فرهنگ / شناسه خبر: 139103 / تاریخ انتشار : 1401/12/26 15:57
|

شب ترانه و داستان جنوب ایران با «لیان» و عبدی‌پور در کانادا

شب ترانه و داستان جنوب ایران با حضور گروه موسیقی «لیان بوشهر» به سرپرستی محسن شریفیان و داستان‌خوانی احسان عبدی‌پور فروردین ۱۴۰۲ در کانادا برگزار می‌شود

بوشهری ها /شب ترانه و داستان جنوب ایران با حضور گروه موسیقی «لیان بوشهر» به سرپرستی محسن شریفیان و داستان‌خوانی احسان عبدی‌پور فروردین ۱۴۰۲ در کانادا برگزار می‌شود.

شب ترانه و داستان جنوب ایران با حضور گروه موسیقی «لیان بوشهر» به سرپرستی محسن شریفیان و داستان‌خوانی احسان عبدی‌پور نویسنده و کارگردان اهل بوشهر هشتم آوریل (۱۹ فروردین ۱۴۰۲) در سالن تئاتر لیریک تورنتو و ۱۵آوریل (۲۶ فروردین ۱۴۰۲) در سالن کی میک سنتر وست ونکور کانادا برگزار می‌شود.

خبر برگزاری شب ترانه و داستان جنوب در کانادا در صفحه شخصی محسن شریفیان اعلام شده است؛ «موسیقی جنوب با وَرِ وحشی و عاصیش به این سفر می‌آید. شبِ موسیقی و داستان. تجربه مشترک گروه لیان و داستان خوانی احسان عبدی‌پور.

محسن شریفیان درباره این کنسرت گفت: موسیقی جنوب از اسکله رقص که فرود بیاید، از بیابان غم که بگذرد، قدم در جهاز حماسه می‌گذارد. این بار لیانا شریفیان سکان جهاز را به دست می گیرد.

ویدئو: نوازندگی دختر محسن شریفیان در خلیج فارس | ایران آرت

احسان عبدی پور نیز درباره شبِ موسیقی و داستان جنوب اظهارداشت: قبرستان بوشهر کوچک است. آدم‌ها، بسیاریشان، آخرهای عمر، داستان می‌شوند و از دست مرگ می‌گریزند.

همچنین غیاث المدهون و مریم حیدری بیان کردند: سوغات شام. وطن، نام دیگرِ دلتنگی.»

‏کنسرت گروه موسیقی «لیان» بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان و خوانندگی آکا صفوی (روح الله صفوی) دهم و ۱۱ اسفند امسال در تالار وحدت برگزار شد، در این کنسرت لیانا شرفیان فرزند محسن شریفیان نوازنده و پژوهشگر بوشهری با لباس محلی بوشهری و در حال نواختن ساز نی‌انبان روی صحنه آمد و یک غافلگیری ویژه‌ای را برای مخاطبان ایجاد کرد و قرار است تجربه حضور لیانا به عنوان نوازنده ساز نی‌انبان بار دیگر در کانادا تکرار شود.

گروه موسیقی لیان بوشهر مرداد امسال پس از ۲ سال در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت. این گروه سابقه‌ای ۲۹ ساله در اجراهای ملی و بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

همچنین احسان عبدی‌پور نویسنده و کارگردان متولد ۱۸ آبان ۱۳۵۹ در بوشهر است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرد. عبدی‌پور سابقه حضور در پروژه تولید آثاری همچون افسانه ۹۸، همسنگار، تنهای تنهای تنها، پاپ، تیک آف، آرماندو و گرانباری را در کارنامه هنری خود دارد.

گارنت | احسان عبدی پور - نویسنده

 

کلیدواژه

احسان عبدی پور

لیان

کانادا

محسن شریفیان

لیانا شریفیان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی