گناوه / شناسه خبر: 85081 / تاریخ انتشار : 1400/11/16 09:17
|

خبرهای کوتاه شهرستان های استان بوشهر

بوشهریها/ برپایی میز خدمت، دیدار با خانواده اهدای عضو،برگزاری جشنواره ادبی و بازی های بومی محلی خبرهای کوتاه روز جمعه شهرستان های گناوه،دیر و دشتی استان بوشهر است.

بوشهری ها /

گناوه

 در چهارمین از  روز برنامه‌های  گرامیداشت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بندرگناوه، میز خدمت در مصلای جمعه این شهر برپاشد.

به گزارش ایرنا، در این برنامه، مدیران و کارشناسان چندین دستگاه اجرایی حضور داشتند و پاسخگوی مسایل و مشکلات  امورات مردم شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گناوه به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور خدمات رسانی شایسته تر به مردم در دهه مبارک فجر ،  میز خدمت در مصلای جمعه برپا شده است.

ضرغام مردانی افزود: در ادامه برنامه های چهارمین روز ایام الله دهه فجر در بندرگناوه ، حضور مسئولان و کارکنان ادارات در نماز جمعه و جشنواره بازی های بومی و محلی در روستای شول اجرا خواهد شد و  محفل انسی با قرآن که قرار بود امشب در تالار بهزاد گناوه برگزار شود به علت وضعیت قرمز کرونایی  مجازی خواهد بود. 

وی یادآورشد: بیش از ۳۰۰ برنامه در دهه مبارک فجر امسال در شهرستان گناوه پیش بینی شده است.

دشتی

بوشهر-ایرنا- در آیینی روز جمعه با حضور مسئولین فرهنگی دشتی از برگزیدگان جشنواره ادبی محمدخان دشتی تقدیر شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی  در آیین اختتامیه جشنواره ادبی محمدخان دشتی گفت:  انجمن ادبی محمدخان دشتی از انجمن های فعال ادبی شهرستان در برگزاری نشست های ادبی، رونمایی آثار مولفین، جشنواره ها و همایش های ادبی است و حمایت خانم سارا محمودی نسب مدیر موسسه امید دادآفرینان کنگان از این انجمن قابل ستایش است.

حمید زارعی با قدردانی از مشارکت و همراهی اداره کتابخانه عمومی دشتی افزود: محمد خان دشتی در عصر خود از خوانین و فرمانروایان قدرتمند و با نفوذی بوده که در حوزه قلمرو دشتی آن روز  که از دالکی تا لنگه بوده حکومت می کرده است.
 

وی ادامه داد: قلعه ای را که در خورموج مرکز دشتی برای خود بنیاد نهاد و تا به امروز باقی است معرف عظمت و جلال شخصیت و بزرگی اوست و ساعات فراغت را به مطالعه و نوشتن سرگرم بود و با همه گرفتاری که یک حاکم در دوره حکومتش دارد آثار قلمی در خور توجه ای از خود به جا گذاشته است.

زارعی تصریح کرد: محمد خان با آن همه تلاش و کوشش در راه احیای علم و ادب و فرهنگ جنوب به ویژه دشتی،در سال ۱۲۹۸ ه.ق در زندان نصیرالملک حاکم بوشهر به قتل رسید.

وی بیان کرد: غزل های محمدخان دشتی بسیار روان است و سایر قالب های شعری  وی نیز از زیبایی خاصی برخوردارند.

زارعی اضافه کرد: محمد خان علاوه بر شاعری بسیار شجاع بود و در جنگ و هجوم دوم نیروهای انگلیس به بوشهر شرکت نموده و در قلعه ریشهر دوش به دوش باقر خان و احمد خان جنگیده و پس از هجوم وحشیانه نیروهای انگلیس و شکست مقاومت از طریق دریا به دشتی رفته است.

در این مراسم  از مرضیه آرامش، فریبا آذری، مژگان چمکوری و امیرعباس دشتی برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.

دیر

جشنواره بازی های بومی و محلی در لمبدان دیر برگزار شد

بوشهر - ایرنا - جشنواره بازی های بومی و محلی به همت اداره ورزش و آب و فاضلاب به مناسبت دهه فجر و با مشارکت ۱۰۰ نفر در روستای لمبدان پایینی شهرستان دیر برگزار شد.

دهیار روستای لمبدان پایینی گفت:: جشنواره های بومی و محلی رسالت مهمی در راستای زنده نگهداشتن آداب و رسوم و تاریخ گذشته و انتقال نسل به نسل را برعهده دارد.

صدیقه کنگانی افزود: برگزاری چنین برنامه هایی در مقابل تکنولوژی‌های روز که در صورت عدم استفاده صحیح، تنبلی در امور را در پی خواهد داشت تاثیر مثبتی دارد.

وی ضمن قدردانی از تلاش اداره ورزش و آب و فاضلاب شهرستان دیر گفت:  ایجاد روحیه بانشاط و شادابی از دیگر اهداف این برنامه است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دیر گفت: طناب کشی،دوزبازی، دارت،لی لی، دال پلان و کوتربازی  بین دو بخش زنان و مردان برگزارشد که در پایان برای تمامی شرکت کنندگان جوایز اهدا شد.

محمد بحرینی نژاد افزود: ورزش بومی محلی مورد علاقه تمام روستاییان و مورد استقبال قرار می گیرد و این اداره برای توسعه آن برنامه در دستور کار دارد.

فرماندار دیر در حاشیه این برنامه گفت: دانش آموزان در کنار شرکت در جشنواره و رقابتی تنگاتنگ خاطرات خوبی از خود به جای می گذارند.

یونس باربرز افزود: همه باید تلاش کنیم تا ورزش های بومی و محلی در راستای زنده نگه داشتن سنت های گذشته حفظ شود و نسل امروز با آنان آشنا شوند.

دیر

فرماندار دیر استان بوشهر گفت: اهدای عضو حرکتی خداپسندانه و برگرفته از مکتب اهل بیت و آموزه های دینی است.

به گزارش ایرنا،بوشهر - ایرنا - فرماندار دیر استان بوشهر گفت: اهدای عضو حرکتبوشهر - ایرنا - فرماندار دیر استان بوشهر گفت: اهدای عضو حرکتی خداپسندانه و برگرفته از مکتب اهل بیت و آموزه های دینی است. خداپسندانه و برگرفته از مکتب اهل بیت و آموزه های دینی است.

یونس باربرز روزجمعه در دیدار از خانواده زنده یاد واعظی در دیر افزود: اهدا عضو کار ارزشمند و فرصتی دوباره برای زندگی بیماران و معامله با خدای تعالی است.

وی گفت: اهدای عضو حرکتی خداپسندانه در جهت حفظ زندگی انسان هاست که باید با فرهنگ سازی زمینه ساز ترویج آن در جامعه باشیم.

فرماندار دیر بیان داشت: ایثار و فداکاری خانواده زنده یاد واعظی برگرفته از مکتب اهل بیت و آموزه های دینی و اجر این خانواده کمتر از خانواده شهید نیست.

زنده یاد علی واعظی ۱۴ساله و ساکن دیر دی ماه امسال دچار مرگ مغزی شده بود  که چهار عضو بدنش شامل کلیه ها، روده و کبد در بیمارستان ام آر آی شیراز برداشته و برای پیوند به دانشگاه علوم پزشکی در شیراز فرستاده شد.

خبرهای کوتاه شهرستان های استان بوشهر

کلیدواژه

زنده یاد علی واعظی ۱۴ساله

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دیر

زندان نصیرالملک حاکم بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی