سیاست / شناسه خبر: 181649 / تاریخ انتشار : 1403/7/13 17:31
|
سید محمد مهدی پورفاطمی مطرح کرد:

بوشهر به آزمایشگاه مدیران دولتی تبدیل شده است

مشخص نیست چرا نمایندگان بوشهر با رئیس جمهور درباره بوشهر رایزنی نکردند / نباید اجازه داد مدیران درجه دو و سه به بوشهر بفرستند/ دولت چهاردم باید از ظرفیت های انسانی بوشهر بیشتر استفاده می کرد

بوشهری هااحسان انصاری:حجت الاسلام  سید محمدمهدی پورفاطمی رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در بوشهر و نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ دشتی و تنگستان بوده است. پیام عسلویه»برای تحلیل و بررسی مهم ترین مطالبات مردم بوشهر از دولت چهاردهم و چگونگی انتخاب مدیران برای این استان با این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت وگو کرده که در ادامه می خوانید.

 

پور فاطمی در این زمینه گفت:انتظارات بوشهر از دولت چهاردهم مشخص است و تنها نیاز به برنامه ریزی دارد. یکی از انتظارات مردم بوشهر در شرایط کنونی این است که مدیری بومی که نسبت به مسائل منطقه شناخت داشته باشد مدیریت استان را برعهده بگیرد. البته ما به دنبال این هستیم که نیروهای متخصص و متعهد بوشهری را در سطح ملی معرفی کنیم که بتوانند در معاونت های وزارتخانه های مختلف فعالیت کنند.متأسفانه این اتفاق هنوز رخ نداده است.به هر حال در بوشهر شرکت ها و مجتمع های صنعتی و  اقتصادی زیادی وجود دارد که نیازمند مدیرانی است که نسبت به منطقه و دغدغه های مردم شناخت داشته باشند.

 وی ادامه داد:در گذشته به دغدغه ها و خواسته های مردم بوشهر اعتنایی نشده است.عدالت سرزمینی حکم می کند که از نیروهای متخصص و متعهد بوشهر در سمت های مختلف استفاده شود تا فرصت رشد و تعالی برای مدیران بوشهری نیز فراهم شود.در شرایط کنونی این امیدواری وجود دارد که در دولت آقای پزشکیان شرایط تغییر کند و مدیران بوشهری نیز بتوانند در سطح کلان فعالیت کنند. واقعیت این است که یکی از دلایل این وضعیت این است که ما خودمان نیز نتوانسته ایم پیگیری های لازم را در این زمینه انجام بدهیم.در انتخابات اخیر نیز اگر اتحاد و وحدت بین مجموعه ستادها به وجود می آمد قطعأ این اتفاق رخ می داد.

نماینده پیشین تنگستان تصریح کرد:برخی مسائل به نمایندگان مجلس ارتباط پیدا می کند و برخی نیز باید توسط ستادها پیگیری می شد. این در حالی است که ستادها مسائل را پیگیری کردند اما نمایندگان باید با رئیس جمهور و وزرای مختلف دیدار و رایزنی می کردند تا مطالبات مردم بوشهر به خصوص  در زمینه استفاده از ظرفیت های انسانی بوشهر تحقق پیدا می کرد. این وظیفه نمایندگان مجلس است وگرنه دولت به اندازه ای دغدغه و مسائل دارد که فرصت چنین کارهایی را ندارد.بدون تردید اگر در این زمینه پیگیری های لازم صورت گرفته بود این احتمال وجود داشت که بوشهر هم در کابینه و هم در معاونت های وزارتخانه ها نماینده داشته باشد.

پور فاطمی افزود:امروز اگر به وضعیت استان های دیگر دقت کنیم متوجه می شویم که اغلب آنها در  کابینه و یا در معاونت ها نماینده دارند. این در حالی است که از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ وزیر بوشهری در دولت های مختلف حضور نداشته است. در سطح معاونت وزیر مدیر بوشهری وجود داشته اما در دولت چنین وضعیتی نبوده است.در شرایط کنونی انصاف و عدالت حکم می کند با پیگیری هایی که نمایندگان باید انجام بدهند مدیران بوشهری در معاونت های وزارتخانه ها و مدیر کل ها انتخاب شوند تا از ظرفیت های استان بوشهر نیز در دولت استفاده شود.

نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بوشهر از ظرفیت های مهمی برخوردار است و در شرایط کنونی قطب انرژی کشور به شمار می رود. از سوی دیگر در زمینه شیلات نیز بوشهر یکی از مناطق با اهمیت کشور است و یکی از استان‌هایی است که بیشترین مرز آبی کشور را در اختیار دارد. به همین دلیل حتی می توان عنوان کرد رئیس سازمان شیلات کشور می تواند یکی بوشهری باشد.توصیه ما به دولت این است برای مدیریت استان بوشهر نیز از مدیران بومی استفاده شود که نسبت به منطقه شناخت داشته باشند.

پور فاطمی درباره انتخاب استاندار بوشهر نیز گفت: ما به عنوان ستاد انتخاباتی آقای پزشکیان چند گزینه را به عنوان گزینه های پیشنهادی معرفی کردیم. این در حالی است که آقایان عنوان کردند برخی از این افراد بازنشسته هستند و برخی نیز استاندار نبوده و در وزارت کشور کار نمی کنند. واقعیت این است که نوبت که به استان بوشهر که می رسد چنین بهانه‌هایی را مطرح می کنند. اگر به نحوه انتخاب برخی استانداران در مناطق دیگر نگاه کنیم متوجه می شویم که در استان های دیگر چنین معیارهایی مطرح نبوده و کسانی انتخاب شده اند که چنین شرایطی نداشته اند.استان بوشهر همواره به عنوان آزمایشگاه مدیران دولتی شناخته می شود که مدیران درجه دو و سه به این استان می آیند که تجربه کسب کنند و پس از مدتی نیز به سمت های مدیریتی دیگر گمارده می شوند.من معتقدم نباید اجازه داده این روند تکرار شود و به همین دلیل دولت باید در این زمینه تمهیدات لازم را بیاندیشد./ روزنامه پیام عسلویه

 

کلیدواژه

پورفاطمی

استاندار بومی

دولت پزشکیان

ارسال نظرات

captcha