سیاست / شناسه خبر: 171263 / تاریخ انتشار : 1402/11/14 09:49
|

معاون رئیس جمهور در افتتاح مدرسه چغادک در بوشهر: حضور ۴۵ درصدی دانش‌آموزان در هنرستان‌ها از تاکیدات برنامه هفتم توسعه

بوشهری ها /به گزارش روابط عمومی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز در آیین افتتاح مدرسه۱۲ کلاسه شهدای چغادک با بیان اینکه اهمیت ویژه به علم و دانش از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است اظهار داشت: وقتی از علم صحبت می‌شود به این معناست که به مردم و بشریت خدمت کرده و در مقابل افرادی که در مسیر باطل هستند بایستیم؛ بنابراین باید امکانات را مهیا کنیم و استاندار نیز بر ساخت مدارس و به ویژه هنرستان‌ها تأکید دارد.

وی افزود: رفتن به سمت حرفه‌آموزی از تأکیدات مهم برنامه هفتم توسعه است که بر این اساس ۴۵ درصد از دانش‌آموزان باید به هنرستان‌ها بروند و هنرستان‌ها هم حتی‌المقدور در کنار واحدهای صنعتی، تولیدی و پارک‌های علم و فناوری باشند تا دانش‌آموزان درس‌ها را به صورت نظری و عملی آموخته و نیروی ماهر و کارآمد برای واحدهای صنعتی تأمین شود.

حسینی با تشکر از تمام خیرینی که در نهضت مدرسه‌سازی در کل کشور در کنار سازمان نوسازی مدارس بوده‌اند گفت: در بسیاری از شهرها خانواده‌های شهدا در امر مدرسه‌سازی پیشگام شده‌اند و در واقع با دارایی خود جهاد می‌کنند.

ابراهیم احمدی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در این مراسم اظهار کرد: کلنگ‌زنی این مدرسه در سالروز آزادسازی خرمشهر در سال ۱۴۰۱ به دست احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر انجام شد.

وی با بیان اینکه این مدرسه از مدارس فاخر و بزرگ مقیاس است افزود: این پروژه در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات دولتی توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر اجرا و با سرعت مناسبی ساخته شده است.

احمدی از احداث یک هنرستان در شهر چغادک خبر داد و گفت: زمین این هنرستان تامین و بودجه ساخت آن از محل اعتبارات نفت پایدار شده است.

کلیدواژه

توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر

سید محمد حسینی

بوشهر

چغادک

ابراهیم احمدی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی