سیاست / شناسه خبر: 128808 / تاریخ انتشار : 1401/7/22 21:13
|

هشدار امام جمعه دالکی به مسئولین؛ سد دالکی تکمیل نشود، خطر سیل جدی است

امام جمعه دالکی گفت: با توجه به اینکه پروژه سد دالکی از مهمترین پروژه های استان بوشهر است اما رئیس جمهور با ورود به استان از پروژه مهم سد دالکی بازدید نکرد و در نخیلات شهرستان مجاور به دنبال ۵۰۰ متر لوله بود. حجت الاسلام طالبی در خطبه های روز جمعه ۲۲ مهر ماه با اعلام اینکه ۹ سال است سد دالکی کلنگ ز

بوشهری ها /اسماء بوستانی: امام جمعه دالکی گفت: با توجه به اینکه پروژه سد دالکی از مهمترین پروژه های استان بوشهر است اما رئیس جمهور با ورود به استان از پروژه مهم سد دالکی بازدید نکرد و در نخیلات شهرستان مجاور به دنبال ۵۰۰ متر لوله بود.

 
حجت الاسلام طالبی در خطبه های روز جمعه ۲۲ مهر ماه با اعلام اینکه ۹ سال است سد دالکی کلنگ زنی شده اما بیشتر از ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی نداشته است، اظهار کرد:  پیمانکار برای انحراف مسیر آب این سد دو تونل با متراژ ۷۰۰ تا ۸۰۰ متر حفاری کرده است.
 
طالبی در این خصوص افزود: ظرفیت کل سد دالکی ۲۸۰ میلیون متر مکعب است،  سد کوچکی بنام فرازبند  که قدرت کنترل ۸۰ میلیون متر مکعب آب را دارد ساخته شده تا بتواند سیلاب را مهار کند.
 
وی افزود: اگر این سد بزودی تکمیل نشود و سیل بیاید، سد توان کنترل سیل را نداشته باشد و فرازبند شکسته شود، بی شک روستای سرقنات و بسیاری از نخیلات را ویران خواهد کرد.
 
حجت الاسلام طالبی با اعلام اینکه ۳۸۰ تا حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به این سد تعلق گرفته بود، ادامه داد: تاکنون فقط ۱۵ میلیارد تومان از این اعتبار به این پروژه تخصیص یافته است.
 
طالبی با بیان اینکه عمر فرازبند سد دالکی یک سال است عنوان کرد: سد دالکی یکی از پروژه های بزرگ و مهم استان بوشهر است که اگر تخصیص اعتبار به این پروژه صورت نگیرد تبعات زیادی در پی خواهد داشت.
 
طالبی از اشتغال ۴۶۰ نیرو در سد دالکی خبر داد و افزود: با تخصیص ۶۰۰ میلیارد اعتبار در سال ۱۴۰۳ این سد وارد مرحله آبگیری و خطرات کمتر می شود.
 
 
وی ضمن درخواست از مسئولین استان و شهرستان برای پیگیری و تخصیص اعتبار به سد دالکی عنوان کرد: با مساعدت و اتحاد تمامی مشکلات حل خواهد شد، به همین دلیل از مسئولین دشتستان و استان خواستارم جهت تخصیص اعتبار این پروزه مهم از مقامات کشوری پیگیری های لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

کلیدواژه

دشتستان

دالکی

امام جمعه دالکی

حجت الاسلام طالبی

سد دالکی

خطبه های نماز جمعه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی