سیاست / شناسه خبر: 128649 / تاریخ انتشار : 1401/6/11 15:05
|

رئیس مجلس شورای اسلامی از سد دالکی بازدید کرد/درخواست های فرماندار دشتستان از قالیباف

بوشهری ها /اسماء بوستانی: فرماندار دشتستان در بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از سد دالکی گفت: ۸۰ هزار نفر از مردم دشتستان معیشتشان در گرو نخیلات است و این نخیلات هم نیازمند آب سد دالکی هستند.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: فرماندار دشتستان در بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از سد دالکی گفت: ۸۰ هزار نفر از مردم دشتستان معیشتشان در گرو نخیلات است  و این نخیلات هم نیازمند آب سد دالکی هستند.

احمد بنافی با بیان اینکه این پروژه ماهیت حیاتی برای منطقه دارد، عنوان کرد: ک بخشی از نخیلات این منطقه به دلیل بی آبی از بین رفته اند،این سد می‌تواند ذخیره آب و همزمان تأمین آب پایدار برای نخیلات را داشته باشد.

بنافی با اشاره به اهمیت سد در حال ساخت دالکی اظهار کرد: نقش سد دالکی در زمان بحران آب بسیار ارزشمند است و می تواند به تأمین آب شرب دشتستان کمک کند.

وی با اعلام اینکه سد دالکی در کنترل سیلاب هاموثر خواهد بود ادامه داد: امید است با در نظر گرفتن اعتبارات لازم برای این سد، در کاهش مشکلات مردم و باغداران سهیم باشید.

فرماندار دشتستان خواستار نگاه ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی به حوزه بهداشت و درمان دشتستان شد و در این خصوص عنوان کرد: بیمارستان 17 شهریور ردیف اعتباری نداشته، با رایزنی ردیف بودجه گرفته اما 10 میلیارد تومان در برابر 450 میلیارد تومانی که برای اجرای فاز دوم این بیمارستان نیاز است هیچ کمکی نخواهد کرد.

وی افزود: بیمارستان شهید گنجی به تنهایی پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست، در این خصوص درخواست تامین اعتبار برای بیمارستان 17 شهریور را داریم.

بر اساس این گزارش، رئیس مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف صبح روز پنجشنبه 10 شهریورماه به استان بوشهر سفر کرد و ظهر پنجشنبه به همراه مجمع نمایندگان استان از سد دالکی شهرستان دشتستان بازدید کرد.

گفتنی است، سد مخزنی دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و شبکه های آبیاری دالکی و کلل با زیر پوشش قرار دادن ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی نخیلات در شهرستان دشستان، از پروژه های حائز اهمیت وزارت نیرو در استان بوشهر به شمار می‌رود. این سد بزرگترین طرح توسعه منابع آب استان بوشهر بوده و آب مورد نیاز ۲ میلیون اصله از نخیلات دالکی، دهقاید، وحدتیه و سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله را تامین خواهد کرد و برای تکمیل آن به حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

کلیدواژه

دشتستان

بازدید قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

سد دالکی

فرماندار دشتستان

احمد بنافی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی