سیاست / شناسه خبر: 150212 / تاریخ انتشار : 1402/5/18 13:16
|

۹ هزار صیاد استان بوشهر برای صید میگو دل به دریا زدند

- با آغاز فصل صید میگوی دریایی در خلیج فارس، ۹ هزار صیاد استان بوشهر در قالب هزار و ۴۲ شناور برای صید طلای صورتی به دریا زدند.

بوشهری ها /استان بوشهر یکی از مهمترین استان‌های ساحلی کشور که نقش مهمی در تجارت و حمل و نقل دریایی و همچنین صید و صیادی در کشور دارد.

 

پرونده:صیادی بوشهر - صید میگو.jpg - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

این استان در تأمین محصولات دریایی نقش مهمی و پررنگی در کشور دارد و تنوع این محصولات در استان بسیار بالا است.

یکی از مهمترین محصولات دریایی «میگوی دریایی» است که هر سال با آغاز فصل صید صیادان از بنادر مختلف این استان راهی دریا می‌شوند.

بر اساس بررسی نتایج کارشناسان پژوهشکده میگوی کشور آن هنگامی که ۷۰ درصد جمعیت میگوها در زمان گشایش صید به اندازه بیش از ۱۲ سانتی‌متر رسیده باشد شناورهای صیادی اجازه صید این آبزی را دریافت می‌کنند.

امسال نیز مانند سال‌های گذشته صید طلای صورتی در استان بوشهر در ۱۷ و ۱۸ مرداد آغاز می‌شود.

 ۹ هزار صیاد استان بوشهر برای صید میگو دل به دریا زدند

در همین ارتباط مطابق تصمیم کمیته صید استان با توجه به توان پایین قدرت موتور قایق‌ها نسبت به لنج‌ها و امکان نداشتن تردد شناورها در عمق ۲۰ تا ۳۰ متر زمان دریاروی قایق‌ها ۱۷ مرداد و برای لنج‌ها نیز ۱۸ مرداد تعیین شده است.

استان بوشهر ۳۲ بندر صیادی دارد که در ۲۵ بندر از این مجموع به‌عنوان مرکز تخلیه صید، مجوز صید میگو صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در گفتگو اظهار داشت: زمان صید میگو در خلیج‌فارس بر اساس نتیجه گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو از ۱۷ مرداد برای قایق‌ها و از ۱۸ مرداد برای لنج‌های صیادی تعیین شده است.

عقیل امینی افزود: قایق‌های صیادی از ۱۷ مرداد ساعت ۶ صبح و لنج‌های صیادی هم از امروز ۱۸ مرداد ساعت ۶ صبح راهی دریا شدند.

وی با اشاره به تعداد قایق‌ها و شناورهای صیادی استان گفت: امسال ۹ هزار صیاد در قالب هزار و ۴۲ شناور (لنج و قایق) شامل ۴۶۰ فروند لنج و ۵۸۲ فروند شناور قایق دارای مجوز صید میگو کار صید را در آب‌های استان بوشهر آغاز می‌کنند.

امینی یادآور شد: مجوز صید میگو برای قایق‌ها یک روزه و برای لنج‌های صیادی به جز لنج‌های گناوه و دیلم به دلیل فاصله از صیدگاه‌ها که مجوز صید برای آنها ۶ روزه صادر و مابقی پنج روزه تعیین شده است.

وی گفت: میزان صید سال گذشته صیادان بوشهری هزار و ۳۵۰ تن میگو از دریا بوده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: هرچند پیش بینی پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر کاهش ۲۴ درصدی میگو است اما انتظار می‌رود امسال نیز به میزان سال گذشته میگو برداشت شود.

حفظ و صیانت از ذخایر دریایی و منابع آبزی یک وظیفه ملی و همگانی است، و ضمن استفاده بهینه از ذخایر دریایی همه باید دست به دست هم دهیم در حفظ ذخایر دریایی به عنوان سرمایه ملی و صید پایدار و مسئولانه تلاش کنیم.

کلیدواژه

صید میگو

بوشهر

شیلات استان بوشهر

میگو

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی