گناوه / شناسه خبر: 85770 / تاریخ انتشار : 1400/12/22 10:07
|

ساحل گردشگرپذیر گناوه به مواد نفتی آلوده شد

بوشهریها| رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: ساحل زیبای ماسه ای بندرگناوه از نقاط بکر و گردشگرپذیر این شهرستان به مواد نفتی آلوده شد.

بوشهری ها /

ساحل گردشگرپذیر گناوه به مواد نفتی آلوده شد

 

کامبیز عبدالهی: آلودگی نفتی  که بخش زیادی از طول نوار ساحلی گناوه از امتداد روستاهای ساحلی قلعه حیدر تا سواحل گناوه را فرا گرفته ، بصورت تخمیری در ماسه ها چسبیده  شده است.

وی یادآورشد: این حجم آلودگی نفتی در ساحل گناوه که در آستانه تعطیلات نوروز ،  میزبان جمع کثیری از هموطنان جهت تفریح و استراحت است، به صورت لکه های سیاه شبیه قیر است و جای نگرانی دارد.

ساحل بندرگناوه  علاوه براینکه در طول سال بویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان زیادی از نقاط مختلف کشور است، به مکانی  مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن در فصل تابستان تبدیل شده‌ است که سرازیرشدن لکه های نفتی در مدت چندسال اخیر ، به این نقطه خطرات زیادی برای مردم در برخواهد داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: لکه‌های نفتی در ساحل این بندر بر اثر مد دریا به خشکی رسیده و بصورت خمیر روی ماسه‌ها چسبیده ‌است که خطرات زیست محیطی برای آبزیان دریایی و کسانی که در دریا شنا می‌کنند، بدنبال دارد.

 عبدالهی افزود: بمحض اطلاع از آلودگی ایجاد شده در محل حاضر و در گزارشی به فرماندار، فلات قاره و اداره بندر و دریانوردی جهت رسیدگی و پاکسازی انعکاس داده شد.

وی اظهارداشت: علت آلودگی مشخص نیست اما احتمال می رود به علت نشتی از خطوط نفتی جزیره خارگ ناشی از فرسودگی  بوده که بر روی سطوح  آب های خلیج فارس ماندگار و به علت طوفانی شدن دریا به ساحل و خشکی گناوه  رسیده است.

وی گفت: پاکسازی نوار ساحل در دستور کار قرار گرفته و در کم ترین زمان ممکنت انجام خواهد شد.

کلیدواژه

کامبیز عبدالهی

رئیس اداره حفاظت

زیست شهرستان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی