سیاست / شناسه خبر: 97478 / تاریخ انتشار : 1401/4/1 13:08
|
معاون دانشگاه پزشکی بوشهر:

دولت سیزدهم در واکسیناسیون علیه کرونا بی نظیر عمل کرد

بوشهریها| دکتر قاسم برجوئی فرد در دیدار با فرماندار گناوه افزود: هم اینک شرایط خیلی خوبی را در قبال این بیماری در کشور طی می‌کنیم اما نباید ساده انگاری و سهل انگاری در جامعه صورت گیرد.

بوشهری ها /

دولت سیزدهم در واکسیناسیون علیه کرونا بی نظیر عمل کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با استقرار دولت سیزدهم در کشور ، برخلاف دولت قبل که بحث سلامت و بهداشت را به برجام و اف ای تی اف گره زده بود، فرآیند گسترده‌ای در بحث واکسیناسیون علیه کرونا روی داد که بی نظیر بود.

وی اظهارداشت: براساس رصد آمار موجودی واکسن در کشور، در استان بوشهر بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دز از ۱۲ تا ۱۵ نوع واکسن مختلف وجود دارد که متقاضی تزریق آنها وجود ندارد.

برجوئی فرد بیان کرد: با یک هزینه بجا و درست در زمینه پیشگیری و بهداشت در بهمن ماه پارسال که اومیکرون شیوع پیدا کرد، مشکلی در کشور پیش نیامد و کنترل شد.

وی ادامه داد: هم اینک در خیلی از کشورهای اروپایی و پرمدعای بهداشت و درمان هنوز موج اومیکرون را پشت سر نگذاشته اند و در شرایط آن هستند.

برجوئی فرد گفت: در اسفندماه و عیدنوروز در شهرستان گناوه در زمینه شیوع اومیکرون خیلی دغدغه و نگرانی داشتیم که با تهدید وخطری مواجه نشدیم و حتی در هفته بعد از تعطیلات اولین شهری که به رنگ آبی کرونایی درآمد همین گناوه بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: مهم ترین درسی که کرونا به ما داد این بود که بحث پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی گفت: اگر پیشگیری را در اولویت بگذاریم و اجازه ندهیم بیماری هایی نظیر فشار خون، قندخون و سرطان ها غالب شوند، هزینه ای که برای درمان خواهیم کرد خیلی مختصرتر  می‌شود و روی این موضوع دانشگاه علوم پزشکی تاکید و اصرار دارد.

برجوئی فرد بیان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از شهر گناوه در تعطیلات نوروز که صورت گرفت از هم اینک باید  به فکر عید نوروز ۱۴۰۲ از جمله برنامه بهداشتی و ایجاد زیرساخت ها در دیگر حوزه ها  داشته باشیم و در این زمینه آماده همکاری هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر یادآورشد: در شهرستان گناوه ۱۰ مرکز جامع سلامت وجود دارد که از این مجموع چهار مرکز شهری ، پنج تا روستایی و یک شهری روستایی است.

وی افزود: ۶ پایگاه سلامت، ۱۸ خانه بهداشت  با دارابودن ۲۹۱ نیروی انسانی بهداشتی، از دیگر ظرفیت‌های موجود مجموعه بهداشتی شهرستان گناوه است.

کلیدواژه

دکتر قاسم برجوئی فرد

واکسیناسیون علیه کرونا

دولت سیزدهم

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی