گناوه / شناسه خبر: 85792 / تاریخ انتشار : 1400/12/23 08:39
|

آلودگی دوباره ساحل گناوه به مواد نفتی/ عملیات پاکسازی آغاز شد

بوشهریها| رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: عملیات پاکسازی آلودگی‌های نفتی از ساحل گناوه که از روز گذشته ساحل این بندر را بار دیگر آلوده کرده بود آغاز شد.

بوشهری ها /

آلودگی دوباره ساحل گناوه به مواد نفتی/ عملیات پاکسازی آغاز شد

کامبیز عبدالهی اظهار داشت: عملیات پاکسازی ساحل شهرستان گناوه از آلودگی‌های نفتی و جمع آوری این آلودگی‌های تخمیر شده (تاربال ها) آغاز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: این آلودگی نفتی از روز شنبه بخش زیادی از طول نوار ساحلی گناوه از امتداد روستاهای ساحلی قلعه حیدر تا سواحل گناوه را فرا گرفته است.

وی افزود: این لکه‌های نفتی بر اثر مد دریا به خشکی رسیده و به صورت تخمیری (تاربال ها) در ساحل این بندر به ماسه‌ها چسبیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: از روز گذشته (شنبه) به محض اطلاع از آلودگی ایجاد شده در محل حاضر و با مشاهده این آلودگی اقدامات لازم این اداره آغاز شد و گزارشی به فرماندار، فلات قاره و اداره بندر و دریانوردی داده شد.

آلودگی دوباره ساحل گناوه به مواد نفتی/ عملیات پاکسازی آغاز شد

وی گفت: این اداره بر حسب دستور فرماندار شهرستان، با اداره بندر و دریانوردی، شهرداری و بسیج سازندگی جهت رسیدگی و پاکسازی هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

وی ادامه داد: پاکسازی قسمتی از این آلودگی با همکاری نیروهای اداره بندر و دریانوردی گناوه از سمت موج شکن در ساحل گناوه آغاز شده است که ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه یادآور شد: نیروهای شرکت نفت فلات قاره مستقر در جزیره خارگ نیز قرار بود امروز به تیم پاکسازی در گناوه پیوندد که به دلیل نامساعد بودن هوا اجازه پرواز به آنها داده نشد و فردا حتماً به این تیم ملحق خواهند شد.

وی گفت: امروز (یکشنبه) با همراهی معاونین امور عمرانی و توسعه و برنامه ریزی فرماندار گناوه در محل آلودگی حضور یافتیم و برنامه ریزی لازم برای ادامه عملیات پاکسازی با سرعت بیشتر به صورت دستی و مکانیکی انجام شد.

آلودگی دوباره ساحل گناوه به مواد نفتی/ عملیات پاکسازی آغاز شد

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه تعطیلات نوروزی و گردشگر پذیر بودن گناوه و اینکه ساحل میزبان جمع کثیری از هموطنان جهت تفریح و استراحت است، سعی داریم تا با برنامه ریزی هر چه سریع‌تر این آلودگی‌های نفتی پاکسازی شود.

وی اضافه کرد: منشأ و علت آلودگی هنوز مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی منشأ دقیق آلودگی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه بیان کرد: از مردم فهیم و دوستدار محیط زیست و همه دوستداران طبیعت شهرستان گناوه تقاضا داریم همچون همیشه در پاکسازی ساحل زیبای گناوه و جمع آوری این آلودگی، تیم پاکسازی ساحل را همراهی و کمک کنند.

ساحل ماسه‌ای گناوه از سواحل زیبا در استان بوشهر و نقاط گردشگر پذیر کشور و محل تفریح و شنا گاه مردم است که همواره در معرض آلودگی‌های مختلف به خصوص آلودگی‌های نفتی بوده است.

آلودگی‌ها و لکه‌های نفتی همواره یکی از مشکلات در این ساحل بوده است که به دلیل عبور لوله‌های انتقال نفت، نزدیکی به سکوهای نفتی فلات قاره خارگ و بهرگان یا از منابع دیگر در مواردی باعث آلودگی این ساحل زیبا می‌شوند.

کلیدواژه

کامبیز عبدالهی

رئیس اداره حفاظت

محیط زیست شهرستان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی