جامعه / شناسه خبر: 139105 / تاریخ انتشار : 1401/12/27 12:40
|

ساحل بوشهر میزبان مسافران از نقاط مختلف

مناطق ساحلی استان بوشهر هر ساله در ایام نوروز میزبان خیل عظیم گردشگران از نقاط مختلف کشور است و می‌طلبد که در این ایام به مسائل فرهنگی توجه ویژه‌ای شود.

بوشهری هااستان بوشهر به عنوان یکی از پرترددترین استان‌های کشور در این فصل سال یعنی از اسفند تا فروردین شناخته می‌شود و یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی است.

مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور در این ایام به استان بوشهر سفر می‌کنند تا بخشی از تعطیلات خود را در این استان سپری کرده و ضمن بازدید از نقاط گردشگری، از آب و هوای مطلوب استان در این ایام بهره ببرند.

ساحل بوشهر یکی از نقاط مهم از نظر گردشگری است و اغلب مسافرانی که از دیگر نقاط کشور به این استان سفر می‌کند یا کل وقت خود و یا بخشی از زمان خود را در کنار ساحل سپری می‌کنند.

جذابیت‌های ساحل بوشهر باعث شده تا نوار ساحلی استان چه شهرها و چه روستاها با حضور انبوه و گسترده مسافران نوروزی روبرو باشد و تراکم جمعیت در این مناطق افزایش یابد.

یکی از موضوعاتی که همواره به عنوان یک دغدغه در بین مردم استان بوشهر مطرح بوده، توجه به فرهنگ مردم و مسائل فرهنگی و اخلاقی است که گاهاً برخی از این مسائل نادیده گرفته می‌شود.

انتظار می‌رود که تفریح و گشت و گذار مسافران نوروزی در استان بوشهر، با رعایت مسائل فرهنگی و رعایت مسائل شرعی و اخلاقی همراه باشد و با توجه به همزمانی تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان این انتظار بیش از گذشته است.

ساحل بوشهر میزبان مسافران از نقاط مختلف/ مسائل فرهنگی فراموش نشود

لزوم توجه به مسائل فرهنگی در نوروز

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر در شورای فرهنگی عمومی استان بوشهر با اشاره به ایام نوروز اظهار داشت: توجه به برنامه‌های فرهنگی، رفاهی و اجتماعی گردشگران یک ضرورت است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به فصل گردشگری در ایام نوروز و ظرفیت استان در این عرصه خاطر نشان کرد: پیش‌بینی شده در ایام نوروز بین ۸ تا ۱۰ میلیون نفر گردشگر و مسافر وارد استان بوشهر شود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب، و قرارگاه ساماندهی سواحل در استان بوشهر و با قدردانی از اعضای این قرارگاه‌ها تصریح کرد: در مدیریت این حجم گردشگر و مسافر به استان بوشهر همکاری اعضای شورای فرهنگ عمومی استان یک ضرورت است.

امام جمعه بوشهر، فراهم شدن امکانات اسکان، تغذیه، ظرفیت‌های بهداشتی، درمانی و رفاهی گردشگران را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اسکان و امکانات تغذیه‌ای، بهداشتی و درمانی و مدیریت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت قرار بگیرد.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه همه مصلاها در نقاط مختلف استان بوشهر برای عرضه محصولات فرهنگی و تولیدات پوشاک در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد گفت: استان بوشهر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

مسافران نوروزی ارزش‌ها را رعایت کنند

امام جمعه دیر در خطبه‌های امروز نماز جمعه دیر تاکید کرد: در ایام نوروز که شهر دیر مسافر پذیر است خود ما خانواده‌ها و همشهریان دستورات خدا را مراعات کنیم تا دیگران هم مراعات کنند.

وی ادامه داد: مسئولان باید امنیت و امکانات برای مسافران فراهم کنند اما مسافران نوروزی هم باید ارزش‌هایی مانند حجاب و روزه که حکم خدا است را رعایت کنند و حق روزه خواری در ملأ عام ندارند.

امام جمعه دیر گفت: دستگاه‌های رسمی مانند نیروی انتظامی و بسیج و سپاه در میدان هستند اما نیاز است مردم هم پشتیبانی کنند و متقابلاً اگر مؤمنین خواستند امر به معروف کنند البته با زبان خوش، این دستگاه‌ها نیز باید حمایت کنند تا شهرستان مذهبی ما مثل گذشته مذهبی بماند.

ساحل بوشهر میزبان مسافران از نقاط مختلف/ مسائل فرهنگی فراموش نشود

راه‌اندازی پویش «شهر ما روزه‌دار است»

سید غلامرضا هاشمی امام جمعه موقت بوشهر نیز با اشاره به تقارن عید نوروز بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: هر ۲ بهار زمینه پیشرفت و سعادت انسان را فراهم می‌کند و ماه مبارک رمضان فرصت مهمی برای رسیدن به سعادت و کمال محسوب می‌شود.

وی با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان و توجه ویژه به دعا و مناجات گفت: انسانی می‌تواند وارد مهمانی و ضیافت الهی شود که انس با خداوند متعال و قرآن کریم را تقویت کرده باشد.

امام جمعه موقت بوشهر، عفو و گذشت از کینه‌ها و دشمنی‌ها را از ویژگی عید نوروز و ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: ماه مبارک رمضان دارای آثار و برکات مهمی است که باید از این فرصت برای تعالی و پیشرفت بهره برده شود.

وی با تأکید بر راه‌اندازی «پویش شهر ما روزه‌دار است» گفت: در ماه مبارک رمضان این پویش در استان بوشهر راه‌اندازی و در فضای مجازی و حقیقی ترویج شود تا میهمانان و مسافرانی که وارد این استان می‌شوند فرهنگ عفاف، حجاب، حرمت ماه مبارک رمضان، امور دینی، مذهبی و دیگر مسائل را رعایت کنند.

هاشمی برگزاری مراسم افطاری، اطعام روزه‌داران و نیازمندان، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های افطاری در سطح شهرها، بین راه‌ها و نوار ساحلی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارائه خدمات عمومی، رفاهی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ایام تعطیلات و ماه مبارک رمضان مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، تقویت برنامه‌های دینی و مذهبی، برپایی جلسات و مراسم قرآنی، ایجاد خیمه‌های معرفت در راستای انس با قرآن، توجه به اصول امر به معروف و نهی از منکر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در ماه مبارک رمضان ضمن حفظ حرمت آن باید از روزه‌خواری جلوگیری و در این راستا از طریق راه‌های قانونی به حرمت شکنان تذکرات لازم ارائه شود.

بسیج امکانات برای حضور مسافران نوروزی

استاندار بوشهر نیز با اشاره به حضور جمعیت میلیونی در استان بیان کرد: اکنون در ایام پنجشنبه و جمعه هر هفته استان بوشهر به ویژه شهرهای ساحلی گناوه، دیلم، بوشهر، دلوار و دیگر نقاط شاهد حضور مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور است.

احمد محمدی‌زاده با تأکید بر ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران در همه زمینه‌های رفاهی، تغذیه‌ای و اسکان بیان کرد: برای مدیریت و ارائه خدمات به گردشگران در ایام تعطیلات نوروز ۶ کارگروه تخصصی در استان بوشهر تنظیم و فعال شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات لازم به گردشگران در نقاط مختلف استان اضافه کرد: هیچ مشکلی در زمینه‌های گوناگون برای خدمات لازم به مسافران وجود ندارد و زیرساخت‌های لازم در امور رفاهی، تغذیه‌ای، اسکان، فرهنگی، ایمنی، امنیت، خدمات بهداشتی، درمانی و مدیریت ترافیک ایجاد شده است.

کلیدواژه

استانداری بوشهر

استان بوشهر

دیدنی های بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی