برازجانی ادامه داد: آنچه بتازگی به عنوان کمبود کارت سوخت در جایگاهها تعبیر میشود مربوط به نحوه استفاده شهروندان از کارت سوخت جایگاههای پمپ بنزین است.
وی اضافه کرد: کارتهایی که در جایگاههای پمپ بنزین وجود دارند به نام کارت سوخت اضطراری شناخته میشوند و همانطور که از نامش پیداست برای مواقع محدودی باید از آن استفاده شود این امر در حالی است که برخی آن را به چشم کارت سوخت اصلی وسیله نقلیه خود میپندارند.
برازجانی به کاهش مدت زمان حداکثری صدور کارت سوخت اشاره کرد و افزود: تمامی وسیله نقلیه موظف به دریافت کارت سوخت و استفاده از ظرفیت آن هستند در حالیکه بیشتر کسانی که در صفهای پمپ بنزین حضور دارند، فاقد این کارت هستند.
وی ادامه داد: براساس بررسیهای انجام شده علاوه بر شهروندان بسیاری از ماشینهای اداری، موتورسیکلتها، پیک موتوریها و قایقها نیز کارت سوخت ندارند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه بوشهر تاکید کرد: براساس قانون سهمیهبندی بنزین هر خودروی سواری دارای یک کارت سوخت با سهمیه ماهانه ۶۰ لیتر بنزین به نرخ ۱۵ هزار ریال و ۱۰۰ لیتر بنزین به نرخ ۳۰ هزار ریال است.
برازجانی ادامه داد:در یک مقایسه ساده با درنظر گرفتن مساحت شهرهای استان بوشهر و جمعیت آنها کارت سوخت وسیله نقلیه هر شهروند برای او مکفی است و نیازی به کارت سوخت اضطراری جایگاه ندارد.
وی اظهار کرد: طبق بررسیهای میدانی مشاهده شده که راننده با مراجعه به جایگاه، پس از مواجهه با پاسخ مامور جایگاه مبنی بر اتمام ظرفیت کارت سوخت نسبت به ایجاد اغتشاش و سر و صدا اقدام کرده و بلافاصله به داخل ماشین رفته و کارت سوخت شخصی خودش را استفاده کردهاست.
برازجانی، سوختهای فسیلی را محدود دانست و بیان کرد: صرفه جویی در مصرف سوخت و تغییر در شیوههای غلط زندگی از یک سو و جایگزین کردن انرژیهای تجدید پذیر از سوی دیگر امروزه در تمامی جهان امری بدیهی و ضروری است.
وی گفت: انتظار میرود مردم استان بوشهر علاوه بر دریافت کارت سوخت وسیله نقلیه از تردد و سفرهاتی غیرضروری و استفاده بی رویه از سوخت خودداری کنند.