فرهنگ / شناسه خبر: 118613 / تاریخ انتشار : 1401/6/6 18:00
|

سوگواره شعر تشّان، هیأت داوران خود را شناخت

پیرو انتشار فراخوان سوگواره یادشده و تمدید مهلت ارسال آثار تا ۱۰ شهریورماه، محمدرضا عبدی طی اطلاعیه‌ای از مشخص‌شدن اسامی اعضای کمیته علمی و هیأت داوران چهارمین دوره این سوگواره خبر داد. وی با اعلام ای

بوشهری ها / دبیر چهارمین سوگواره شعر عاشورایی تشّان اسامی هیأت‌داوران این سوگواره را اعلام کرد.

پیرو انتشار فراخوان سوگواره یادشده و تمدید مهلت ارسال آثار تا ۱۰ شهریورماه، محمدرضا عبدی طی اطلاعیه‌ای از مشخص‌شدن اسامی اعضای کمیته علمی و هیأت داوران چهارمین دوره این سوگواره خبر داد.
وی با اعلام این‌که امسال، کمیته‌ی علمی سوگواره متشکل از دو تن از شاعران مطرح استان به نام‌های آقایان حیدر منصوری و علی مطهری به همراه دبیر سوگواره، وظیفه‌ی رایزنی و انتخاب هیأت داوران را عهده‌دار بودند، بیان کرد  که این کمیته در نهایت هیأت داوران را با ترکیبی از اساتید و شعرای داخل ‌و خارج استان به شرح زیر برگزید:
 
- دکتر حسین سلیمی، شاعر، پژوهشگر ادبی و مدرس دانشگاه؛ 
- دکتر مجید عابدی، شاعر مطرح استان و رییس انجمن شعر و ادبیات بوشهر؛
- محمدحسین ملکیان، شاعر سرشناس آیینی کشور و برگزیده جشنواره شعر فجر؛
 
عبدی همچنین اعلام کرد که با توجه به افزوده‌شدن بخش شاعران منتخب زیر ۲۰ سال به سوگواره از امسال، داوری این بخش نیز توسط اعضای کمیته علمی صورت خواهد گرفت.
وی ضمن یادآوری این‌که در هر دوره این سوگواره، یکی از شخصیت‌های واقعه عاشورا به عنوان موضوع بخش ویژه انتخاب شده و این مهم در سه دوره گذشته به ترتیب به حضرت رقیه (س)، حضرت زینب کبری (س) و حضرت ابالفضل‌العباس (ع) تعلق داشته، شخصیت بخش ویژه این دوره از سوگواره را حضرت علی‌اکبر (ع) اعلام کرده و ابراز امیدواری نمود که اشعار زیبایی از شاعران استان درباره  این جوان رشید میدان کربلا به دبیرخانه سوگواره ارسال گردد.
---
عبدی یادآور گردید که مراسم اختتامیه سوگواره در ۳۱ شهریورماه در روستای تشان از بخش ریز شهرستان جم برگزار خواهد شد و طی این مراسم از دو نفر برتر (بخش عمومی و بخش ویژه) و پنج نفر برگزیده سوگواره که دو نفر آنان از رده سنی زیر ۲۰ سال خواهند بود، تجلیل به‌عمل می‌آید.
او هم‌چنین خبر داد که بخشی از اختتامیه به معرفی یکی از شعرای آیینی منطقه به نام ملامحمدحسین شهابی معروف به صافی دره‌بانی اختصاص خواهد داشت و اظهار امیدواری نمود که از سال آینده تجلیل از یکی از پیشکسوتان شعر آیینی استان، به عنوان بخش ثابت این سوگواره تبدیل گردد.
 
سوگواره شعر عاشورایی تشان از تابستان ۱۳۹۸ با برگزاری نخستین دوره به میزبانی روستای تشان واقع در شهرستان جم استان بوشهر آغاز به‌کار نمود و امسال با برگزاری چهارمین دوره متوالی، جای پای خود را در تقویم رویدادهای ادبی استان، مستحکم‌تر ساخته‌است.
 
شایان یادآوری است که آقایان علی هوشمند، حمزه زارعی، احمد جمعه‌پور، سیدمحمدامین جعفری و دکتر محمدحسین بهرامیان از جمله اعضای هیأت داوران این سوگواره در دوره‌های گذشته بوده‌اند.

کلیدواژه

سوگواره شعر عاشورایی

تشان

علی هوشمند

محمدرضا عبدی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی