشت به برجام از اولویت‌های اصلی دولت جو بایدن خواهد بود و بایدن ظرف مدت کوتاهی پس از استقرار در کاخ سفید، به برجام بازخواهد گشت.

به گزارش این سایت به نقل از وب سایت "تایمز اسراییل"؛ "آموس هاچسن" مشاور سابق جو بایدن و از مقامات سابق وزارت خارجه در دولت اوباما، در مصاحبه روز یکشنبه با "کانال 12" تلویزیون اسراییل، گفت:" من معتقدم بایدن در ماه‌های نخست ریاست جمهوری به صورت کامل به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازخواهد گشت؛ این به معنی لغو تحریم‌های آمریکا در ازای تعلیق برخی از برنامه‌های هسته‌ای توسعه یافته ایران در 3 سال گذشته است."

آموس هاچسن در کنار جو بایدن در جلسه ای در وزارت خارجه آمریکا به تاریخ 26 ژانویه 2015/ آسوشیتدپرس

مشاور سابق بایدن: بایدن در ماه‌های نخست ریاست جمهوری به برجام بازمی‌گردد

هاچسن که در دولت اوباما و در وزارت خارجه وظیفه نظارت بر تحریم‌های حوزه نفتی علیه ایران را برعهده داشت، گفت که بایدن همزمان می‌خواهد "برخی تغییرات" در برجام از جمله در بازه زمانی انقضای این توافق بین‌المللی، صورت دهد.

اظهارات این مقام سابق آمریکایی در حالی بیان شده است که یک سایت خبری اسرائیلی گزارش داده است دولت ترامپ - با هماهنگی اسرائیل و برخی کشورهای عربی در خلیج فارس - در حال برنامه‌ریزی برای تحمیل تحریم‌های گسترده و جدیدی علیه ایران است تا کار دولت جدید آمریکا را برای ورود به برجام و لغو تحریم‌ها دشوارتر سازد.

سایت "والانیوز" به نقل از یک منبع آگاه در دولت نتانیاهو گزارش داده "الیوت آبرامز"، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران و ونزوئلا، در حال برنامه‌ریزی است که از هم اکنون تا 20 ژانویه، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعلام کند. گزارش شده این تحریم‌ها برنامه موشکی ایران و آنچه که " حمایت ایران از تروریست‌ها" و "نقض حقوق بشر" خوانده می‌شود، را هدف قرار خواهد داد.

آبرامز روز یکشنبه (دیروز) در شهر قدس با نتانیاهو و برخی دیگر از مقامات ارشد اسراییل دیدار و گفتگو کرده است.

یک مقام عرب درگیر در مذاکرات به این سایت خبری گفته است: "هدف دولت ترامپ اعمال تحریم‌هایی است که بایدن نتواند به سادگی آنها را لغو کند."

یک وزیر ارشد در حزب "لیکود" اسراییل نیز دیروز خواستار "گفتگوی اسراییل با دولت جدید آمریکا" شد تا اطمینان حاصل شود که بایدن طبق شرایط قبلی دوباره وارد برجام نخواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه

بازگشت به برجام از اولویت‌های اصلی دولت جو بایدن

"آموس هاچسن" مشاور سابق جو بایدن

ترامپ

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی