دشتستان / شناسه خبر: 97025 / تاریخ انتشار : 1401/3/10 09:07
|

منابع معدنی و خرما ظرفیت‌های مهم دشتستان برای سرمایه‌گذاری است

بوشهریها| فرماندار دشتستان گفت: در سفر و بازدید سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی به دشتستان صنعت سیمان، منابع معدنی و خرمای این شهرستان جهت تبادل تجاری دو کشور مورد توجه قرار گرفت.

بوشهری ها /

منابع معدنی و خرما ظرفیت‌های مهم دشتستان برای سرمایه‌گذاری است
 احمد بنافی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید سفیر آفریقای جنوبی از صنایع سیمان دشتستان با اشاره به اینکه در این سفر در خصوص ظرفیت‌های شهرستان دشتستان در حوزه سیمان و کلینکر و منابع معدنی و همچنین ظرفیت خرمای دشتستان به تبادل نظر پرداخته شد اظهار داشت: سفیر آفریقای جنوبی نیز از ظرفیت‌های این شهرستان آشنا شدند.

فرماندار دشتستان گفت: در سفر و بازدید سفیر کشور آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی به دشتستان صنعت سیمان، منابع معدنی و خرمای این شهرستان جهت تبادل تجاری دو کشور مورد توجه وی قرار گرفت.

فرماندار دشتستان افزود: سفیر آفریقای جنوبی در زمینه توسعه همکاری در حوزه تجاری و اقتصادی با فراغت و استقبال همراهی کردند و ان شاالله در آینده شاهد افزایش تراز تجاری جمهوری اسلامی با کشور دوست آفریقای جنوبی باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بحث شده در این دیدار ظرفیت‌های بسیار خوب در شهرستان دشتستان در زمینه خرمای با کیفیت این شهرستان بود که می‌تواند خرمای آفریقای جنوبی را نیز تأمین کند بیان داشت: ظرفیت تولید خرما در استان بوشهر ۱۶۰ هزار تن در سال است که ما آمادگی صادر کردن بخش زیادی از آن را به کشورهای هدف داریم که می‌توان مقصد صادرات خرمای دشتستان آفریقای جنوبی باشد.

مدیر کل اداره صنعت و معدن و تجارت استان بوشهر نیز با بیان اینکه یکی از حوزه‌های که سفیر آفریقای جنوبی علاقمند به بازدید از صنایع را داشتند، صنایع سیمان دشتستان بود گفت: سفیر آفریقای جنوبی شناخت لازم را در این سفر از وضعیت صنایع دشتستان به دست آورد.

مهدی صفوی افزود: تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های استان را در همه زمینه‌های نفت و گاز و صنایع آبزیان و خرما و فرآوری و معدنی به نحو مطلوب معرفی کنیم و این شناخت منجر به انعقاد یک سری توافق نامه و تعهدنامه باشد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران که برای آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر به این استان سفر کرده است، امروز از یک واحد فرآوری خرما در تنگستان و کارخانه سیمان دشتستان بازدید کرد تا با توانمندی‌های استان بوشهر در حوزه کشاورزی و صنعت سیمان آشنا شود.

ویکا مازوی کومالو در سفری ۲ روزه از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی استان مانند شیلات و کشتی‌سازی بازدید می‌کند و در نشست با مسئولان و بازرگانان راه‌های همکاری دو جانبه بررسی خواهد شد.

کلیدواژه

فرماندار دشتستان

سفیر آفریقای جنوبی

احمد بنافی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی