گناوه / شناسه خبر: 85536 / تاریخ انتشار : 1400/12/14 08:43
|

دولتمردان عزم جدی برای رفع مشکلات مردم داشته باشند

بوشهریها| امام جمعه گناوه گفت: امروز اگر ملت ایران در چهار دهه عمر انقلاب اسلامی از دولت‌ها حمایت کرده‌اند، وظیفه دولتمردان نیز رفع و حل مشکلات اقتصادی و گرانی و تورم است.

بوشهری ها / حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به سخنرانی تصویری مقام معظم رهبری به مناسبت بعث پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی ارزشمند نکات و درس‌های مهمی از بعث نبی اکرم (ص) بیان فرمودند.

امام جمعه گناوه افزود: رهبری فرمودند که مبعث نبی اکرم دو هدیه و درس گران بهای «عقلانیت» و «پرورش اخلاق» در جامعه را برای بشریت به ارمغان آورد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه به تعبیر فرمایش رهبری درس دیگر از بعث پیامبر (ص) مقابله با جاهلیت است تصریح کرد: در زمان پیامبر یک نوع جاهلیت بود و جاهلیت امروز نیز جاهلیت «مدرن» است و به تعبیر فرمایش رهبری این جاهلیت مدرن لزوماً به معنای بیسوادی نیست بلکه ابتذال اخلاقی افول ارزش‌های انسانی، رواج خلقیات پست، تبعیض، ظلم و حق کشی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز جاهلیت مدرن به شکل جدیدتر، سازمان یافته تر و وسیع‌تر جهان را فراگرفته است و رنگ و لعاب این جاهلیت متفاوت و نماد بارز این جاهلیت، غرب است که در قالب تمدن آمریکایی ظهور و بروز بیشتری یافته است.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: تمدن آمریکایی بحران ساز و بحران زیست است و به شکل یک رژیم مافیایی در تمام عرصه‌ها حضور دارد.

وی اضافه کرد: نمونه جدید این بحران سازی در جنگ اوکراین و روسیه است که رهبری فرمودند این بحران سال‌ها است با پرچم داری آمریکا شروع شده است.

جنگ اوکراین عبرت‌های مهمی دارد

وی گفت: در دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی و بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت تمامی اراضی کشورها محترم است و هر گونه کشته شدن افراد غیر نظامی و خسارت به زیرساخت‌های ملت‌ها به تعبیر فرمایش رهبری پذیرفته شدنی نیست لذا خواسته و نگاه ایران توقف جنگ است.

وی با بیان اینکه به تعبیر فرمایش رهبری جنگ اوکراین دو عبرت و درس مهم برای همه کشورها دارد اضافه کرد: پشتیبانی کشورهای غربی از دولت‌هایی که دست نشانده آنها هستند یک سراب است و آنها فقط به دنبال منافع خود هستند و نباید به پشتیبانی غربی‌ها دلخوش بود و درس دوم اینکه مهمترین پشتیبان دولت‌ها، ملت‌ها هستند.

وی گفت: در طول ۴۳ سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی مردم همواره پشتیبان و حامی نظام مقدس اسلامی بوده‌اند و در ۸ سال دفاع مقدس همه هستی خود را گذاشتند و امروز نیز همچنان حامی دولت و نظام هستند.

وی گفت: امروز اگر ملت ایران اسلامی در ۴ دهه عمر انقلاب اسلامی از دولت‌ها حمایت کرده‌اند، وظیفه دولتمردان نیز رفع و حل مشکلات اقتصادی و گرانی و تورم است.

امام جمعه گناوه با تبریک فرارسیدن سوم شعبان سالروز ولادت باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، گفت: پاسداران انقلاب اسلامی با تاسی از امام حسین (ع) به دفاع از ارزش‌های اسلامی پرداختند.

وی با تبریک میلاد باسعادت حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز بیان کرد: همه باید با تاسی از آن حضرت، در شناخت، بصیرت، تسلیم بودن، تصدیق و وفاداری نسبت به امام خود ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

کلیدواژه

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی

رفع مشکلات مردم

امام جمعه گناوه

اوکراین و روسیه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی