سیاست / شناسه خبر: 129094 / تاریخ انتشار : 1401/12/17 21:26
|
شهردار وحدتیه؛

نفت نرگسی به قسمتی از تعهدات خود عمل کرد؛ وحدتیه روستایی توسعه یافته است

بوشهری ها /اسماء بوستانی: شهردار وحدتیه گفت: در ۶ ماه، اول هدف ما برنامه ریزی و ریل گذاری و جمع بندی فعالیت ها در خصوص توسعه شهری بود. در ۶ ماه دوم نیز مشکل مالی نداشته ایم تخصیص اعتبارات پروژه ها انجام شد. برای پروژه ها مشاور گرفته شده و به صورت هدفمند در حال انجام فعالیت ها هستیم.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: شهردار وحدتیه گفت:  در ۶ ماه، اول هدف ما برنامه ریزی و ریل گذاری و جمع بندی فعالیت ها در خصوص توسعه شهری بود. در ۶ ماه دوم نیز مشکل مالی نداشته ایم تخصیص اعتبارات پروژه ها انجام شد. برای پروژه ها مشاور گرفته شده و به صورت هدفمند در حال انجام فعالیت ها هستیم.

 
حسین ارشدی 16 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه با احداث دیوارهای حفاظتی و دفع آب های سطحی از سیل خطر جلوگیری می کنیم، ادامه داد: در این خصوص با مشاور جهت دفع توسعه بالادست آب های سطحی استفاده کردیم.
 
وی افزود: وحدتیه شهری کوهپایه ای است که کوه های نرگسی ک حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول و حدود ۱۶۷۰ مراتع را برای توسعه نفتی تخریب کردند و چون نفوذ پذیری خاک  باعث طغیان سیلاب به سمت شهر می شود نیازمند مطالعه بیشتر است که مشاور در حال مطالعه است تا بتوانیم شهری امن در برابر سیل داشته باشیم.
 
شهردار وحدتیه وجود نخاله ها  را یکی از تهدیدهای منابع آب اعلام کرد و در این خصوص ادامه داد: نخاله هایی که در بستر رودخانه ها وجود دارد باعث ایجاد چهره زشت و آلودگی زیست محیطی می شود. با احداث دیوار حفاظتی از ریختن زباله و نخاله در این محل جلوگیری  و باعث توسعه سیما و منظر شهری می شود. اعتبارات دیوار حفاظتی از محل تملک دارایی تخصیص داده شده است.
 
 
وی از برنامه ریزی برای توسعه شهر در  سال های آتی خبر داد و عنوان کرد: این مشاور را برای برنامه ریزی هدفمند جهت توسعه و پیشرفت شهر در سال های آتی تعیین کردیم.
 
شهردار وحدتیه از تخصیص اعتبار برای جاده سلامت و سالن اجتماعات این شهر خبر داد و بیان کرد: برای اولین بار مدیر نفت گچساران به وحدتیه آمد، پروژه جاده سلامت و سالن اجتماعات از محل سفر اول و مسئولیت اجتماعی نفت نرگسی تخصیص اعتبار یافت به صورتی که اکنون پرورژه ها آماده  کلنگ زنی هستند.
 
وی کل اعتبار تخصیص یافته به این پروژه ها را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۴۱ میلیارد تومان از این اعتبار برای فاز اول جاده سلامت و ۹ میلیارد تومان برای سالن اجتماعات ۵۰۰ نفره این شهر در نظر گرفته شده است.
 
 
ارشدی در خصوص مسیر ورودی وحدتیه عنوان کرد: سه راهی وحدتیه تا شهر نیاز به مشاور راه دارد. فرماندار دشتستان اعتبار این پروژه را از محل تملک دارایی تامین کرده. راهداری و حمل و نقل جاده ای باید ابلاغ و پیمانکار شروع به کار کند.
 
وی از اتمام جاده شهید پاسالار این شهر خبر داد و افزود:  پارک بهاران نیز تا چند روز آینده مورد بهره برداری شهروندان قرار خواهد گرفت.
 
ارشدی در خصوص ساختمان سلامت این شهر بیان کرد: از طریف دانشگاه علوم پزشکی برای بازسازی این ساختمان اقدام کردیم، سند شبکه بهداشت وحدتیه ثبتی نبوده و با کمک و رایزنی موفق به رفع این مشکل شدیم. مجوز تخریب ساختمان سلامت قدیم را گرفتیم. تخصیص اعتبار نیز  از دانشگاه علوم پزشکی است.
 
 وی افزود: ۱۳۰۰ متر زیر بنای این ساختمان است. پیمانکار باید تا یک سال آینده این پروژه را به اتمام برساند. 
 
 
وی با اعلام اینکه هیچ اختلافی بین شورا و شهرداری وحدتیه وجود ندارد بیان کرد: وحدتیه سومین شهر پر جمعیت شهرستان است و بر اساس ارزش افزوده و جمعیت تقسیم می شود. به دلیل اینکه سن شهرداری وحدتیه به ۲۴ سال رسیده و سن شهرداری آن زیاد نیست می توان گفت وحدتیه روستایی توسعه یافته است. 
 
شهردار وحدتیه با گلایع از عدم جایگاه فعلی این شهر بیان کرد: وحدتیه با توجه به سرانه ای که دارد جایگاهش این نیست. گردش بانک ملی شهرداری وحدتیه رتبه اول استانی را دارد و عدم توسعه یافتگی باعث پیشرفت شهر شده است. امید است با تعامل و همدلی بین مردم، شورا و شهرداری در آینده شاهد توسعه بیشتر این شهر باشیم.
 
ارشدی از پرداخت ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت معوقات تامین اجتماعی خبر داد و افزود: این مبلغ در کمتر از ۶ ماه در اختیار تامین اجتماعی قرار داده شده است.
 
 
وی افزود:  ۳۴ پروژه را جهت تخصیص اعتبار به محل ارزش افزوده معرفی کردیم. معاون عمرانی استاندار ۱۰ پروژه را  پذیرفت.  یکی از این پروژه ها ساماندهی خروجی وحدتیه به سمت سعدآباد است.
 
ارشدی ادامه داد: شهربازی ورودی این مکان به علت نداشتن استاندارد های لازم تعطیل بود. این مکان را به عنوان بازارچه بومی و محلی آماده کردیم تا مورد استفاده قرار گیرد. در بازارچه ۱۷ غرفه ساخته می شود عرفه ها به مغازه داران واگذار می شود. در عید نوروز این پروژه ها افتتاح خواهند شد.
 
شهردار وحدتیه از انجام ۵ هزار متر آسفالت در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: سرعت پروژه های عمرانی با بروکراسی اداری دست ما را جهت احداث پروژه ها بسته است. 
 
شهردار وحدتیه ادامه داد: در ۶ ماهه دوم سال جاری ۱۸۳ متر دیوار حفاطتی، هزار متر اجرای موزایک، ۲۶۰۰ متر کانیو کتابی، ۱۶۰۰ متر موزایک روشندلان، و ۱۸۰۰ متر که جمعا ۳ هزار و ۴۰۰ متر در این شهر در خیابان های سعدی و مولوی و صبا اجرا شده است.
 
 
وی افزود: در راستای جهاد تبیین تکلیف روشنگری و ایجاد امید و انگیزه را به عهده مدیران گذاشتیم. ۲۰ اسفند ماه روز وحدتیه  مستندی در خصوص تاریخ وحدتیه در ۴۳ سال انقلاب اسلامی را تعیین کرده ایم.
 
 
معدن سنگ شکن شهرداری به درآمدزایی رسیده و در حال استفاده است و پشتوانه با پروژه های شهرداری است که به پیمانکار اعلام کردیم و معدن هیچ بدهی ندارد.
 
تملک و بازگشایی در خیابان ساحلی و ساختمان جدید شورا احداث شد و در ساختمان خود شورا فعالیت دارد. این ساحتمان جزو ساختمان تملک شهرداری بود ک به شورا داده شد.
ارشدی زمان برگزاری جشن روز وحدتیه را ۱۹ اسفند ماه ساعت ۲۰ در پارک گردشگری بهاران این شهر اعلام کرد.
 

کلیدواژه

دشتستان

وحدتیه

شهردار وحدتیه

حسین ارشدی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی