سیاست / شناسه خبر: 150641 / تاریخ انتشار : 1402/6/29 11:46
|

۶۰هزار تن خارک و رطب از نخلستان‌های استان بوشهر برداشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از مجموع پیش بینی برداشت ۱۷۰ هزار تن محصول نخلستان های این استان در سال زارعی جاری ۶۰ هزار تن در قالب خارک و رطب برداشت و روانه بازار شد.

بوشهری ها /کبری توکلی روز چهارشنبه اظهار کرد: از این مقدار ۱۵ هزار تن خارک و ۴۵ هزار تن نیز رطب بوده است.

۶۰هزار تن خارک و رطب از نخلستان‌های استان بوشهر برداشت شد

وی افزود: امسال برداشت خرما در استان بوشهر به دلیل گرمای هوا حدود یک هفته زودتر از سال‌های قبل در شهرستان‌های دشتستان، برخی نقاط تنگستان و دشتی آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآورشد: عمده خرما تولیدی استان بوشهر از نوع کبکاب و زاهدی است که در خارج از استان بازار مناسب و فراوانی دارد.

توکلی با بیان اینکه ۸۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه مرتبط با خرما در استان مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: استان بوشهر با ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر بهره‌بردار ۹ درصد کل بهره‌برداران خرما کشور را دارا است.

وی افزود: سالانه حدود ۳۰ هزار تن از محصول خرما تولیدی استان با داشتن کمیت و کیفیت بسیار مطلوب زمینه صادرات به کشورهای هدف و بیشتر به روسیه، قزاقستان، افغانستان، عراق، هند و اروپا برخوردار هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و خاک در استان بوشهر لزوم حفظ منابع پایه در نخیلات، اصلاح و جایگزینی ارقام پر بازده، مکانیزه کردن فرآیند احداث باغات و اصلاح شیوه آبیاری با هدف افزایش بهره‌وری و تولید اقتصادی در نخیلات اهمیت فراوانی دارد.

کلیدواژه

دشتستان

خارک و رطب

بوشهر

سازمان جهاد کشاورزی بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی