سیاست / شناسه خبر: 150434 / تاریخ انتشار : 1402/6/4 09:50
|

افزایش ۵۴ درصدی تامین و توزیع کودهای شیمیایی یارانه ای در استان بوشهر

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال گذشته برنامه تامین و توزیع کودهای شیمیایی یارانه ای در سطح استان بوشهر ۲۷ هزار و ۳۰۰ تن بوده که در مقایسه به سال ۱۴۰۰ دارای رشد ۵۴ درصدی است.

بوشهری ها /خسرو عمرانی روز شنبه در گفت و گو اظهار کرد: برنامه تامین، تدارک و توزیع کودهای شیمیایی یارانه ای در سطح کشور نیز در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱.۳ میلیون تن بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ دارای رشد ۳۰ درصدی است.

افزایش ۵۴ درصدی تامین و توزیع کودهای شیمیایی یارانه ای در استان بوشهر

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز برنامه تامین و توزیع ۲.۳ میلیون تن انواع کودهای شیمیایی یارانه ای در حال انجام است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر استان بوشهر تصریح کرد: ازن استان به عنوان قطب اصلی تولید و توزیع کود ازته در کشور بوده که دارای سهم حدود ۴۰ درصدی با میزان ۹۱۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور مسئول طرح خودکفایی تولید کودهای شیمیایی است در تولید کود ازته به خودکفایی رسید.

عمرانی یادآور شد: تولید کود فسفاته با ۱۱۴ درصد رشد و پتاسه با ۸۵ درصد رشد در مقایسه با سال گذشته همراه شده است.

وی عنوان کرد: یکی از مهم ترین نهاده کشاورزی در توسعه پایدار بخش کشاورزی و تامین اهمیت غذایی کشور کودهای شیمیایی،زیستی و آلی می باشند که نقش آن در تولیدات محصولات کشاورزی و بویژه گندم به عنوان مهم ترین محصول استراتژیک کشور قابل توجه است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: این استان در تولید کود فسفاته نیز دارای جایگاه مهمی در کشور بوده و در سال گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی توانسته ۳۷ هزار تن تولید در سطح کشور توزیع نماید.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز برنامه تولید ۵۶ هزار تن کود فسفاته را در دستور کار دارند.

کلیدواژه

وزارت جهاد کشاورزی

بوشهر

دشتستان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی