اقتصاد / شناسه خبر: 181672 / تاریخ انتشار : 1403/7/29 17:18
|
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خبر داد

ترانزیت خارجی یک‌میلیون تنی از بندر بوشهر

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه در ۱۰ سال تا بهمن سال قبل ۲۷۴ هزار تن ترانزیت خارجی در بندر بوشهر انجام شده است گفت: از بهمن ماه سال قبل تا شهریور ماه امسال میزان ترانزیت خارجی در بندر بوشهر به یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار تن رسید.

بوشهری ها / معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه در ۱۰ سال تا بهمن سال قبل ۲۷۴ هزار تن ترانزیت خارجی در بندر بوشهر انجام شده است گفت: از بهمن ماه سال قبل تا شهریور ماه امسال میزان ترانزیت خارجی در بندر بوشهر به یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار تن رسید.

اکبر پورات در بازدید از پارکینگ تانکر و تریلرهای سوخت مازوت در جزیره نگین و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: ساماندهی تانکرهای سوخت و خدمات رفاهی و ایجاد کمپ و استراحتگاه در منطقه ویژه و جزیره نگین برای رانندگان از اولویت‌های استان خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین توسعه پارکینگ‌ها توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و ایجاد زیرساخت‌های لازم مخازن سوخت در مجتمع بندری نگین، برای انتقال همه تانکرها به آن محل برای تخلیه و بارگیری از دیگر اقدامات در دست انجام است.

وی افزود: ایجاد فرصت در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث پایانه‌های نفتی در مجتمع بندری نگین از جمله اهداف استان است که زمینه اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از 2 هزار و 123 نفر فراهم خواهد کرد.

پورات گفت: باید از ظرفیت‌های پایانه حمل و نقل استان و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در راستای افزایش و بهره‌وری از زیرساخت‌های ایجاد شده استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط وزارت نفت، استانداری بوشهر و اداره کل بنادر و دریانوردی و در راستای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی از سال 1402 تاکنون تانکرهای ترانزیت حامل نفت کوره از مرز باشماق و پرویز خان وارد کشور شده و مواد نفتی را برای ترانزیت خارجی به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شهرستان بوشهر منتقل و در کشتی‌های نفت‌کش تخلیه کنند و همین امر باعث رشد بیش از 4 برابری مجموع عملکرد 10 سال گذشته در زمینه ترانزیت خارجی شده است.

وی یادآوری کرد: از سال 1392 تا دیماه سال قبل به مقدار 274 هزار تن ترانزیت خارجی و از بهمن ماه سال 1402 تا شهریور ماه امسال به مقدار یک‌میلیون و 130 هزار تن ترانزیت خارجی از طریق بندر بوشهر با 55 شناور صورت گرفته است.

کلیدواژه

بندر بوشهر

ترانزیت خارجی

ارسال نظرات

captcha