گناوه / شناسه خبر: 86578 / تاریخ انتشار : 1401/2/10 08:39
|

حمایت از مردم فلسطین یک وظیفه اسلامی و دینی است

بوشهریها| امام جمعه گناوه گفت: امروز حمایت از فلسطین نه به عنوان یک سرزمین مسلمان بلکه به عنوان یک وظیفه اسلامی و دینی است که ما باید حمایت خود را از مظلوم انجام دهیم.

بوشهری ها /

حمایت از مردم فلسطین یک وظیفه اسلامی و دینی است

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز جهانی قدس افزود: روز جهانی قدس یکی از ابتکارات امام (ره) که برگرفته از آموزه‌های قرآنی و دینی است.

وی گفت: مسجد الاقصی از مکان‌های ارزشمند در دین مبین اسلام و آیات نورانی قرآن بیان شده و اولین قبله گاه مسلمانان و دومین حرم امن الهی است.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۷ دهه از اشغال سرزمین قدس توسط رژیم صهیونیستی می‌گذرد و ۷۰ سال است که مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین در مقابل همه امکانات نظامی رژیم صهیونیستی که با حمایت آمریکا علیه آنها به کار گرفته می‌شود جانانه مقاومت می‌کنند.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان امسال برای رزمندگان فلسطینی ماه متفاوتی بود و حماس و مقاومت گنبد آهنین را برای صهیونیست‌ها ناامن کردند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: امروز حمایت از فلسطین نه به عنوان یک سرزمین مسلمان بلکه به عنوان یک وظیفه اسلامی و دینی است که ما باید حمایت خود را از مظلوم انجام دهیم.

وی تصریح کرد: امروز مردم ولایتمدار شهرستان گناوه همگام با آزادی خواهان جهان و مردم ایران اسلامی به ندای امام راحل و رهبری و شهدا بار دیگر لبیک گفتند و در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافتند و حمایت خود را از مظلومان عالم به خصوص مردم فلسطین اعلام کردند.

وی گفت: امروز مردم آماده‌اند تا به فرمایش پیامبر (ص) امیرالمومنین علی (ع) و ائمه (ع) در حمایت از مظلومان لبیک بگویند.

اعضای شورا وحدت و همدلی خود را حفظ کنند

امام جمعه گناوه با گرامیداشت ۹ اردیبهشت روز شوراها ادامه داد: مردم از شوراها انتظار دارند وحدت و همدلی را بین اعضای شورا و با شهردار حفظ کنند و تفرقه و دودستگی بین آنها ایجاد نشود و در کنار هم به عمران و آبادی و حل مشکلات شهر کمک کنند.

وی گفت: اگر در نظام اسلامی مسئولیتی پذیرفته می‌شود باید با هدف خدمت به مردم باشد و در شهرستان گناوه اتحاد و همدلی در بین مسئولان همیشه بوده و باید این وحدت و همدلی و صمیمیت بیشتر باشد که مردم شاهد این وحدت باشند.

وی با اشاره به ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس گفت: دشمنان کشور ما از جمله پیر استعمار انگلیس به دنبال جعل اصطلاح خلیج عربی هستند و این خلیج فارس یادآور رشادت‌ها ی رزمندگان و شهدای بزرگی مانند شهید مهدوی‌ها است که در برابر آمریکایی‌ها ایستادند و خون پاک آنها خلیج همیشه فارس را رنگین کرد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: روز ملی خلیج فارس را باید زنده نگه داشت و اجازه ندهیم که دستخوش تحریف شیاطین شود و عزت و استقلال کشور ما باید حفظ شود.

وی با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: کارگران ستون فقرات کشور هستند و در اسلام و روایات ائمه و پیامبر (ص) دارای جایگاه بلند و والا و مورد احترام هستند.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: ارزش و جایگاه کارگر نه تنها در لقلقه زبان باشد بلکه باید از آنها تجلیل شود و مشکلات آنها را باید رفع کرد و دولتمردان در تلاش برای حل مشکلات آنها هستند.

وی گفت: کارگران نباید مجبور شوند برای مطالبه گری خواسته‌های به حق خود به کف خیابان بیاید بلکه باید مطالبات آنها رسیدگی شود.

وی گفت: جامعه کارگری ما جامعه وفادار به نظام و انقلاب و ملت هستند و هفته کار و کارگر فرصتی برای رسیدگی به مشکلات این قشر است.

منبع: مهر

کلیدواژه

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی

امام جمعه گناوه

مردم فلسطین

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی