سیاست / شناسه خبر: 129090 / تاریخ انتشار : 1401/12/16 09:10
|
رئیس کمیته امداد اما خمینی ره بخش مرکزی دشتستان ؛

300 مدجو خودکفا شدند؛ اشتغال ۲۹۰ نفر از فرزندان مددجویان

اسماء بوستانی: رئیس کمیته امداد اما خمینی ره بخش مرکزی دشتستان گفت: بیشترین اعتبار سال جاری در استان با 60 میلیارد تومان به بخش مرکزی تعلق یافت.

بوشهری ها /اسماء بوستانی:رئیس کمیته امداد اما خمینی ره  بخش مرکزی دشتستان گفت: بیشترین اعتبار سال جاری در استان با 60 میلیارد تومان به بخش مرکزی تعلق یافت.

 
مراد شمس الدینی 15 اسفند ماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: تاکنون ۸۵ درصد از این اعتبار جذب شده با این اعتبار باید هزار و 258 فرصت شغلی ایجاد می شده که تاکنون موفق به ایجاد هزار و 100 شغل شده ایم.
شمس الدینی از خودکفایی 300 مددجو در بخش مرکزی دشتستان خبر داد و در این خصوص عنوان کرد: این مددجویان قادر به دریافت مستمری نیستند اما مچنان مورد حمایت این اداره جهت کمک به درمان، جهیزیه، سبد غذایی و ... هستند.
 
وی تعداد مددجویان تحت پوشش این بخش را 6 هزار خانوار اعلام کرد و ادامه داد: از این آمار 4 هزار خانوار شهری و 2 هزار خانوار روستایی هستند.
 
 
رئیس کمیته امداد بخش مرکزی دشتستان از ایجاد اشتغال فرزند مددجویان در شرکت های مختلف خبر داد و عنوان کرد: موفق به اشتغال ۲۹۰ نفر از فرزندان مددجویان در شرکت های مختلف شده ایم که این شرکت ها و بخش های خصوصی در قبال اشتغال این جوانان مشمول گرفتن تسهیلات کم بهره از این اداره می شوند.
 
وی شروع طرح جشن نیکوکاری را ۱۵ دی ماه اعلام کرد و ادامه داد: این جشن تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و تاکنون ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی از این جشن جمع آوری شده است.
 
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی ره بخش مرکزی دشتستان گفت: دیروز در تمامی مدارس این بخش زنگ جشن نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نوعدوستی و کمک به دانش آموزان بی بضاعت زده شد.
 
شمس الدینی از توزیع ۳۳۰ دستگاه کولر در بین خانواده های نیازمند در سال جاری خبر داد و افزود: ۲۷۰ یخچال، ۱۹۳ جهیزیه، ۳۰ دستگاه بخاری، ۷۴ دستگاه آبگرمکن،۱۶ فرش و ۵۵ مخزن ذخیره آب به خانواده های نیازمند تحویل داده شد.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی ره بخش مرکزی افزود: یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان کمک هزینه خرید لوازم ضروری منزل نیز به مددجویان داده شد.
 
شمس الدینی در خصوص کمک هزینه سبد غذایی مادران نیازمند این ارگان عنوان کرد: در بخش مرکزی به صورت ماهیانه در بین ۵۰ مادر سبدهای غذایی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان توزیع می شود.
 
 وی در خصوص معاف شدن حق انشعاب آب، برق و گاز مددجویان گفت: از سال جاری تاکنون ۱۵۰ خانوار با معرفی نامه اداره  از پرداخت حق انشعاب گاز، برق و آب معاف شدند.
 
وی پرداخت ودیعه مسکن مددجویان در سال جاری را ۴۰۰ میلیون تومان اعلام و ابراز کرد: در طول سال ۵۰۰ میلیون تومان کمک اجاره به مددجویان پرداخت شد.
 
شمس الدینی یکی از طرح های مهم این اداره را صندوق امداد ولایت دانست و در این باره گفت: پرداخت مستمری کل مددجویان از طریق این صندوق انجام می شود، صندوق دارای کارت عضو شتاب است و همه فعالیت های بانکی را انجام می دهد.
 
 وی اعتبار صندوق در سال جاری را ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تفاهم نامه ای با بانک مهر اقتصاد داریم که به صورت ماهیانه تسهیلات ۱۰، ۱۵ و ۲۰ میلیون تومان را به صورت کم بهره در اختیار مددجویان قرار می دهد.
 
شمس الدینی تعداد دانش آموزان تحت پوشش این نهاد را هزار و ۸۸۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۱۶ دانشجو نیز تحت حمایت های مالی این اداره هستند.
 
وی افزود: ۵۰ دانش آموز به دلیل عدم تامین هزینه های تدریس ترک تحصیل کرده بودند، این دانش آموزان را شناسایی کردیم، تمامی امکانات تحصیلی را در اختیار انها قرار دادیم و اکنون در مدارس در حال تحصیل هستند.
 
 
شمس الدینی یکی از مشکلات مددجویان را ناتوانی در اعزام بیماران خود به استان فارس اعلام کرد و ادامه داد: در خصوص رفع این مشکل مبالغی در طول سال در اختیار مددجویان قرار می گیرد. و در سال جاری ۷۵۰ میلیون تومان بابت اسناد درمانی در اختیار مددجویان قرار داده شده است.
 
وی در خصوص توزیع کالا و تجهیزات توانبخشی بیماران صعب العلاج گفت: در این حوزه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. و ۱۰۰ کودک که دچار مشکل سوء تغذیه بودند از طریق شبکه بهداشت و درمان شناسایی و به ما اعلام شدند، اقدامات لازم در خصوص رفع این مشکل از سوی کمیته امداد امام خمینی ره انجام شد.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی ره با اشاره به بیمه تامین اجتماعی ۱۵۰ مورد از زنان سرپرست خانوار بیان کرد: از این آمار ۵۰ مورد به بازنشستگی رسیده و به صورت ماهیانه حقوق دریافت می کنند.
 
 
شمس الدینی آمار ایتام در این بخش را ۹۶۳ فرزند یتیم اعلام کرد و افزود: از این آمار تعداد ۱۷۰ فرزند ایتام و ۷۸۸ محسنین هستند که با ۲ هزار و ۳۴۴ حامی که به صورت ماهیانه این افراد را حمایت می کنند.
 
وی از جمع آوی ماهیانه ۶۰ میلیون تومان صدقه در این بخش خبر داد و بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی ره با توجه به ظرفیت خوب زکات در شهرستان در حال جمع آوری ذکات هستیم.
 
 

کلیدواژه

برازجان

بخش مرکزی

رئیس کمیته امداد

مراد شمس الدیتی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی