فرهنگ / شناسه خبر: 63781 / تاریخ انتشار : 1400/8/4 12:11
|
پس از 40 سال وقفه؛

سینما روباز بوشهر بنام" داریوش غریب زاده" در بوشهر افتتاح شد

سینما روباز انجمن سینمای جوان بوشهر بنام هنرمند سرشناس بوشهری، داریوش غریب زاده با حضور شماری از هنرمندان و مدیران فرهنگی افتتاح شد.

بوشهری هاسینما روباز انجمن سینمای جوان بوشهر بنام هنرمند سرشناس بوشهری، داریوش غریب زاده با حضور شماری از هنرمندان و مدیران فرهنگی افتتاح شد.

 
به همت انجمن سینمای جوانان استان بوشهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر سینما روباز بوشهر پس از 40 سال با ظرفیت هفتاد نفر در محل انجمن سینمای جوان افتتاح شد.
 
فاطمه کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین با قدردانی از انجمن سینمای جوان بوشهر در احداث سینمای روز باز گفت:  سینما به‌عنوان ابزاری کارآمد در جهان توانسته جریانات بسیاری را در جامعه رقم بزند که بوشهر با پیشینه منحصر به فردش در تولید فیلم کوتاه و سابقه دیرینه در امر سالن داری و اکران فیلم توانسته در کشور طلایه دار در این حوزه باشد.
 
 عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهرهم  با ارائه گزارش مالی و عمرانی احداث سینما روباز گفت: برای ساخت سینمای روباز انجمن سینمای جوان، 210 میلیون تومان هزینه شد که این هزینه ها شامل خرید تجهیزات و فعالیت های عمرانی بود که از اعتبارات استانی در سال 1400 تامین خواهد شد.
 
برزگر اضافه کرد: مدیریت فرهنگی سخت تر از کار فرهنگی است، از این رو مدیران فرهنگ و هنر می بایست شرایط تولید محتوا را برای هنرمندان فراهم سازند تا زمینه ای برای رشد و بالندگی در جامعه منجر شود.
 
 وی با قدردانی از اتاق بازرگانی و حضورآقای غلامی دبیر اجرایی این بنگاه اقتصادی گفت: بخش خصوصی می تواند از ظرفیت های بسیار خوب هنرمندان استفاده کنند.
 
 برزگر خاطر نشان کرد: به پاس چهار دهه فعالیت در عرصه آموزش و تولید فیلم کوتاه در ایران این سینما را با افتخار به نام «داریوش غریب زاده» نامگذاری کردیم.
 
رئیس انجمن سینمای جوان بوشهر گفت: وقتی پیشنهاد نامگذاری سینمای روباز بوشهر را بنام داریوش غریب زاده مطرح کردم با استقبال بسیار خوب مدیران انجمن سینمای جوان در کشور رو به رو شد.
 
وی بیان کرد: افتتاح این سینما پس از چهار دهه وقفه در بوشهر حاصل همدلی، دوستی و رفاقت هنرمندان بوشهری است و داریوش غریب زاده نماینده همه پیشکسوتان و هنرمندان انجمن سینمای جوان بوشهر است که این سینما بنام ایشان نامگذاری شد.
 
رئیس انجمن سینمای جوان بوشهر افزود: به زودی موزه عکس و فیلم و استودیو دیجیتال انجمن سینمای جوان بوشهر هم راه اندازی خواهد شد.
 
داریوش غریب زاده هنرمند بوشهری در این مراسم با قدردانی از انجمن سینمای جوان بوشهر برای راه اندازی سینمای روباز گفت: بنده شایسته این محبت نبودم که سینما روباز بوشهر بنام بنده نامگذاری شود، انجمن سینمای جوان بوشهر چهره های بزرگی را به عرصه هنر ایران تقدیم کرده و افتخار می کنم با این هنرمندان کار کردم.
 
وی افزود: فیلم کوتاه ماهیتی معنوی و صمیمانه دارد و جواهری بود که اجازه نداد به سمت فیلم بلند بروم.
 
این هنرمند بوشهری اضافه کرد: فیلم کوتاه قالب خاصی است، پول و شهرت ندارد اما حس خوبی به سازنده آن می دهد.
 
در ادامه، بخشی از مستند فیلم زاغی عشق سینما ساخته میثم فرهومند و آریو انصاری، مستند سازی بخشی از پروژه ملاقات با بوشهر تصویر و تدوین رضا حسین پور و همچنین فیلم کوتاه و ماندگار سکار اثر داریوش غریب زاده اکران شد.
 
در این برنامه  از هنرمندان گروه فرهنگی، هنری هومهر به سرپرست مهدی جلالی که اجراهای مختلفی را در آلمان، لهستان و ترکیه داشتند تقدیر شد. گروه فرهنگی، هنری هومهر در 4 سال اخیر به دعوت مراکز فرهنگی و سفارتخانه های آلمان، لهستان و ترکیه اجراهای هنری، آیینی مختلفی در شهرهای کشورهای مذکور داشته است.
 
افتتاح کارگاه موسیقی نونوا به سرپرستی علی احمدی از دیگر برنامه ها بود.

تصاویر از : 
 مهدی هاشمی 

کلیدواژه

داریوش غریب زاده

سینما روباز

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی