سیاست / شناسه خبر: 86779 / تاریخ انتشار : 1401/2/21 09:00
|
مدیرکل صمت بوشهر خبر داد؛

اجرای فاز دوم رهگیری اقلام منتخب لوازم یدکی خودرو در استان بوشهر

بوشهریها| مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجرای فاز دوم رهگیری اقلام منتخب لوازم یدکی خودرو در استان خبر داد.

بوشهری ها /

اجرای فاز دوم رهگیری اقلام منتخب لوازم یدکی خودرو در استان بوشهر
 مهدی صفوی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه جامع تجارت نقش مهم و تأثیرگذاری بر رهگیری لوازم‌یدکی خودرو دارد.

وی اضافه کرد: سامانه جامع تجارت ایران بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به‌عنوان درگاهی یکپارچه، ارتباط فعالان اقتصادی شامل واردکنندگان و تولیدکنندگان را با دستگاه‌های ذیربط در امر تجارت کنترل می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: همه واردکنندگان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاهای مذکور ملزم به اجرای مراحل دریافت شناسه رهگیری از طریق سامانه جامع تجارت هستند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل دریافت و نصب شناسه رهگیری قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه و با هدف تعیین رویه دریافت و نصب شناسه رهگیری برای عرضه قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه و همچنین تعیین تکلیف قطعات یدکی و مصرفی فاقد شناسه رهگیری در سطح بازار و انبارها این دستورالعمل تصویب‌شده است.

صفوی تصریح کرد: کد رهگیری شناسه‌ای چندرقمی مبتنی بر شناسه کالاست و به‌منظور منحصربه‌فرد کردن هر واحد کالا به تمامی کالاهای دارای بسته‌بندی با ابعاد مشخص اختصاص می‌یابد، ماهیت، مالکیت و موقعیت کالا در هر نقطه از زنجیره تأمین مبتنی بر این شناسه قابل‌استعلام و رهگیری است و در قالب یک رمزینه بر روی کالاهای مزبور نصب یا درج می‌شود.

وی با اشاره به تشریح کالاهای بدون شناسه عنوان کرد: منظور از کالای فاقد شناسه، کالایی است که برای آن شناسه رهگیری در سامانه جامع تجارت تعریف‌نشده است یا شناسه رهگیری متناظر با آن بر روی کالا درج نشده است و یا این‌که مشخصات مربوط به آن شناسه در سامانه جامع تجارت با وضعیت کالا در محل انبار یا بازار تطابق نداشته باشد.

منبع: مهر

کلیدواژه

مدیرکل صنعت

تجارت استان بوشهر

فاز دوم رهگیری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی